Klanten van ABN AMRO kunnen vanaf vandaag gebruikmaken van Apple Pay. Apple Pay bij ABN AMRO was eerder al aangekondigd, maar vanaf nu staat ABN AMRO vermeld bij de ondersteunende banken.
Niet zo op je teentjes getrapt. Bij de aankondiging was ABN Amro ook als eerste maar volgde o.a. Rabobank al gauw. De dag is nog jong.
Soren
Mij lukte het niet om vanuit de wallet dit te configureren. Dit heb ik opgelost door binnen de ABN AMRO app naar “zelf regelen” te gaan en hier op Apple Pay te klikken en het vanuit daar te doorlopen.
Lars
@iPineapple: Rabo heeft nog geen Wallet ondersteuning. M.a.w. Die kunnen vandaag gewoon nog niet volgen.
IH
Zojuist toegevoegd! Aan het lange wachten is nu een einde gekomen. Benieuwd hoe dit werkt. Ik had een ABN Amro wearable (ring) die werkte voor geen meter. Was erg afhankelijk van het type betaalautomaat.
Mag aannemen dat dit een stuk beter gaat
Maarten
Alles zeer makkelijk geïnstalleerd op mijn iPhone XS en Apple Watch series 4. Vanmiddag maar even proberen bij de appie 🙂
Henk
Yeesss eindelijk!! Eerste keer lukte het niet met toevoegen van de pas, daarna wel gelukt!!
Patrick
Yes!! Gelukt om te installeren 😊.
Beter laat dan nooit!
Sjakie
Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Psvu2
Origineel geplaatst door Sjakie Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Hier gewoon laatste 4 nrs van mijn rekeningnummer geen probleem toch?
iSan
Gelukt!!! Zowel ⌚️ als📱
Gerwin
Gelukt. Top bank
Wout
Origineel geplaatst door Sjakie
Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Ja ik heb hetzelfde probleem. Wel fijn dat het er eindelijk is!!
Niels
@BozeRabobankKlant: wat een kinderachtige naam.
Apple way werd tegelijkertijd bij ABN en Rabo aangekondigd. Dus hoezo lopen ze achter?
Een dag of 2 later iets beschikbaar stellen heeft echt 0,0 met ‘achter lopen’ te maken.
Nick
Origineel geplaatst door Sjakie Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Hier zelfde probleem… volgens mij gaat er ergens iets mis bij ABN AMRO. Vraag me ook af als ik er mee betaal van welke rekening het bedrag wordt afgeschreven. Misschien wel van een ander. 😕
Ricky
Bedankt voor de nieuwtje, gelijk geïnstalleerd 🙂
John
Rabobank laat zich weer kennen. Dus straks gewoon met men papieren acceptgiro naar de bank 😂
Peter
Mensen die hier gaan zeuren dat de Rabobank traag is en dat het allemaal veel te lang duurt; dan ben je hier verkeerd en als je de Rabobank zo slecht vindt ga je toch naar een andere bank?
Geduld is een schone zaak mensen! 😉
Patrick
Rabobank moet zich nu wel een beetje gaan schamen 😡😡😡😡😡😡😡 innovatieve bank laat me niet lachen 😡😡😡
Marina
Origineel geplaatst door Sjakie Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Origineel geplaatst door Nick
Hier zelfde probleem… volgens mij gaat er ergens iets mis bij ABN AMRO. Vraag me ook af als ik er mee betaal van welke rekening het bedrag wordt afgeschreven. Misschien wel van een ander. 😕
Bij mij scheelt het apparaatrekeningnummer maar 1 cijfer met de originele rekening, ***3 ipv 2 en dan nog 3 cijfers
Gelukt! Nadeel vind ik wel dat niet je naam op de pas komt te staan in de wallet app. Best handig als je meerdere rekeningen hebt lopen bij een bank. Zou een stuk makkelijker zijn om onderscheid te maken tussen privé rekening en een EO rekening.
Gerwin
Eerste betalingen verricht bij tankstation. Ging vlekkeloos. Ben er blij mee.
Applefan_kmw01
Yes! eindelijk, gelijk instellen. De site van ABN AMBRO van apple pay is nog niet aangepast, staat nog steeds dat het binnenkort komt, misschien dat ze deze moeten aanpassen.
@BozeRabobankKlant en de Rabo Bank is eerst bezig met vernieuwen van de app, waarschijnlijk doen ze dit eerst voordat Apple pay wordt ondersteund.
W.
Zojuist toegevoegd en ook al mee betaald. Werkt super!
Maareh…. begint Apple Pay ook te zeuren wanneer je een aantal keren contactloos betaald hebt? Net zoals met je gewone bankpas? Zo wel knullig zijn als je je bankpas dan niet bij je hebt.
Waarschijnlijk zit er een andere technologie achter en ‘niet dus’. Just checking…
Alex
Op de achterkant van de betaalpas staat het kaartnummer. Dit nummer bestaat uit het rekeningnummer aangevuld met 3 cijfers.
aanvulling: Om Apple Pay op mijn iPhone én op mijn Apple Watch te activeren belde mijn Apple Watch AbnAmro helpdesk ter verificatie. door hen werd het geactiveerd na een aantal controle vragen waaronder het bedrag van de laatste afschrijving. Hierna gaf mijn watch aan dat het was geactiveerd.
Bram
Heel jammer dat Apple Pay niet werkt met de zakelijke ABN rekeningen.
Zo lang gewacht, eindelijk een keer willen gebruiken.. haha
Dimocash
Origineel geplaatst door Sjakie Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Hier zelfde probleem… volgens mij gaat er ergens iets mis bij ABN AMRO. Vraag me ook af als ik er mee betaal van welke rekening het bedrag wordt afgeschreven. Misschien wel van een ander. 😕
Van wat ik op Tweakers las bestaan die 4 cijfers uit het laatste cijfer van je rekeningnnummer en de 3 cijfers van je 1e pas bij de bank……
Misschien tijd om dan eens over te stappen naar een andere bank…? #tip
Ivo
Waar blijft de Rabobank?
Lemco Luehof
@Peter: Dat hebben de meesten dan ook al gedaan. Ik zit bij de ING, en die hebben Apple Pay al in het 2e kwartaal van 2019. Alleen om de reden om Apple Pay te kunnen gebruiken zijn er veel klanten van de ABN als de Rabo naar de ING gegaan. Rabobank is sowieso een bank waar neanderthalers werken..
ING zal dan ook de eerste bank zijn die OV-Chip toe kan voegen aan Apple Pay.
Leander
Ik zag dat de Rabobank vandaag wel een app-update heeft gedaan. Er staat echter niet in of ze Wallet ondersteuning hebben toegevoegd. Maar wie weet? 🤔
Raoul
Werkt perfect, gelijk na dit eerste bericht vanmorgen toegevoegd en werkend op mijn iPhone X en Apple Watch 3. Zoals ik hier boven al last, is het raar dat ze je pasnr gebruiken. Bij mijn persoonlijke rekening komt het overeen met wat er staat, laatste cijfer van je rekening + de 3 cijfers van je pasnr.
Bij ons gezamenlijke rekening zie ik 4 cijfers die niet overeen komen met het laatste cijfer van die rekeningnr + pasnr. Nu is het niet direct een probleem omdat de cijfers van mijn persoonlijke rekening overeen komen, waardoor ik dat direct herken en weet dat ik dan mijn persoonlijke rekening gebruik.
Ik dacht, misschien kon het ergens in de settings van de wallet of ABN app aanpassen maar dat is niet mogelijk. Hopelijk veranderen ze dit nog in de toekomst oid.
Voor nu is het prima.
Ben
@W.: nee daar wordt nooit meer naar gevraagd.(
ING klant betaal vanaf t begin met pay eerst via iPhone se nu meestal watch 3.)
Anton
Iemand al gelukt om 2 betaalpassen toe te voegen? Kom er niet uit..
Robert
Is het iemand gelukt om op iOS 12.1.1 de pas te koppelen? Hij heeft hier aan dat ik moet updaten naar iOS 13… (wat ik niet wil)
Leon
Zo, dan kan ik nu m’n rekening die ik in juni bij de ING had geopend weer opzeggen 😅
N.
Origineel geplaatst door IH
Zojuist toegevoegd! Aan het lange wachten is nu een einde gekomen. Benieuwd hoe dit werkt. Ik had een ABN Amro wearable (ring) die werkte voor geen meter. Was erg afhankelijk van het type betaalautomaat.
Mag aannemen dat dit een stuk beter gaat
Enjoy. 🙂 Deze ING-klant heeft nog nooit problemen met Apple Pay gehad.
Pepijn
Inmiddels is het gelukt om toe te voegen op mijn Apple Watch series 5 en iPhone 7.
Ik heb gewoon 3 kaarten (rekeningen) kunnen toevoegen naast de ING die ik al had. Het is bij mij ook het laatste cijfer van de rekening met het pasnummer erachter.
Richard
Origineel geplaatst door W.
Zojuist toegevoegd en ook al mee betaald. Werkt super!
Maareh…. begint Apple Pay ook te zeuren wanneer je een aantal keren contactloos betaald hebt? Net zoals met je gewone bankpas? Zo wel knullig zijn als je je bankpas dan niet bij je hebt.
Waarschijnlijk zit er een andere technologie achter en ‘niet dus’. Just checking…
Nee, hij gaat niet zeuren om een pincode na 5 keer o.i.d. In principe is het je biometrie die de controle doet dus de pincode methode is niet meer nodig. Dit is de ideale manier van contactloos betalen.
Ik heb nu nog zelden een portemonnee bij me. Als nu het rijbewijs en de OV-chipkaart ook nog op de telefoon kunnen hoef ik helemaal geen plastic pasjes meer bij me te hebben.
Ruud
Na het succesvol activeren van Apple pay krijg ik even later een bericht van ABN over een activatie code:
Uw Code om Apple Pay the activeren is XXXXXX. De code is 45 minuten geldig.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Oude sok
Ook hier problemen met dat de cijfers die worden weergegeven niet overeen komen met wat er op mijn passen staat. Verwarrend. Jammer dat je de passen niet een naam kan geven of zo, of dat er de naam van de rekeninghouder op komt te staan.
Wout
Reactie van ABN:
Wat leuk dat je Apple Pay al meteen hebt geinstalleerd! Het klopt inderdaad dat je dan andere pasnummers ziet op de passen in je Apple Wallet. Dit komt doordat digitale passen in de wallet gezien worden als nieuwe ‘passen’ en daarom hebben zij ook een ander nummer. Het werkt wel gewoon! 😊
Nick
Reactie van ABN AMRO:
Het klopt inderdaad dat je dan andere pasnummers ziet op de passen in je Apple Wallet. Dit komt doordat digitale passen in de wallet gezien worden als nieuwe ‘passen’ en daarom hebben zij ook een ander nummer. Het werkt wel gewoon! 😊
Sander
@Anton: dat wil ik ook graag weten.
Tot nu toe maar 1 pas kunnen toevoegen aan de wallet
Nick
Bij mij zijn het de laatste 3 cijfers van mijn rekening nummer plus nog een onbekend niet te herleiden cijfer.
ABN AMRO vond het fijn dat ik heb aangegeven dat het nog niet helemaal soepel loopt. Dus wellicht in de toekomst kans op verbetering.
Ik ben benieuwd of het ooit mogelijk wordt om geld te pinnen bij een automaat met contactloos/apple pay. Gewoon vooraf bedrag invullen, tegen de pinautomaat aanhouden, bevestigen – geld uit de muur.
Droomt nog even verder.
Rv
ABN kan het niet aan vanwege de drukt en installeren op de apple watch is niet mogelijk, krijg voordurend de melding dat de apple watch niet gevonden kan worden terwijl de watch gewoon verbonden is met mijn Iphone
Phunx
Origineel geplaatst door Kbm Ik ben benieuwd of het ooit mogelijk wordt om geld te pinnen bij een automaat met contactloos/apple pay. Gewoon vooraf bedrag invullen, tegen de pinautomaat aanhouden, bevestigen – geld uit de muur.
Droomt nog even verder.
Geld pinnen, doen mensen dat nog?
Anton
@Nick: Hoe is het gelukt? Als ik een tweede pas wil toevoegen, krijg ik in de app steeds m’n eerste pas te zien, die al aan Apple Pay is gekoppeld. Kan nergens een andere pas/ rekening kiezen. Gaat wel om een privérekening.
020
Koppelen met iPhone gaat uitstekend, maar ik krijg het maar niet aan de praat op de Apple Watch 4, krijg steeds een melding “Kaart niet toegevoegd, neem contact op met de kaartverstrekker”
Anoniem
@Robert: Handig om te weten: iOS(13.1.2) en de ABN AMRO app (10.47.2) moeten ge-update worden naar de laatst nieuwe versie, anders werkt de koppeling niet. Dit meldt de ABN site 😉
Arjan Maas
@John: Misschien veranderen ze hun naam weer in Boerenleenbank…
Mehmet
Vind alleen jammer dat de aan/uit knop wat later de telefoon op standby zet.
Wel eens over nagedacht dat Apple de Rabo een ander moment van live gang heeft gegeven om alles te doseren?
Nick
Origineel geplaatst door Anton @Nick: Hoe is het gelukt? Als ik een tweede pas wil toevoegen, krijg ik in de app steeds m’n eerste pas te zien, die al aan Apple Pay is gekoppeld. Kan nergens een andere pas/ rekening kiezen. Gaat wel om een privérekening.
Je pas zou wel zichtbaar moeten zijn in de ABN-app. Zo niet, dan zou ik het ook niet weten. Bij mij waren alle passen zichtbaar zodat ik ze ook kon toevoegen.
Jeroen
Ik had geen mogelijkheid om de pasjes van onze gezamenlijke rekening toe te voegen, alleen die van mijn privé-rekening.
Even contact gehad met ABN hierover. Per pas/rekening moet blijkbaar aangegeven worden of hiermee ingelogd kan worden op internetbankieren, dit was bij onze gezamenlijke rekening niet het geval en daarom verschijnen deze passen niet wanneer je een pas wil toevoegen aan wallet.
Na een paar minuten wachttijd snel de oorzaak achterhaald en ABN gaat het activeren. Top service op de dag van live-gang moet ik zeggen.
Wellicht heeft iemand wat aan deze info 🙂
Michel
Apple heeft haar Apple Pay website ondertussen ook ge-update!
