Verkoop van MacBook-stickers groeit explosief na Apple-reclamefilmpje
De verkoop van MacBook-stickers is gigantisch gestegen, nadat Apple een reclamespotje uitbracht. In het filmpje zijn tientallen stickers te zien die je achterop je MacBook kunt plakken. De reclamespot zelf werd al enorm gewaardeerd, omdat Apple voor het eerst producten liet zien met gebruikssporen, deuken en krassen. Maar de reclamespot blijkt ook een enorme stijging in de verkoop van stickers te hebben veroorzaakt. Een verkoper van laptopstickers meldt dat hij viermaal zo veel bestellingen krijgt als voorheen.
Bij Decal Guru is het bezoek aan de website enorm gestegen: er komen achtmaal zoveel unieke bezoekers langs als normaal. Normaal komen er 500 mensen per dag op de website, nu waren dat 4.500 mensen.
En ook bij Etsy-winkel Geeky Decals is de impact van de reclame te merken: voorheen verkochten ze 8 tot 10 stickers per dag, nu tussen de 40 en 50 stickers. De stickers die in de reclamespot te zien zijn, gaan het meest over de toonbank. Bij TUAW maakten ze een lijst van alle stickers die langskomen en probeerden te achterhalen waar je ze kunt kopen. Bezoekers van iCulture vonden de stickerreclame trouwens ook leuk: we schreven erover op onze Facebook-pagina.
Tip: kleine ontdekkingen plaatsen we vaak op Facebook, dus volg onze pagina als je niets wilt missen.
In een Apple-reclame genoemd worden heeft vaak enorme impact op merken, appontwikkelaars of artiesten. De eerste reclamespot voor de MacBook Air had bijvoorbeeld een achtergronddeuntje van de Israëlische artieste Yael Naim. Voorheen kende niemand hem haar, maar na de reclamespot schoot hij ze in één keer door naar de nummer 7-positie in de top 100.
https://www.youtube.com/watch?v=OzQh6wDb2oE
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties