Volgens CNET gaat Adobe een gratis Android-telefoon aan werknemers geven. Dit zou Adobe doen als reactie op de eerdere onenigheid tussen Adobe en Apple.
helaas ondersteund de iPhone geen flash! Wel een leuke tegenzet op de open brief van Jobs.
Quincy
hoort dit nieuwe niet op Android Planet?
en Android doet toch aan HTML5?
Patric
nou veel plezier ermee!
markboxman
Raar, ze hadden de huidige Flash developers op een HTML5 cursus kunnen sturen. Op de iPhone werkt Flash misschien helemaal niet, maar op de Android is het ook helemaal baggertje. Flash is gewoon passe.
Frank van Manen
Ze doen maar. Daar zijn het medewerkers voor toch. De slimme medewerkers verkopen dat ding dan gelijk weer.
Lijkt me ook niet meer dan realistisch nu duidelijk is dat flash nooit op iPhone OS zal komen en MS ook aangeeft dat het manko’s heeft.
Mario
Ik snap deze reacties niet. Apple is heilig. Android stout. Get a life. Ik heb een iPhone en ik zou best ook android willen hebben gewoon om te zien wat die kan. Het mooie van mijn leven: ik hoef niet te kuezen. Ik kan ze allebei gebruiken!
omed
jawel iphone kan wel flash aan je kan het proberen met cloud browse kan is weinig dat je het nog vind op app store.
En inderdaad apple heeft gelijk het gaat niet echt vlot maar wel redelijk
markboxman
Origineel geplaatst door Mario Ik snap deze reacties niet. Apple is heilig. Android stout. Get a life. Ik heb een iPhone en ik zou best ook android willen hebben gewoon om te zien wat die kan. Het mooie van mijn leven: ik hoef niet te kuezen. Ik kan ze allebei gebruiken!
Ik heb nu beiden (3gs en desire) en allebei hebben voor- en nadelen. Flash daarentegen heeft alleen maar nadelen óok op Android. IMHO is Flash een achterhaald product
ab
@Troye: uiteindelijk wint open source toch wel van big brother closed source.
avdvee
Beetje huilie huilie vehaal van Adobe, als het waar is tenminste.
Was er overigens al iemand die een Flash killerapp voor de Iphone kan noemen? Want ik zeur nu al maanden om een voorbeeld waardoor ik zou begrijpen dat Flash noodzakelijk is.
sasf
Om het verlies van Flash er nog even in te wrijven..
To be honest there is not a perfect mobile out , apples iphone is way from perfect as is the android , the only plus on android is its easy to customise something apple dont want you to do , if you got an iphone free from apple then you could understand apples anti custom and flash but seeing as the iphone is one of the most expensive phones out there its a joke on all the restrictions and missing features the iphone has, for the top model you would expect all the functions from day 1 not 4 years after release
Martijn
“dat ze zich niet meer op de verschillende apparaten van Apple gaan concentreren.”
dat betekend toch niet dat ik mijn MacBook pro binnenkort moet inruilen voor een Windows laptop?!
Ricky
Sowhat als er geen flash komt voor the iPhone !Ti’s het meest stabiele apparaat die ik ooit heb gehad!:)Mijn collega heeft een htc dikke rommel,zegt hij zelf,zijn volgende wordt een…..iPhone !!!!:)
thomaspilot
Ik wens de werknemers er veel plezier mee 😛
pearlrox
Even gaan soliciteren. Waar is dat ergens? 🙂
Marcooo
Flash op je telefoon willen is hetzelfde als een jaccuzi in je auto.
Maar succes daar met de Android telefoon en flash.. Enne geniet ervan zolang het nog kan!!!
jerry
Andriod is beter dan de iphone vindt ik, maar de iphone is makkelijker en mooier. Hetgeen wat Andriod in mijn beleving beter maakt is flash, het enige wat ik kan zeggen op de open brief van apple is dat ze een echte slechte zet gezet hebben, op andriod werkt het perfect, met een goede batterijduur!!! dus waarom zou dat niet op de iphone kunnen
Ik denk dat er zo juist een gezonde concurrentie strijd los kan barsten wanneer telefoons niet meer allemaal de zelfde functie hebben maar telefoon specifieke functies krijgen.
Apple met zijn eigenwijze maar veilige en vooral goed gevulde platform.
android met haar open en veelzijdige platform dat zelfs flash aan kan.
Laat de portemonnee van de mensen spreken
zo is er weer echt keuze voor de klant. Nu kan je tig verschillende anoroid phones kopen die allemaal het zelfde kunnen en dan ligt het verder gewoon aan je smaak en budget welke android het word. meer functies dan de ander hebben ze niet want het OS is het zelfde.
Dbr
Jullie hebben allemaal een verkeerd beeld over Flash op de iPhone. Toch allesins vanuit het standpunt dat Adobe zit. Adobe heeft met de nieuwe Flash CS5 een nieuwe ontwikkeltool om een NATIVE IPHONE APP te maken. Ook al wordt het gemaakt in Flash, de export ervan heeft niets met de flash te maken die opgestart wordt in een swf player/browser…
Dat was net het mooie aan CS5, je kon in de vertrouwde crossplatform ontwikkelomgeving werken (er zijn namelijk nog steeds enorm veel flash developers) en bij het compileren wordt het NIET naar een flashbestand gecompileerd, maar naar een NATIVE iPhone App…
Enorm onvoorstelbaar dat de nieuwe SDK van Apple dit soort ontwikkelomgevingen blokkeert…
ijskonijn
Adobe laat zich wel kennen op deze manier, beetje jammer
Patrick
@Quincy: Begrijp ook niet helemaal waarom dit niet ook op Androidplanet is gepost? Daar past het toch meer bij naar mijn mening.
Sjaak
Ik zeg: Stakkers.
Denk je écht dat mensen met het kaliber om bij Adobe te werken zitten te wachten op een Adroid..?
Get a life.
Slechte zaak voor Adobe trouwens: alleen graaierige wannabe’s en losers zullen er als vliegen op de stroop op af komen. De HR zal de komende tijd overuren moeten draaien om die zielepoten af te wijzen.
Ik zal er nog geen nanoseconde over nadenken om voor een fokking telefoon ergens te gaan werken. Laat me niet lachen.
Voel je je persoonlijk gekrenkt ofzo? Iedereen die Apple niet per definitie op een sokkel plaatst ben je liever kwijt dan rijk? Treurig …
Phreak Lemmon
Kan iemand dan nu eens een voorbeeld noemen van standaard flash apps ? Ik heb mijn iphone nu bijna 2 jaar, ik heb het nog geen seconde gemist..
alchemist
Gewoon een logische zet van Adobe, die zoveel mogelijk de flash player 10.1 wil laten testen op Android 2.0 voor ze hem lanceren. Als Adobe kan aantonen dat Flash als een zonnetje op Android mobiles en tablets draait dan zijn alle argumenten van Apple om geen Flash te ondersteunen in één klap van de tafel geveegd. En heeft Apple een groot probleem, want serieuze concurrentie.
alchemist
@avdvee: laatste keer dat ik de term ‘killerapp’ of ‘geniale uitvinding’ met betrekking tot een internettoepassing hoorde vallen was met betrekking tot chatroulette.com. En jawel, daar heb je Flash 10 en een webcam voor nodig. Is onmogelijk te bouwen met HTML 5 of wat voor andere techniek dan ook, mocht je het je afvragen. Alleen Flash 10 biedt de mogelijkheid om webcams onderling met elkaar te laten communiceren. Dus daar heb je je killerapp die wel mogelijk zou zijn met Android 2.0, flash 10.1 en een frontcamera: videochatten met een mobile, direct in de browser. Gaat niet lukken met een iPad of iPhone, straks wel met Android.
Zo kan ik er nog wel meer noemen.
Rob Keuvelaar
Het scheelt dat Apple fans heeft en Adobe slechts gebruikers. Wanneer Adobe Apple laat vallen zal alleen Adobe er last van ondervinden, want er zijn tal van alternatieven voor het complete pakket van Adobe, maar er is geen enkel alternatief voor Apple producten, in ieder geval geen gelijkwaardig alternatief.
Rob Keuvelaar
Origineel geplaatst door alchemist @avdvee: laatste keer dat ik de term ‘killerapp’ of ‘geniale uitvinding’ met betrekking tot een internettoepassing hoorde vallen was met betrekking tot chatroulette.com. En jawel, daar heb je Flash 10 en een webcam voor nodig. Is onmogelijk te bouwen met HTML 5 of wat voor andere techniek dan ook, mocht je het je afvragen. Alleen Flash 10 biedt de mogelijkheid om webcams onderling met elkaar te laten communiceren. Dus daar heb je je killerapp die wel mogelijk zou zijn met Android 2.0, flash 10.1 en een frontcamera: videochatten met een mobile, direct in de browser. Gaat niet lukken met een iPad of iPhone, straks wel met Android.Zo kan ik er nog wel meer noemen.
En chatroulette is niet zo heel bekend hoor, heb het ooit gezien, grootste onzin van 2010. Niemand die daar op zit te wachten.
het probleem volgens Steve Jobs is dat ‘cross platform’ development gebasseerd is op de ‘grootst-gemene-deler’, dus mogelijkheden die niet door iedereen worden ondersteund zitten niet in de development tools – en zul je dus moeten nabootsen als je ze toch wil hebben — en het probleem is dat een ‘HTML4-web’ en ‘iPhoneOS’ heel niet met elkaar gemeen hebben, en evenmin ‘Flash’ en ‘iPhoneOS’ — terecht dat Apple er voor kiest om ‘cross-platform’ applicaties te weren en daarmee ontwikkelaars duwen in de richting van juist Objective-C en iPhoneOS
Kees
@markboxman:
Hoe bevalt de rest van Android 2.2? Ik begrijp namelijk gezien jouw reactie dat jij al uitgebreidt met 2.2 hebt kunnen spelen omdat jij weet dat Flash daarin niet werkt. Ik moet wachten tot later dit jaar als 2.2 uitgebracht wordt om over Flash op Android te kunnen oordelen.
Wat een gezever elke keer dat Android of de iPhone beter is. Het hangt er helemaal van af wat je wilt. Ik heb zowel de HTC Desire en de 3GS, beiden hebben plussen en minnen
Dat is juist raar:
Flash is compleet closed source, er zijn meerdere HTML 5 implementaties die opensource zijn, waaronder WebKit…
Ook gezien de belabberde performance van Flash de afgelopen jaren versus de enorme snelheidswinst die de javascript engines diezelfde periode hebben gemaakt, zal Flash het dus afleggen…
Dbr
@Phoenix, het zijn crossplatform development tools, nou ja, gedeeltelijk dan, Flash Professional kan je gebruiken op windows als op osx en men kan dus ontwikkelen vanuit windows als vanuit osx), de output kan crossplatform zijn (flash) maar ook native voor iphone os, dus wat je erover zegt, is totale bullshit, via code kan alles aangesproken worden, daarvoor heb je zelf niet de officiële SDK nodig.
Aus
Goede humor van Adobe. Er worden weer op de tenen van de HTML5 fanboys getrapt zoals ik hier zie, tere zieltjes.
Adobe begrijpt het tenminste: “the best browsing experience” o wacht, dat zei Steve toch…….
Steve bedoelde natuurlijk: “the best browsing experience binnen mijn iOogkleppen”
phoenix
@Dbr: Dat Adobe software draait op een Mac of een PC, daar gaat het even niet om…
Maar een cross-platform (output) zal dus alléén maar in staat zijn een kit te bouwen gebaseerd op datgene dat op al die ‘players’ draait.
in de iPhone SDK zitten nou eenmaal routines die simpelweg niet in een Android omgeving zitten en andersom ook niet; evenmin zijn het Palm-WebOS en Flash 1-op-1 uitwisselbaar wat betreft ‘native’ systemcalls.
Kortom, de makers van een ‘cross-platform output’ developers omgeving (in dit geval Adobe – in het verleden waren er andere jongens als ‘CodeWarior’ bijvoorbeeld) zullen consessies moeten maken wat ze wel en niet ‘native’ ondersteunen, wat ze zullen trucen (lekker in C++ in plaats van Objective-C) op de diverse ‘player-platformen’ — de ‘groots-gemene-deler’
Over het algemeen in een ‘Model-View-Controller’ benadering kom je al een heel eind met ‘cross-platform’ ontwikkeling, een heel erg abtracte benadering van je programmeer/ontwerp probleem. De bottle-neck is de ‘View’ — Developers zijn het er helemaal mee eens dat er één probleem is met ‘cross-platform development’ dan is het wel de GUI.
En Apple is het nou net om die gebruiker te doen, of beter gezegd de gebruikerservaring; ‘cross-platform’ ontwikkelomgevingen leggen een beperking op aan de developper.
Daarmee zeg ik dus niet dat het niet mogelijk is om output te genereren voor iPhoneOS, maar je bent niet in staat om alles er uit te halen wat er in zit
dutchie
Origineel geplaatst door Patrick: @Quincy
: Begrijp ook niet helemaal waarom dit niet ook op Androidplanet is gepost? Daar past het toch meer bij naar mijn mening.
Dit hoort gewoon bij het nieuws over die briefen wat WEL is besproken hier
Verder vraag ik me af hoe je zoveel verschillende aparaten op 1 OS ka draaien ik bedoel ze hebben toch allemaal weer verschillende hardware enzo? Of maakt onder andere HTC 1 hardware packet met allemaal verschillende uiterlijken ofzo?
Ontopic: Ach flash of geen flash. Apple heeft zichzelf wel bewezen. Er zijn genoeg alternatieven en heb het nog geen seconde echt gemist. Met HTML5 e.d. in aankomst zal dat allemaal nog minder worden. Als adobe zich weet te bewijzen zal ook adobe in de toekomst op de iPhone beschikbaar beschikbaar komen. Voorlopig alleen even niet 🙂
Apple740
Ik kom regelmatig op websites waar flash vereist is (vaak als je een filmpje wilt zien oid) en zie dan ook regelmatig het bij iedere iPhone bezitter welbekende blauwe vraagteken kubusje opduiken (wat aangeeft dat je telefoon geen flash ondersteunt). Ik word dan ook een beetje moe van uitspraken zoals “flash is passe” en “ik mis flash niet” wat je keer op keer op deze website leest. Nou, ik mis flash dus wel.
Gerardus89
Origineel geplaatst door Martijn “dat ze zich niet meer op de verschillende apparaten van Apple gaan concentreren.â€dat betekend toch niet dat ik mijn MacBook pro binnenkort moet inruilen voor een Windows laptop?!
Nou, ik vind dit sowieso een vreemde zin. Volgens mij concentreert Adobe zich al niet echt op Apple-producten..
Ries
@Marcooo: Echt de perfecte metafoor, had t niet beter kunnen zeggen
Hmm ik werk vaak freelance voor Adobe en ben een Adobe partner… zou ik ook in aanmerking komen… ? I hope so…
vsconsul
illusies aan de Adobe top. Tevreden met flop. Rust roest en stilstand brengt niemand verder.
Ik heb wel te doen met zo een houding, de klant laat zich uiteindelijk toch niet misleiden. Emotie bij de leiding leidt af van de realiteit. Van wat er te doen staat. Veel wijsheid gewenst.
Dit gedoe gaat nergens over. Macho slaat dood, want wat zijn nou Adobe balls? Getrommel met stokken op een fluitketel, alleen maar herrie!
Dbr
@phoenix: dat adobe software op beide systemen wel draaien, daar gaat het nou net wel om. Je kan nu vanuit OSX EN Windows software voor de iPhone schrijven dat gecompileerd wordt naar een iPhone programma… Met een iPhone bij de hand om te debuggen/testen, kan je gewoon aan alle functies die beschikbaar zijn via de SDK…
Ik hoop dat er werknemers tussen zitten die zeggen: nee dankje doe mij maar een iPhone 🙂
*solliciteren bij Adobe doet*
helaas ondersteund de iPhone geen flash! Wel een leuke tegenzet op de open brief van Jobs.
hoort dit nieuwe niet op Android Planet?
en Android doet toch aan HTML5?
nou veel plezier ermee!
Raar, ze hadden de huidige Flash developers op een HTML5 cursus kunnen sturen. Op de iPhone werkt Flash misschien helemaal niet, maar op de Android is het ook helemaal baggertje. Flash is gewoon passe.
Ze doen maar. Daar zijn het medewerkers voor toch. De slimme medewerkers verkopen dat ding dan gelijk weer.
Zielige actie.Zwaktebod
Mijn volgende telefoon word een android.
Veel plezier, logt u maar uit, en ga naar http://www.androidplanet.nl/
Lijkt me ook niet meer dan realistisch nu duidelijk is dat flash nooit op iPhone OS zal komen en MS ook aangeeft dat het manko’s heeft.
Ik snap deze reacties niet. Apple is heilig. Android stout. Get a life. Ik heb een iPhone en ik zou best ook android willen hebben gewoon om te zien wat die kan. Het mooie van mijn leven: ik hoef niet te kuezen. Ik kan ze allebei gebruiken!
jawel iphone kan wel flash aan je kan het proberen met cloud browse kan is weinig dat je het nog vind op app store.
En inderdaad apple heeft gelijk het gaat niet echt vlot maar wel redelijk
Ik heb nu beiden (3gs en desire) en allebei hebben voor- en nadelen. Flash daarentegen heeft alleen maar nadelen óok op Android. IMHO is Flash een achterhaald product
@Troye: uiteindelijk wint open source toch wel van big brother closed source.