Jeroen
@Anton: Even contact opnemen met ABN. Ik had precies hetzelfde. Per pas/rekening moet blijkbaar op contractniveau aangegeven worden of hiermee ingelogd kan worden op internetbankieren. Dit was bij onze gezamenlijke privé-rekening niet het geval en daarom verscheen deze niet als pas in de wallet. Als je de klantenservice belt vanuit de bankieren app op je telefoon dan ben je gelijk geauthenticeerd en kunnen ze dit direct voor je aanvragen. Kan 1-2 dagen duren voordat deze pas(sen) dan zichtbaar zijn in je app werd mij verteld.
Lud70
Lukte hier bij 2e poging om Apple Watch series 4 te koppelen aan ABN bankrekening. Na gebruik op station 2x, bleek hij de bedragen van rekening courant af te schrijven. Mooi, ik twijfelde ook even omdat ik de nummers in het koppelingsproces niet herkende (ben blijkbaar niet de enige). Is het wellicht het kaartnummer (dat staat achterop mijn nieuwste pas voor onze gezamenlijke rekening).
Ro
Haha allemaal mensen die klagen over de Rabobank. Ik zou toch eens overwegen om over te stappen naar een innovatievere bank. Als dit in jouw geval mogelijk is dan.
Marjolijntju
Makkelijk te installeren 👍🏻en ja altijd handig Apple Pay alhoewel ik toch meestal contant betaald 😉
Anton
Origineel geplaatst door Jeroen
@Anton: Even contact opnemen met ABN. Ik had precies hetzelfde. Per pas/rekening moet blijkbaar op contractniveau aangegeven worden of hiermee ingelogd kan worden op internetbankieren. Dit was bij onze gezamenlijke privé-rekening niet het geval en daarom verscheen deze niet als pas in de wallet. Als je de klantenservice belt vanuit de bankieren app op je telefoon dan ben je gelijk geauthenticeerd en kunnen ze dit direct voor je aanvragen. Kan 1-2 dagen duren voordat deze pas(sen) dan zichtbaar zijn in je app werd mij verteld.
Thanks voor de tip!
Notorious Truth Teller
Is het normaal dat Apple pay langzamer werkt met Mn Apple watch 3 dan met Mn iPhone 11?
Michel
Bij meerdere kaarten zou het handig zijn om de kaarten een herkenbare naam te kunnen geven!
Olaf
Gelijk geïnstalleerd en ermee betaald!
Peter
@Psvu2: bij mij hetzelfde, de laatste 4 cijfers is heel anders dan de laatste 4 cijfers van mijn rekeningnummer 😳
Frans maurits
Hier allemaal gelukt alhoewel op de watch een paar keer moeten herhalen maar uiteindelijk stond hie er in en het werkt feilloos 😀👍
Digilike
Laat maar weer. Voor de Apple Watch moet je de kaart verifiëren. En dat kan alleen door een ABN nummer te bellen. Waarom kan dat nu niet op een andere manier? Ik houd het wel bij Bunq.
Edit: vanuit de ABN AMRO app toevoegen aan de Apple Watch lukt nu wel. Ik had het geprobeerd via de Apple Watch app.
Hans
@Nick: zelfde probleem. Op het plaatje van mijn pas die getoond wordt staat nog het juiste nr, maar eronder en bij toevoegen niet. Daar staat een heel oud pasnummer. Erg vreemd.
Sjakie
@Wout: dat is natuurlijk een onzin antwoord…. mijn ING applepay pas heeft gewoon keurig dezelfde laatste 4 cijfers als mijn echte pas..
Jaeger
Bij mij zijn de laatste 4 cijfers wel overeenkomend met mijn rekeningnummer en pasnummer. Geen idee hoe het er stond tijdens het toevoegen maar nu staat alles wel goed. Zowel op iphone 11 als apple watch 2.
Sander1970
Van onze gezamenlijke rekening kan ik de pas toevoegen, maar mijn vrouw niet. Die ziet alleen de pas van haar eigen rekening. Op de abn site wordt ik niet veel wijzer, iemand anders dit probleem ook gehad?
Shannon
@W.: nee dat is het mooie van Apple Pay. Zonder pin code onbeperkt te gebruiken. Zolang je saldo het toestaat 😂
Origineel geplaatst door Lemco Luehof @Peter: Dat hebben de meesten dan ook al gedaan. Ik zit bij de ING, en die hebben Apple Pay al in het 2e kwartaal van 2019. Alleen om de reden om Apple Pay te kunnen gebruiken zijn er veel klanten van de ABN als de Rabo naar de ING gegaan. Rabobank is sowieso een bank waar neanderthalers werken..
ING zal dan ook de eerste bank zijn die OV-Chip toe kan voegen aan Apple Pay.
