Aantal mobiele klanten bij KPN neemt af

Het aantal mobiele klanten bij KPN nam afgelopen kwartaal af, van 5,6 naar 5,3 miljoen. KPN wil de abonnementen concurrerender maken en wil kosten besparen met reorganisaties.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

iphone-4s-kpnKPN heeft vandaag kwartaalcijfers over het vierde kwartaal van 2011 uitgebracht. Daaruit blijkt dat het aantal mobiele klanten in een jaar tijd licht is gedaald, van 5,6 naar 5,3 miljoen. Daarvan was de meerderheid (3,1 miljoen) abonnee. Om het weglopen van klanten te stoppen, zegt KPN dat ze de abonnementen concurrerender en toekomstvaster wil maken. Met reorganisaties hoopt KPN de kosten te kunnen verlagen. KPN haalde als totale groep wel de financiële doelstellingen van 2011, maar dat was vooral te danken aan goede resultaten in Duitsland in België. In Nederland werd beneden verwachting gepresteerd.


Eén van de maatregelen die KPN gaat nemen, is het verkopen van de internationale tak van dochterbedrijf en IT-dienstverlener Getronics. Deze activiteiten zullen worden overgenomen door het Duitse bedrijf Aurelius. Alleen de Nederlandse tak blijft bij KPN, de activiteiten in andere Europese landen, Azië en Latijns-Amerika zullen van de hand worden gedaan. De naam Getronics werd sinds augustus 2011 al niet meer gebruikt. In Nederland zal de naam KPN Corporate Market in gebruik blijven.

Reacties: 42 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.