De afgelopen dagen krijgen we regelmatig meldingen van lezers, die zich niet kunnen aanmelden voor Apple Music. Je krijgt dan de hierboven getoonde afbeelding te zien. Even wachten en het later opnieuw proberen, helpt niet. Waar kan het aan liggen? Daar proberen we met dit artikel achter te komen.
Wat je zou kunnen doen, is de instructies uit de pop-up opvolgen en een paar dagen wachten tot Apple het probleem heeft opgelost. Maar het duurt nu al een week en er lijkt niet echt schot in de zaak te zitten. Wat je zou kunnen doen, is aanmelden met een ander Apple ID (voor het geval je er meer dan één hebt). Aan het eind van de proefperiode moet je dan maar hopen, dat Apple het probleem ondertussen heeft opgelost, zodat je met je favoriete Apple ID kunt inloggen.
Gebruikte je vroeger iTunes Match?
Helaas is er momenteel nog geen oplossing bekend. We vermoeden op basis van de meldingen van lezers, dat het iets te maken kan hebben met eerdere abonnementen op iTunes Match. Dat wordt ook als suggestie genoemd in de Apple-supportforums. Heb je eerder een abonnement op iTunes Match gehad (maar nu niet meer), dan kan het gebeuren dat je nu niet kunt aanmelden.
Wat in ieder geval NIET helpt:
- Aanmelden op verschillende apparaten (iPhone, iPod touch, iPad, Mac).
- Alle toestellen afmelden en vervolgens weer inloggen met het gewenste Apple ID.
- Toestellen herstarten.
- iTunes-accounts uit een ander land gebruiken (de fout lijkt niet landgebonden te zijn).
- Muziek-app en iTunes afsluiten en weer opstarten.
Wat WEL werkt:
- Inloggen met een ander Apple ID. Sommige mensen suggereren dat het te maken heeft met oudere Apple ID’s versus nieuwere iCloud-accounts, maar misschien geldt dat niet voor iedereen. Het is mogelijk dat ze op het oude account een iTunes Match-abonnement hebben gehad
Wat EVENTUEEL werkt:
- Opnieuw een abonnement op iTunes Match nemen, zou het probleem kunnen oplossen. We hebben nog geen bewijs gezien dat dit inderdaad zo is. Omdat het abonnement €25 per jaar kost, is het ook nogal een dure test.
De tekst in de melding luidt:
We hebben een probleem ontdekt dat ervoor zorgt dat je op dit moment geen abonnement op Apple Music kunt nemen. We verwachten dat we dit binnen een paar dagen opgelost hebben. Bedankt voor je geduld.
Heb jij ook moeite om je aan te melden bij Apple Music, dan horen we graag jouw ervaringen. Ook willen we graag weten of je eerder iTunes Match hebt gehad.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple Music
Apple Music is de betaalde muziekdienst van Apple. Vind het antwoord op veelgestelde vragen in onze Apple Music FAQ of neem meteen een abonnement! Apple Music biedt een catalogus van tientallen miljoenen nummers die je onbeperkt kan afspelen voor een vast bedrag per maand. Veel muziek is ook in lossless kwaliteit beschikbaar, evenals in ruimtelijke audio dankzij Dolby Atmos. Een speciale variant is Apple Music Classical, dat speciaal gericht is op klassieke muziek. Een abonnement op Apple Music is rechtstreeks af te sluiten bij Apple en is ook onderdeel van Apple One.

- Alles over Apple Music
- Apple Music gratis proberen
- Apple Music gezinsabonnement afstuiten
- Apple Music FAQ
- De beste Apple Music-tips
- Offline muziek downloaden met Apple Music
- Apple Music Replay
- Klassieke muziek luisteren met Apple Music
- Radiostations luisteren met Apple Music
- Karaoke-functies in Apple Music
- Samenwerken aan Apple Music-afspeellijsten
- FAQ lossless audio op Apple Music
- Apple Music in Dolby Atmos luisteren
- Overstappen van Spotify naar Apple Music
Ik kan mijn in itunes match gekochte muziek niet meer afspelen via sonos.Muziek is beveiligd met DRM.
Daar is een paar dagen geleden al voor gewaarschuwd.
Niet gaan gebruiken. Eerst werkte het voor geen meter voor me. sommige playlists gingen niet synchroniseren. Tot dat ik na een nacht slapen wakker werd en alles mooi gesync’d was. Alles stond netjes op mijn iphone en ipad zoals ik gewend was. Tot gisterenavond. Toen wou ik muziek luisteren op mijn iphone en zag ik dat er maar 2 playlists overbleven op mijn iphone. De rest was weg. Ik heb niets verwijderd of zelfs veranderd die hele dag en de ochtend deed hij het nog prima.
Niet betrouwbaar. Kan zo ineens dingen van je gaan wijzigen of verwijderen.
Muziek dat je upload en weer download heeft DRM beveiliging dus mag je niet meer kopieren of branden op CD of wat dan ook.
NIET GEBRUIKEN.
Na een paar dagen deze melding gekregen te hebben, kon ik me gisteren wel aanmelden voor Apple Music. Even volhouden dus..?
Mij is het gisteren ook eindelijk gelukt.
Uitgelogd op iCloud, AppStore, iTunes, iMessage, FaceTime.
Toestel herstart.
Dan Apple Music app geopend, naar For You en toen ik inlogde om een abonnement te nemen, was de melding weg en was ik ingelogd.
Nadien terug ingelogd op alle andere diensten.
Bij mij ook het beschreven probleem uit het artikel. Ik had tot voor kort ook iTunes Match.
Simpele oplossing. Gewoon niet doen!!
Ik gebruik ook itunes match tevoren en mij lukte het wel.
Kunnen jullie je avatar bij jullie account veranderen. Bij mij kan ik wel een andere foto kiezen maar hij slaat m niet op.
Hier werkt het gewoon , heen geen iTunes match . Maat alleen Apple music via fam sharing . Maal me wel grote zorgen over de DRM .. Straks kan ik dus niks meer delen van mijn legaal (via cd gekochte albums in iTunes geïmporteerd de afgelopen 10jaar ) Nee Apple maakt het er niet beter op !
iTunes Match bijwerken lukt in ieder geval niet. Nieuwe, zelf toegevoegde muziek wordt niet herkend. Wacht wel op een oplossing.
Hier normaal aan kunnen melden. Heb hiervoor iTunes match gehad maar die heb ik ergens in januari al laten verlopen dus al even niet meer actief. Tot nu toe behoorlijk content met Apple Music
Heb alle music vandaag eens gebruikt om te kijken, maar vond het helemaal niks.
Ik had 2 afspeellijsten gemaakt om te beginnen dus ik ga opzoek naar muziek, na meer dan 40 nummers in de afspeellijsten hebben verdeeld dacht ik ga eens kijken
Afspeellijst 1 had 8 nummers
Afspeellijst 2 had 5 nummers
Wat is dit voor iets raars ik een tijd gezeten nummers aan die lijsten toegevoegd verschijnen ze niet eens, ik blijf wel bij spotify dat werkt tenminste.
Vanavond tijdens het afspelen stopte de muziek ineens. Ik kreeg geen nummer meer gestart. Er is enkele keren de melding verschenen dat ik een abo moest afsluiten, maar ik zit in de 3 maanden proef periode. Tot nu toe geen succes. Heb toen maar eens uitgelogd, maar kan nu niet meer inloggen. Geeft ook geen foutmelding. Zullen wel kinderziektes zijn…
Ha ha. Wat een drama update!! Ik blijf lekker op 8.3 en Spotify! Gaat lekker Apple…
Bij mij geeft ie alleen een foutmelding aan. Verder geen uitleg
@nando: Je kan gewoon naar 8.4 updaten, je hoeft dit niet te gebruiken.
De 8.4 update heeft wel meer updates dan alleen de muziek app, en je kan beats muziek ook uitzetten.
Bij mij ook problemen die te relateren lijken te zijn aan eerder gebruik van iTunes Match. Ik heb mijn abonnement indertijd opgezegd omdat ik tegen de 25.000 grens aanliep. Inmiddels is mijn bibliotheek wat gerationaliseerd en zit ik weer ruimschoots onder de 25.000 maar bij in gebruik nemen van Apple Music kreeg ik de volgende foutmelding:
“Het uploaden van nieuwe nummers is mislukt. Uw iCloud-muziekbibliotheek kan maximaal 25000 geüploade nummers bevatten. Recente toevoegingen op deze computer zorgen ervoor dat deze limiet wordt overschreden, waardoor de nummer niet worden geüpload.”
Ik heb hier contact over gehad met Apple Support die aangaven het probleem niet direct te herkennen en dat ze tijd nodig hadden voor analyse en komen met een oplossing. Dit was op 2 juli en vooralsnog geen response, anders dan een update van de senior analist dat ze er nog mee bezig zijn en spoedig met een oplossing hopen te komen. Ben benieuwd…