ABN AMRO was anders altijd al heel vroeg met allerlei technologische nieuwtjes, ook wat betreft de mobiel bankieren app vind ik ABN AMRO veel en veel beter dan de neanderthaler ING app waar je veel minder mee kan.
Arend
Geinstalleerd, alles zo als beschreven is, doet t allemaal prima, alleen kan ik er niet mee betalen, lukt niet ( heb zelf een winkel, dus kan het makkelijk testen hier ) Gebeurd gewoon niks als ik telefoon ontgrendel en op pinapparaat leg, zoals mijn klanten het ook doen
Je moet je toestel niet ontgrendelen. Lees nog maar eens goed door hoe je het moet doen. Verschild namelijk of je het met vingerafdruk doet of gezicht.
O Wouters
Origineel geplaatst door Sander1970 Van onze gezamenlijke rekening kan ik de pas toevoegen, maar mijn vrouw niet. Die ziet alleen de pas van haar eigen rekening. Op de abn site wordt ik niet veel wijzer, iemand anders dit probleem ook gehad?
Verdibbe, heb hetzelfde probleem, snap er helemaal niks van… iemand?
Anton
@Nick: Het nummer op de Apple Pay pas komt overeen met het kaartnummer van je fysieke pas (let op, dit is anders dan je pasnummer) Dit nummer vindt je op de achterkant van je betaalpas, maar enkel als je het nieuwste type ABN pas hebt.
Anton
@Sander1970: Waarschijnlijk moet je jouw vrouw eerst machtigen voor jullie gezamenlijke rekening en bijhorende pas.
O Wouters
Origineel geplaatst door Sander1970 Van onze gezamenlijke rekening kan ik de pas toevoegen, maar mijn vrouw niet. Die ziet alleen de pas van haar eigen rekening. Op de abn site wordt ik niet veel wijzer, iemand anders dit probleem ook gehad?
Net gebeld met ABN AMRO. Heeft met activeren bepaalde toegang te maken. Gaan ze nu regelen en na 2 werkdagen werkt het dan. Dus even bellen en dan kunnen zij het oplossen.
Wohooo! Eindelijk!
En de Rabobank loopt zoals vanouds weer achter…
Zie het wel in de iPhone staan, maar in de app zie ik vervolgens niks staan🧐
Edit, gelukt,
@Psvu2: Even paar keer proberen en anders geduld hebben. Het heeft geen zin als iedereen hetzelfde zegt. Het is ons en meerdere lezers al gelukt.
Waar blijft Rabobank echt zo’n ouderwetse bank
Gelukt als je in de ABNAmro app niets ziet staan ff de ABNAmro app afsluiten en via de wallet opnieuw op open ABNAmro app klikken dan gaat het goed.
Niet zo op je teentjes getrapt. Bij de aankondiging was ABN Amro ook als eerste maar volgde o.a. Rabobank al gauw. De dag is nog jong.
Mij lukte het niet om vanuit de wallet dit te configureren. Dit heb ik opgelost door binnen de ABN AMRO app naar “zelf regelen” te gaan en hier op Apple Pay te klikken en het vanuit daar te doorlopen.
@iPineapple: Rabo heeft nog geen Wallet ondersteuning. M.a.w. Die kunnen vandaag gewoon nog niet volgen.
Zojuist toegevoegd! Aan het lange wachten is nu een einde gekomen. Benieuwd hoe dit werkt. Ik had een ABN Amro wearable (ring) die werkte voor geen meter. Was erg afhankelijk van het type betaalautomaat.
Mag aannemen dat dit een stuk beter gaat
Alles zeer makkelijk geïnstalleerd op mijn iPhone XS en Apple Watch series 4. Vanmiddag maar even proberen bij de appie 🙂
Yeesss eindelijk!! Eerste keer lukte het niet met toevoegen van de pas, daarna wel gelukt!!
Yes!! Gelukt om te installeren 😊.
Beter laat dan nooit!
Eindelijk! Maar wat doen ze dit weer bijzonder! Ze hebben er veel langer over kunnen ‘nadenken’ dan ING en dan toch nog dit…
Je voegt een kaart toe waarvan de laatste drie cijfers van het rekeningnummer bijvoorbeeld “123” zijn, het pas nummer is bijvoorbeeld “456”, maar de kaart die wordt toegevoegd aan je wallet heeft als laatste cijfers: “….0643″…
Hoe dan? Gebruikt de directeur betalingen van de ABN zelf geen iPhone? Hoe moet ik nu weten welke kaart bij welke rekening hoort? Weer een nieuw nummer onthouden?? Hoe dan??
Verder wel top dat het eindelijk kan, maar deze zet begrijp ik echt niet!
Hier gewoon laatste 4 nrs van mijn rekeningnummer geen probleem toch?
Gelukt!!! Zowel ⌚️ als📱
Gelukt. Top bank
Ja ik heb hetzelfde probleem. Wel fijn dat het er eindelijk is!!
