Reacties voor: Er zijn al 1.650 apps voor iMessage

Er zijn al 1.650 apps voor de iMessage App Store, voornamelijk stickerpacks. Maar ook spelletjes doen het goed, blijkt uit de eerste cijfers.
Lees het complete artikel → Er zijn al 1.650 apps voor iMessage
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 8 reacties

  1. Dit is de beste ontwikkeling sinds de App Store. Dit kan veel verder gaan dan alleen het versturen/delen van content. Zorg voor een goede veilige basis die alle voordelen van het Apple environment geniet (continuïteit, handoff, sleutelhanger, enz, enz.). en laat gebruikers het uitbreiden met add-ins. Ze hebben zelf al een begin gemaakt met Kaarten, maar dat zal binnenkort waarschijnlijk ook een eigen App Store krijgen. Daarmee zou je bijvoorbeeld de Apple Kaarten app kunnen uitbreiden met FlitsMeister en zo in de auto met CarPlay ook flitsmelding binnen kunnen krijgen. Op deze manier hoeft Apple zelf niet te voorzien in deze behoefte, maar kan het overlaten aan partijen die er al in gespecialiseerd zijn. Ook kunnen VoIP diensten nu binnenkomen als zijnde telefoongesprekken. Ook een eventuele aanwijzing dat er over wordt nagedacht om vanuit de Telefoon app andere diensten kunnen kiezen. Zelf zie ik het ook gebeuren in de Agenda app. Add-ins voor bepaalde weergaven waar in het verleden nogal wat over te doen was. Ga zo maar door. Aangezien we allemaal andere apps gebruiken voor dezelfde doeleinden houdt in dat geen enkele app perfect is. Als je een goede basis krijgt en zelf kan uitbreiden bouw je in feite je eigen persoonlijk perfecte app. Ik zie een toekomst waarin we veel apps zelf samen kunnen samenstellen. Ik ben benieuwd hoe iCulture hierover denkt. Ik zie het wel zitten.

  2. Ik vind Messages erg rommelig nu en heb ook contacten die al gretig gebruik maken van deze ontzettend kinderachtige en storende effecten, stikkers en apps. Ik zie het al gebeuren dat mensen mij binnenkort gaan spammen met allerlei memes, spelletjes en leuzen in plaats van dat op hun Facebook-prikbord te delen (waar ik het ook niet zie). Dat Apple geen uit-knop heeft ingebouwd, neem ik ze erg kwalijk. Voor mij is Messages nog steeds voor eenvoudige communicatie bedoeld, niet als vervanging voor een sociaal netwerk. Wat mij betreft gaat iMessage binnenkort uit.

    Ik zie ook niet de toegevoegde waarde om alles in één app te gaan doen. Dat Maps uitgebreid kan worden, vind ik dan weer een goede stap, maar de insteek is toch echt anders dan met Messages. Hetzelfde geldt voor VoIP. Het aanvullen van andere apps met informatie, vind ik toch echt iets anders dan geheel een deel van een app over te nemen zoals dat nu in Messages gebeurt.

  3. Ja maar het is en blijft een SMS App.

    Achterhaald en overbodig voor de meeste Nederlanders lijkt mij.

    Ik gebruik het in ieder geval al jaren niet meer en zal het ook niet meer gebruiken. Ook vindt ik de apps die je kunt downloaden die ik zag voor messager nogal kinderachtige troep.

  4. Ik vind het prachtig en de meesten gebruiken het ook nu , heb mijn account op whatsapp verwijderd . Maar smaken verschillen gelukkig anders zou het een saaie wereld zijn .

  5. En het blijft bijzonder dat mensen betalen voor een app met stickers! Disney vraagt zelf 2 euro. Wtf!

    Hopelijk wordt de eerst lichting weggespoeld met kwaliteits apps.

    Overigens is een Android versie nu wel weer uitgesloten. Jammer. Want het meeste gebeurt toch in whatsapp.

  6. Het voelt een beetje als Hyves, rommelig en onoverzichtelijk. Ik mis enkel de dansende banaan nog. Misschien dat ik de doelgroep niet meer ben maar het strakke design in iOS gaat hier wel mee verloren. Ook heb ik het idee dat 9/10 mensen eerder een Whatsapp-bericht versturen dan een iMessage

  7. Waar kan een mens zich allemaal druk om maken.
    Het werkt en doet wat het moet doen PUNT

  8. @Higuan: In Europa misschien maar in Amerika is iMessage de norm. WhatsApp is vrij onbekend daar, bijna iedereen gebruikt of iMessage of SMS omdat de kosten van SMS daar heel laag zijn.

    En voor de mensen die het kinderachtige troep vinden, de doel markt van deze nieuwe update lijkt mij voornamelijk tieners en jongeren van 14 tm 25 jaar die heel veel Emoji-packs gebruiken/kopen zoals Kimoji, Justmoji etc. en allerlei gekke effecten gebruiken in Snapchat. Het is begrijpelijk dat je dit als volwassenen niet echt aanstaat…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.