Beetje huilie huilie vehaal van Adobe, als het waar is tenminste.
Was er overigens al iemand die een Flash killerapp voor de Iphone kan noemen? Want ik zeur nu al maanden om een voorbeeld waardoor ik zou begrijpen dat Flash noodzakelijk is.
Om het verlies van Flash er nog even in te wrijven..
http://bit.ly/cs6Lgj
To be honest there is not a perfect mobile out , apples iphone is way from perfect as is the android , the only plus on android is its easy to customise something apple dont want you to do , if you got an iphone free from apple then you could understand apples anti custom and flash but seeing as the iphone is one of the most expensive phones out there its a joke on all the restrictions and missing features the iphone has, for the top model you would expect all the functions from day 1 not 4 years after release
“dat ze zich niet meer op de verschillende apparaten van Apple gaan concentreren.”
dat betekend toch niet dat ik mijn MacBook pro binnenkort moet inruilen voor een Windows laptop?!
Sowhat als er geen flash komt voor the iPhone !Ti’s het meest stabiele apparaat die ik ooit heb gehad!:)Mijn collega heeft een htc dikke rommel,zegt hij zelf,zijn volgende wordt een…..iPhone !!!!:)
Ik wens de werknemers er veel plezier mee 😛
Even gaan soliciteren. Waar is dat ergens? 🙂
Flash op je telefoon willen is hetzelfde als een jaccuzi in je auto.
Maar succes daar met de Android telefoon en flash.. Enne geniet ervan zolang het nog kan!!!
Andriod is beter dan de iphone vindt ik, maar de iphone is makkelijker en mooier. Hetgeen wat Andriod in mijn beleving beter maakt is flash, het enige wat ik kan zeggen op de open brief van apple is dat ze een echte slechte zet gezet hebben, op andriod werkt het perfect, met een goede batterijduur!!! dus waarom zou dat niet op de iphone kunnen
@jerry: Draait het al op android?
ik dacht dat adobe nog bezig was flash voor android geschikt te maken. of heb ik wat gemist.
Ik denk dat er zo juist een gezonde concurrentie strijd los kan barsten wanneer telefoons niet meer allemaal de zelfde functie hebben maar telefoon specifieke functies krijgen.
Apple met zijn eigenwijze maar veilige en vooral goed gevulde platform.
android met haar open en veelzijdige platform dat zelfs flash aan kan.
Laat de portemonnee van de mensen spreken
zo is er weer echt keuze voor de klant. Nu kan je tig verschillende anoroid phones kopen die allemaal het zelfde kunnen en dan ligt het verder gewoon aan je smaak en budget welke android het word. meer functies dan de ander hebben ze niet want het OS is het zelfde.
Jullie hebben allemaal een verkeerd beeld over Flash op de iPhone. Toch allesins vanuit het standpunt dat Adobe zit. Adobe heeft met de nieuwe Flash CS5 een nieuwe ontwikkeltool om een NATIVE IPHONE APP te maken. Ook al wordt het gemaakt in Flash, de export ervan heeft niets met de flash te maken die opgestart wordt in een swf player/browser…
Dat was net het mooie aan CS5, je kon in de vertrouwde crossplatform ontwikkelomgeving werken (er zijn namelijk nog steeds enorm veel flash developers) en bij het compileren wordt het NIET naar een flashbestand gecompileerd, maar naar een NATIVE iPhone App…
Enorm onvoorstelbaar dat de nieuwe SDK van Apple dit soort ontwikkelomgevingen blokkeert…
Adobe laat zich wel kennen op deze manier, beetje jammer
@Quincy: Begrijp ook niet helemaal waarom dit niet ook op Androidplanet is gepost? Daar past het toch meer bij naar mijn mening.
Ik zeg: Stakkers.
Denk je écht dat mensen met het kaliber om bij Adobe te werken zitten te wachten op een Adroid..?
Get a life.
Slechte zaak voor Adobe trouwens: alleen graaierige wannabe’s en losers zullen er als vliegen op de stroop op af komen. De HR zal de komende tijd overuren moeten draaien om die zielepoten af te wijzen.
Ik zal er nog geen nanoseconde over nadenken om voor een fokking telefoon ergens te gaan werken. Laat me niet lachen.
Voel je je persoonlijk gekrenkt ofzo? Iedereen die Apple niet per definitie op een sokkel plaatst ben je liever kwijt dan rijk? Treurig …
Kan iemand dan nu eens een voorbeeld noemen van standaard flash apps ? Ik heb mijn iphone nu bijna 2 jaar, ik heb het nog geen seconde gemist..
