De iPhone-app van ABN Amro heeft voortaan dezelfde menu’s als Internet Bankieren op de website. Hiermee is het ontwerp van ABN Amro’s online diensten gelijkgetrokken. Verder brengt de app-update een aantal handige extra functies met zich mee, zoals een takenlijst waarmee je betalingen later kunt verzenden en periodieke overboekingen. Je ziet vanuit de app nu ook duidelijker de status van een betaling.
Met drie iconen maakt ABN Amro onderscheid tussen de verschillende statussen voor een betaling. Je ziet hierdoor of een bedrag al is bij- of afgeschreven, of hij in behandeling is en is afgekeurd, of dat hij gepland staat voor vooraf bepaalde momenten. De takenlijst van de website is nu ook beschikbaar in de app.
Het nieuwe ontwerp plaatst een knoppenbalk bovenin de app, waarmee je navigeert tussen meerdere opties. Daarnaast is het nu mogelijk om namen en foto’s toe te voegen aan rekeningen, waardoor betalingen persoonlijker moeten aanvoelen. Hierdoor toont de app niet meteen een lang IBAN-nummer, maar een profielafbeelding en bijvoorbeeld een voornaam. Je kunt ook een spaarrekening de naam geven van waar je voor spaart.
ABN Amro is met de app-update geoptimaliseerd voor de iPhone 6 en iPhone 6 Plus, waardoor je niet langer naar opgeblazen vensters kijkt op grotere iPhone-schermen. De app ondersteunt nog geen Touch ID, zoals wel het geval is in de iOS-app van ING.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 17 reacties