@BozeRabobankKlant: wat een kinderachtige naam.
Apple way werd tegelijkertijd bij ABN en Rabo aangekondigd. Dus hoezo lopen ze achter?
Een dag of 2 later iets beschikbaar stellen heeft echt 0,0 met ‘achter lopen’ te maken.
Hier zelfde probleem… volgens mij gaat er ergens iets mis bij ABN AMRO. Vraag me ook af als ik er mee betaal van welke rekening het bedrag wordt afgeschreven. Misschien wel van een ander. 😕
Bedankt voor de nieuwtje, gelijk geïnstalleerd 🙂
Rabobank laat zich weer kennen. Dus straks gewoon met men papieren acceptgiro naar de bank 😂
Mensen die hier gaan zeuren dat de Rabobank traag is en dat het allemaal veel te lang duurt; dan ben je hier verkeerd en als je de Rabobank zo slecht vindt ga je toch naar een andere bank?
Geduld is een schone zaak mensen! 😉
Rabobank moet zich nu wel een beetje gaan schamen 😡😡😡😡😡😡😡 innovatieve bank laat me niet lachen 😡😡😡
Bij mij scheelt het apparaatrekeningnummer maar 1 cijfer met de originele rekening, ***3 ipv 2 en dan nog 3 cijfers
Dan stap je toch over.
Gelukt! Nadeel vind ik wel dat niet je naam op de pas komt te staan in de wallet app. Best handig als je meerdere rekeningen hebt lopen bij een bank. Zou een stuk makkelijker zijn om onderscheid te maken tussen privé rekening en een EO rekening.
Eerste betalingen verricht bij tankstation. Ging vlekkeloos. Ben er blij mee.
Yes! eindelijk, gelijk instellen. De site van ABN AMBRO van apple pay is nog niet aangepast, staat nog steeds dat het binnenkort komt, misschien dat ze deze moeten aanpassen.
@BozeRabobankKlant en de Rabo Bank is eerst bezig met vernieuwen van de app, waarschijnlijk doen ze dit eerst voordat Apple pay wordt ondersteund.
Zojuist toegevoegd en ook al mee betaald. Werkt super!
Maareh…. begint Apple Pay ook te zeuren wanneer je een aantal keren contactloos betaald hebt? Net zoals met je gewone bankpas? Zo wel knullig zijn als je je bankpas dan niet bij je hebt.
Waarschijnlijk zit er een andere technologie achter en ‘niet dus’. Just checking…
Op de achterkant van de betaalpas staat het kaartnummer. Dit nummer bestaat uit het rekeningnummer aangevuld met 3 cijfers.
aanvulling: Om Apple Pay op mijn iPhone én op mijn Apple Watch te activeren belde mijn Apple Watch AbnAmro helpdesk ter verificatie. door hen werd het geactiveerd na een aantal controle vragen waaronder het bedrag van de laatste afschrijving. Hierna gaf mijn watch aan dat het was geactiveerd.
Heel jammer dat Apple Pay niet werkt met de zakelijke ABN rekeningen.
Zo lang gewacht, eindelijk een keer willen gebruiken.. haha
Van wat ik op Tweakers las bestaan die 4 cijfers uit het laatste cijfer van je rekeningnnummer en de 3 cijfers van je 1e pas bij de bank……
Misschien tijd om dan eens over te stappen naar een andere bank…? #tip
Waar blijft de Rabobank?
@Peter: Dat hebben de meesten dan ook al gedaan. Ik zit bij de ING, en die hebben Apple Pay al in het 2e kwartaal van 2019. Alleen om de reden om Apple Pay te kunnen gebruiken zijn er veel klanten van de ABN als de Rabo naar de ING gegaan. Rabobank is sowieso een bank waar neanderthalers werken..
ING zal dan ook de eerste bank zijn die OV-Chip toe kan voegen aan Apple Pay.
Ik zag dat de Rabobank vandaag wel een app-update heeft gedaan. Er staat echter niet in of ze Wallet ondersteuning hebben toegevoegd. Maar wie weet? 🤔
Werkt perfect, gelijk na dit eerste bericht vanmorgen toegevoegd en werkend op mijn iPhone X en Apple Watch 3. Zoals ik hier boven al last, is het raar dat ze je pasnr gebruiken. Bij mijn persoonlijke rekening komt het overeen met wat er staat, laatste cijfer van je rekening + de 3 cijfers van je pasnr.
Bij ons gezamenlijke rekening zie ik 4 cijfers die niet overeen komen met het laatste cijfer van die rekeningnr + pasnr. Nu is het niet direct een probleem omdat de cijfers van mijn persoonlijke rekening overeen komen, waardoor ik dat direct herken en weet dat ik dan mijn persoonlijke rekening gebruik.
Ik dacht, misschien kon het ergens in de settings van de wallet of ABN app aanpassen maar dat is niet mogelijk. Hopelijk veranderen ze dit nog in de toekomst oid.
