Apple is na Chanel nu ook Adidas als adverteerder kwijtgeraakt. De sportkledingfabrikant was van plan om meer dan 10 miljoen dollar te investeren in een advertentiecampagne via iAd. Maar Adidas ziet er vanaf omdat Apple’s CEO Steve Jobs te zeer een controlfreak is. Dat heeft Silicon Alley Insider gehoord van twee topmannen uit de mobiele industrie. Adidas trok zich terug toen Apple voor de derde keer het creatieve concept afkeurde. Al eerder bleek dat Apple’s bemoeienis bij de reclamebanners irritatie bij de adverteerders opriep. Ook zou de kritische houding van Apple ervoor zorgen dat iAds maar langzaam worden uitgerold.
Apple bemoeit zich niet alleen met het uiterlijk van de reclamebanners, maar geeft de adverteerders ook nog eens onvoldoende inspraak waar de advertenties verschijnen. De adverteerders krijgen bovendien geen inzicht waar de ads zijn verschenen. Andere diensten zoals AdMob leveren de ontwikkelaars ook veel geld op en stellen minder beperkingen. Apple zou wel van plan zijn om na verloop van tijd meer openheid van zaken te geven.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 48 reacties