Het slimme Nemef ENTR deurslot kun je gemakkelijk openen met de bijbehorende iPhone-app. Nu de meest recente versie van die app echter crasht bij het opstarten, staan verschillende gebruikers ineens voor een dichte deur.
Het ENTR-slot is interessant voor Nederlanders omdat het slot ook op Europese sloten te installeren is. Dit in tegenstelling tot veel slimme sloten op Kickstarter, die alleen op zogenaamde Deadbolt-sloten werken. Om die reden hebben het ENTR-slot ook uitgebreid besproken in een recensie op iCulture, die je via onderstaande link kunt lezen.
iCulture-lezer Martijn laat echter aan ons weten dat de meest recente versie van de ENTR-app roet in het eten gooit.
ENTR-app crasht na opstarten
Bij meerdere gebruikers crasht de app direct na het opstarten, zodat ze het slot dus niet meer kunnen openen via de iOS-app. Gelukkig maar dat het slot ook via een pincode, vingerafdruk of sleutel te openen is. Ook in de App Store staan er verschillende negatieve app-reviews die dit probleem beschrijven.
Als je de update naar versie 1.3 van 1 december nog niet geïnstalleerd hebt, is het dus verstandig om daar even mee te wachten. We hebben contact gezocht met Nemef ENTR en zullen het artikel updaten zodra we een reactie ontvangen hebben.
Bedankt voor de tip Martijn
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Automatisch updaten altijd uitzetten en de kat uit de boom kijken als je huisautomatisering gebruikt. Philips Hue heeft veelvuldig bewezen dat dat verstandig is.
Negatieve reviews geven omdat een app crashed.
Mensen begrijpen het nog steeds niet….
@biggy: Het is geen review…..en software maakt deel uit van het geheel….is toch best wel bepalend voor het succes.
Wanneer een iPhone ge-reviewed zou worden en de hardware is OK, maar de software is bagger, kan ik me best wel voorstellen dat de uitkomst niet fantastisch is.
@biggy: Deze versie is toch ook slecht? Dan is het juist handig een negatieve beoordeling te geven, zodat andere gebruikers worden behoed. Als een fabrikant de software beter zou testen, kunnen ze dit grotendeels vermijden. Negatieve beoordelingen herstellen zich wel weer na een update.
Beste allemaal,
Wij staan open voor alle opmerkingen en verbeteringen aan onze producten. We werken hier zelf ook hard aan en betreuren dit soort situaties. Ons product is uitvoerig getest, maar door de grote hoeveelheid verschillende smartphones en Androis/iOS versies zijn deze uitermate vervelende situaties helaas niet voor 100% te vermijden. Graag horen we dit soort zaken direct, zodat we hier adequaat op kunnen reageren en dit kunnen meenemen in onze verdere ontwikkelingen.
Bij verbeteringen zal de firmware update van de ENTR cilinder via de smartphone van de gebruiker plaats gaan vinden. Hierdoor zullen ook reeds gekochte exemplaren (huidige versie) geüpgraded kunnen worden. Wij zijn hier momenteel mee bezig en zullen jullie hiervan op de hoogte houden. We gaan er vanuit jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Nogmaals onze excuses voor het ongemak!
Hartelijke groet,
Team Nemef ENTR
Fijn dat er gereageerd wordt vanaf Nemef. Overigens heb ik hem deze week gekocht en vandaag geïnstalleerd. Alles doet het. Met de meest recente app versie. Ik ben wel benieuwd wanneer de online functionaliteit komt een ik hoop niet dat ik daarvoor een nieuw exemplaar niet kopen.