Voor nu is het prima.
@W.: nee daar wordt nooit meer naar gevraagd.(
ING klant betaal vanaf t begin met pay eerst via iPhone se nu meestal watch 3.)
Iemand al gelukt om 2 betaalpassen toe te voegen? Kom er niet uit..
Is het iemand gelukt om op iOS 12.1.1 de pas te koppelen? Hij heeft hier aan dat ik moet updaten naar iOS 13… (wat ik niet wil)
Zo, dan kan ik nu m’n rekening die ik in juni bij de ING had geopend weer opzeggen 😅
Enjoy. 🙂 Deze ING-klant heeft nog nooit problemen met Apple Pay gehad.
Inmiddels is het gelukt om toe te voegen op mijn Apple Watch series 5 en iPhone 7.
Ik heb gewoon 3 kaarten (rekeningen) kunnen toevoegen naast de ING die ik al had. Het is bij mij ook het laatste cijfer van de rekening met het pasnummer erachter.
Nee, hij gaat niet zeuren om een pincode na 5 keer o.i.d. In principe is het je biometrie die de controle doet dus de pincode methode is niet meer nodig. Dit is de ideale manier van contactloos betalen.
Ik heb nu nog zelden een portemonnee bij me. Als nu het rijbewijs en de OV-chipkaart ook nog op de telefoon kunnen hoef ik helemaal geen plastic pasjes meer bij me te hebben.
Na het succesvol activeren van Apple pay krijg ik even later een bericht van ABN over een activatie code:
Uw Code om Apple Pay the activeren is XXXXXX. De code is 45 minuten geldig.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Ook hier problemen met dat de cijfers die worden weergegeven niet overeen komen met wat er op mijn passen staat. Verwarrend. Jammer dat je de passen niet een naam kan geven of zo, of dat er de naam van de rekeninghouder op komt te staan.
Reactie van ABN:
Reactie van ABN AMRO:
@Anton: dat wil ik ook graag weten.
Tot nu toe maar 1 pas kunnen toevoegen aan de wallet
Bij mij zijn het de laatste 3 cijfers van mijn rekening nummer plus nog een onbekend niet te herleiden cijfer.
ABN AMRO vond het fijn dat ik heb aangegeven dat het nog niet helemaal soepel loopt. Dus wellicht in de toekomst kans op verbetering.
Bij mij gewoon gelukt. Via ABN AMRO app.
Ik ben benieuwd of het ooit mogelijk wordt om geld te pinnen bij een automaat met contactloos/apple pay. Gewoon vooraf bedrag invullen, tegen de pinautomaat aanhouden, bevestigen – geld uit de muur.
Droomt nog even verder.
ABN kan het niet aan vanwege de drukt en installeren op de apple watch is niet mogelijk, krijg voordurend de melding dat de apple watch niet gevonden kan worden terwijl de watch gewoon verbonden is met mijn Iphone
Geld pinnen, doen mensen dat nog?
@Nick: Hoe is het gelukt? Als ik een tweede pas wil toevoegen, krijg ik in de app steeds m’n eerste pas te zien, die al aan Apple Pay is gekoppeld. Kan nergens een andere pas/ rekening kiezen. Gaat wel om een privérekening.
Koppelen met iPhone gaat uitstekend, maar ik krijg het maar niet aan de praat op de Apple Watch 4, krijg steeds een melding “Kaart niet toegevoegd, neem contact op met de kaartverstrekker”
@Robert: Handig om te weten: iOS(13.1.2) en de ABN AMRO app (10.47.2) moeten ge-update worden naar de laatst nieuwe versie, anders werkt de koppeling niet. Dit meldt de ABN site 😉
@John: Misschien veranderen ze hun naam weer in Boerenleenbank…
Vind alleen jammer dat de aan/uit knop wat later de telefoon op standby zet.
Wel eens over nagedacht dat Apple de Rabo een ander moment van live gang heeft gegeven om alles te doseren?
Je pas zou wel zichtbaar moeten zijn in de ABN-app. Zo niet, dan zou ik het ook niet weten. Bij mij waren alle passen zichtbaar zodat ik ze ook kon toevoegen.
Ik had geen mogelijkheid om de pasjes van onze gezamenlijke rekening toe te voegen, alleen die van mijn privé-rekening.
Even contact gehad met ABN hierover. Per pas/rekening moet blijkbaar aangegeven worden of hiermee ingelogd kan worden op internetbankieren, dit was bij onze gezamenlijke rekening niet het geval en daarom verschijnen deze passen niet wanneer je een pas wil toevoegen aan wallet.
Na een paar minuten wachttijd snel de oorzaak achterhaald en ABN gaat het activeren. Top service op de dag van live-gang moet ik zeggen.
Wellicht heeft iemand wat aan deze info 🙂
Apple heeft haar Apple Pay website ondertussen ook ge-update!
@Anton: Even contact opnemen met ABN. Ik had precies hetzelfde. Per pas/rekening moet blijkbaar op contractniveau aangegeven worden of hiermee ingelogd kan worden op internetbankieren. Dit was bij onze gezamenlijke privé-rekening niet het geval en daarom verscheen deze niet als pas in de wallet. Als je de klantenservice belt vanuit de bankieren app op je telefoon dan ben je gelijk geauthenticeerd en kunnen ze dit direct voor je aanvragen. Kan 1-2 dagen duren voordat deze pas(sen) dan zichtbaar zijn in je app werd mij verteld.
Lukte hier bij 2e poging om Apple Watch series 4 te koppelen aan ABN bankrekening. Na gebruik op station 2x, bleek hij de bedragen van rekening courant af te schrijven. Mooi, ik twijfelde ook even omdat ik de nummers in het koppelingsproces niet herkende (ben blijkbaar niet de enige). Is het wellicht het kaartnummer (dat staat achterop mijn nieuwste pas voor onze gezamenlijke rekening).
Haha allemaal mensen die klagen over de Rabobank. Ik zou toch eens overwegen om over te stappen naar een innovatievere bank. Als dit in jouw geval mogelijk is dan.
Makkelijk te installeren 👍🏻en ja altijd handig Apple Pay alhoewel ik toch meestal contant betaald 😉
Thanks voor de tip!
Is het normaal dat Apple pay langzamer werkt met Mn Apple watch 3 dan met Mn iPhone 11?
Bij meerdere kaarten zou het handig zijn om de kaarten een herkenbare naam te kunnen geven!
Gelijk geïnstalleerd en ermee betaald!
@Psvu2: bij mij hetzelfde, de laatste 4 cijfers is heel anders dan de laatste 4 cijfers van mijn rekeningnummer 😳
Hier allemaal gelukt alhoewel op de watch een paar keer moeten herhalen maar uiteindelijk stond hie er in en het werkt feilloos 😀👍
Laat maar weer. Voor de Apple Watch moet je de kaart verifiëren. En dat kan alleen door een ABN nummer te bellen. Waarom kan dat nu niet op een andere manier? Ik houd het wel bij Bunq.
Edit: vanuit de ABN AMRO app toevoegen aan de Apple Watch lukt nu wel. Ik had het geprobeerd via de Apple Watch app.
@Nick: zelfde probleem. Op het plaatje van mijn pas die getoond wordt staat nog het juiste nr, maar eronder en bij toevoegen niet. Daar staat een heel oud pasnummer. Erg vreemd.
@Wout: dat is natuurlijk een onzin antwoord…. mijn ING applepay pas heeft gewoon keurig dezelfde laatste 4 cijfers als mijn echte pas..
Bij mij zijn de laatste 4 cijfers wel overeenkomend met mijn rekeningnummer en pasnummer. Geen idee hoe het er stond tijdens het toevoegen maar nu staat alles wel goed. Zowel op iphone 11 als apple watch 2.
Van onze gezamenlijke rekening kan ik de pas toevoegen, maar mijn vrouw niet. Die ziet alleen de pas van haar eigen rekening. Op de abn site wordt ik niet veel wijzer, iemand anders dit probleem ook gehad?
@W.: nee dat is het mooie van Apple Pay. Zonder pin code onbeperkt te gebruiken. Zolang je saldo het toestaat 😂
Nee!
ABN AMRO was anders altijd al heel vroeg met allerlei technologische nieuwtjes, ook wat betreft de mobiel bankieren app vind ik ABN AMRO veel en veel beter dan de neanderthaler ING app waar je veel minder mee kan.
Geinstalleerd, alles zo als beschreven is, doet t allemaal prima, alleen kan ik er niet mee betalen, lukt niet ( heb zelf een winkel, dus kan het makkelijk testen hier ) Gebeurd gewoon niks als ik telefoon ontgrendel en op pinapparaat leg, zoals mijn klanten het ook doen
@Arend:
Je moet je toestel niet ontgrendelen. Lees nog maar eens goed door hoe je het moet doen. Verschild namelijk of je het met vingerafdruk doet of gezicht.
Verdibbe, heb hetzelfde probleem, snap er helemaal niks van… iemand?
@Nick: Het nummer op de Apple Pay pas komt overeen met het kaartnummer van je fysieke pas (let op, dit is anders dan je pasnummer) Dit nummer vindt je op de achterkant van je betaalpas, maar enkel als je het nieuwste type ABN pas hebt.
@Sander1970: Waarschijnlijk moet je jouw vrouw eerst machtigen voor jullie gezamenlijke rekening en bijhorende pas.
Net gebeld met ABN AMRO. Heeft met activeren bepaalde toegang te maken. Gaan ze nu regelen en na 2 werkdagen werkt het dan. Dus even bellen en dan kunnen zij het oplossen.