Vanaf 1 augustus zijn de artikelen van De Telegraaf, Vrouw, Autovisie en Privé los verkrijgbaar via Myjour. Ook de magazines Quote, Elle, Cosmopolitan en Esquire zijn vanaf nu beschikbaar via het online platform en daarnaast zijn artikelen van Psychologie Magazine en Runner’s World toegevoegd. Myjour is een alternatief voor Blendle, waarmee je via de desktop, tablet en smartphone artikelen kunt lezen. Je rekent daarbij per stuk af, in ‘credits’ die je vooraf aanschaft.
Er zijn inmiddels meer dan 25.000 accounts op Myjour aangemaakt en er komen dagelijks 8.500 lezers naar de site, aldus Myjour. Je hoeft geen abonnement af te sluiten, maar rekent per stuk af. Landelijke kranten zoals De Telegraaf en NRC zitten erin, maar ook tijdschriften zoals Viva en Quest. Wat Myjour onderscheid van andere aanbieders is dat je ook als auteur kunt meedoen. Een voorbeeld daarvan is Jan Dijkgraaf, die op persoonlijke titel artikelen via Myjour verkoopt. Myjour bestaat sinds oktober 2013 en kreeg minder media-aandacht dan concurrent Blendle. Toch is het idee grotendeels hetzelfde: afrekenen van losse artikelen, zonder dat je de hele uitgave hoeft aan te schaffen. Uitgevers en auteurs bepalen zelf hoeveel een artikel waard is. Het hoeft daarbij niet te gaan om 1-op-1 doorplaatsing van artikelen. Zo stelt de redactie van Runner’s World zelf longreads samen, die ze via Myjour aanbieden. Ook zitten er vakmedia in, zoals Binnenlands Bestuur, Accountant en AutomatiseringGids. Bovendien kunnen er ook commerciële boodschappen in Myjour voorkomen: zo heeft meubelwinkel Rivièra Maison eigen artikelen in Myjour.
Helemaal optimaal is de weergave op de iPhone nog niet, zoals op onderstaande afbeelding te zien is:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties