Voor een iPhone-reparatie of defect van een ander Apple-apparaat kun je op meerdere plekken terecht. Je kan een afspraak maken met de Apple Store, maar als er geen officiële Apple Store in de winkel is kun je ook terecht bij de zogenaamde Apple Authorised Service Provider (AASP). MediaMarkt laat in een persbericht weten dat zij binnenkort ook dit predicaat krijgen.
MediaMarkt wordt Apple Authorised Service Provider
Je toestel laten fixen bij een Apple Authorised Service Provider heeft een aantal voordelen. Het belangrijkste voordeel is dat er uitsluitend gebruikgemaakt wordt van originele onderdelen. Je garantie blijft dan ook behouden bij reparaties die door dergelijke partijen uitgevoerd worden. Bovendien worden de reparateurs door Apple opgeleid, waardoor je zeker weet dat het fixen van je toestel goed gebeurt. In Nederland zijn onder andere Amac, Microfix, Card Services en Coolblue gecertificeerde Apple-reparateurs.
Eind 2021 kunnen we hier de MediaMarkt aan toevoegen. Het bedrijf laat weten dat de dienst nu al bij de Duitse vestigingen van start gaat. Vervolgens zijn eind 2021 België en de andere Europese landen waar de winkel actief is aan de beurt. Het gaat in ieder geval om reparaties van iPhones, maar of ook andere apparaten daar gefixt kunnen worden is niet bekend. Het maakt onderdeel uit van de Solutions Corners van de MediaMarkt. Het is volgens de elektronicaketen niet nodig om een afspraak te maken, omdat dankzij de AASP-certificering het reparatieproces sneller en soepeler is. Je kan nu ook bij de MediaMarkt terecht voor een iPhone-reparatie, maar nu wordt er dus nog gebruikgemaakt van onofficiële onderdelen.
Wil je meer weten over Apple Authorised Service Providers? Lees dan onze uitleg over AASP.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple geeft je 10% korting op accessoires bij inlevering van je oude apparaat (van welk merk dan ook) (16-04)
- Apple werkt aan verbeteringen voor Apple Intelligence: zo gaat Apple dat doen (15-04)
- Apple is voor het eerst grootste smartphoneverkoper ter wereld in eerste kwartaal (dankzij deze iPhone) (15-04)
- Apple viert 10 jaar Activiteit-app met speciale uitdaging (en een exclusieve fysieke pin) (14-04)
- Gerucht: 'Apple Intelligence-versie van Siri komt nog dit najaar' (14-04)
Ja fijn alleen originele onderdelen👍goeie zaak
Binnenkort: eind 2021😂😂
Maar zeer slechte ervaring met service Media Markt. Zo slecht dat ik er niets meer koop en al helemaal niets meer laat repareren… op papier klinkt het mooi en fijn dat ze originele onderdelen gebruiken, maar als in de praktijk de service slecht is heb je er niets aan.
Same. Ik koop er nu alleen nog maar spullen als ik er zelf mee terug kan gaan naar de fabrikant. Ze zijn soms gewoon de goedkoopste.
Laatst een gesprek hier over gehad met een Apple medewerker, omdat mijn accu van min X ging uitzetten,
Ook hij gaf aan om bij een gecertificeerd reparateur langs te gaan, ik gaf aan dat deze andere reparateur bedrijven gebruiken, en heel vaak vochtschade detecteren, of andere extra schade, die het duurder maakt om te repareren.
in mijn geval stond het scherm bol, maar werkte perfect, en de Apple medewerker gaf aan dat ze inderdaad ook het scherm zouden kunnen aanmerken als extra schade.
En als ik dan mijn X on-gerepareerd terug wil krijgen, ik toch alsnog best wel wat kosten kwijt zou zijn, die ik bij de Applestore niet zou hebben.
En daar gaf de hij mij gelijk in !!
Dus ik ga altijd bij een Applestore langs voor mijn reparaties 🙂
OMG zeg. Meen je niet. Stelletje kneuzen daar.
Ze kunnen nog niet eens verkopen daar. Service is zeer ver te zoeken. En laat staan de kwaliteit van het repareren.
Ik rijd wel richting Amsterdam
Ik ga nog liever naar Amac dan naar media markt😶
Media Markt iets laten repareren?
Arbeidsethos ontbreekt volkomen bij het personeel aldaar.
Nooit!
Ik heb totaal andere ervaringen. Perfecte service waar het nodig was. Maar ik denk ook niet dat de discussie hier over moet gaan hier…
@Captain Obvious: Goed verhaal…
Ach reacties over de service van MediaMarkt kan iedereen intussen wel dromen. Klanten weten vaak gewoon niet waar ze recht op hebben en zijn ook niet altijd redelijk.
Uiteraard zitten er bij MediaMarkt ook rotte appels tussen, maar als het allemaal zo slecht is zouden ze niet bepaalde keurmerken krijgen én niet al meer dan 20 jaar in Nederland bestaan.
Hmm, dat is wel gemakkelijk geredeneerd. Ik weet waar ik recht op heb en waar ik geen recht op heb. Wat je verwacht is ook nog service en als het coulance bod bestaat uit 10% korting op een nieuwe tja, dan gaat bij mij het licht uit. En blijf ik ondertussen heel redelijk maar kom gewoon niet meer terug. In de begin dagen ja 20 jaar of zo terug was het wat, ook met de kennis en advies, maar dat is volledig weg. Maar ieder zijn meug zeggen ze hier… als jij je daar goed voelt des te beter. Ik ga wel ergens anders naar toe. En wil er zelfs voor naar A’dam rijden…
Ooit een keer mijn iPhone 6 afgegeven ter vervanging van de batterij bij Media Markt. (Nota bene twee dagen voor Apple een vervangingsprogramma startte ivm batterygate😡). En toen kreeg ik hem terug met zwaar beschadigde bezel, die zag eruit aslof de iPhone was opengebroken met een koevoet. Nooit meer een reparatie bij de MM!
Mediamarkt, ik kom er al heel lang niet meer. De laatste keer liep ik op het versleten tapijt, en kreeg ik het gevoel dat ik in een rommelige kringloop winkel was.