Gewoon een logische zet van Adobe, die zoveel mogelijk de flash player 10.1 wil laten testen op Android 2.0 voor ze hem lanceren. Als Adobe kan aantonen dat Flash als een zonnetje op Android mobiles en tablets draait dan zijn alle argumenten van Apple om geen Flash te ondersteunen in één klap van de tafel geveegd. En heeft Apple een groot probleem, want serieuze concurrentie.
@avdvee: laatste keer dat ik de term ‘killerapp’ of ‘geniale uitvinding’ met betrekking tot een internettoepassing hoorde vallen was met betrekking tot chatroulette.com. En jawel, daar heb je Flash 10 en een webcam voor nodig. Is onmogelijk te bouwen met HTML 5 of wat voor andere techniek dan ook, mocht je het je afvragen. Alleen Flash 10 biedt de mogelijkheid om webcams onderling met elkaar te laten communiceren. Dus daar heb je je killerapp die wel mogelijk zou zijn met Android 2.0, flash 10.1 en een frontcamera: videochatten met een mobile, direct in de browser. Gaat niet lukken met een iPad of iPhone, straks wel met Android.
Zo kan ik er nog wel meer noemen.
Het scheelt dat Apple fans heeft en Adobe slechts gebruikers. Wanneer Adobe Apple laat vallen zal alleen Adobe er last van ondervinden, want er zijn tal van alternatieven voor het complete pakket van Adobe, maar er is geen enkel alternatief voor Apple producten, in ieder geval geen gelijkwaardig alternatief.
En chatroulette is niet zo heel bekend hoor, heb het ooit gezien, grootste onzin van 2010. Niemand die daar op zit te wachten.
@Dbr:
het probleem volgens Steve Jobs is dat ‘cross platform’ development gebasseerd is op de ‘grootst-gemene-deler’, dus mogelijkheden die niet door iedereen worden ondersteund zitten niet in de development tools – en zul je dus moeten nabootsen als je ze toch wil hebben — en het probleem is dat een ‘HTML4-web’ en ‘iPhoneOS’ heel niet met elkaar gemeen hebben, en evenmin ‘Flash’ en ‘iPhoneOS’ — terecht dat Apple er voor kiest om ‘cross-platform’ applicaties te weren en daarmee ontwikkelaars duwen in de richting van juist Objective-C en iPhoneOS
@markboxman:
Hoe bevalt de rest van Android 2.2? Ik begrijp namelijk gezien jouw reactie dat jij al uitgebreidt met 2.2 hebt kunnen spelen omdat jij weet dat Flash daarin niet werkt. Ik moet wachten tot later dit jaar als 2.2 uitgebracht wordt om over Flash op Android te kunnen oordelen.
Wat een gezever elke keer dat Android of de iPhone beter is. Het hangt er helemaal van af wat je wilt. Ik heb zowel de HTC Desire en de 3GS, beiden hebben plussen en minnen
Dat is juist raar:
Flash is compleet closed source, er zijn meerdere HTML 5 implementaties die opensource zijn, waaronder WebKit…
Ook gezien de belabberde performance van Flash de afgelopen jaren versus de enorme snelheidswinst die de javascript engines diezelfde periode hebben gemaakt, zal Flash het dus afleggen…
@Phoenix, het zijn crossplatform development tools, nou ja, gedeeltelijk dan, Flash Professional kan je gebruiken op windows als op osx en men kan dus ontwikkelen vanuit windows als vanuit osx), de output kan crossplatform zijn (flash) maar ook native voor iphone os, dus wat je erover zegt, is totale bullshit, via code kan alles aangesproken worden, daarvoor heb je zelf niet de officiële SDK nodig.
Goede humor van Adobe. Er worden weer op de tenen van de HTML5 fanboys getrapt zoals ik hier zie, tere zieltjes.
Adobe begrijpt het tenminste: “the best browsing experience” o wacht, dat zei Steve toch…….
Steve bedoelde natuurlijk: “the best browsing experience binnen mijn iOogkleppen”
@Dbr: Dat Adobe software draait op een Mac of een PC, daar gaat het even niet om…
Maar een cross-platform (output) zal dus alléén maar in staat zijn een kit te bouwen gebaseerd op datgene dat op al die ‘players’ draait.
in de iPhone SDK zitten nou eenmaal routines die simpelweg niet in een Android omgeving zitten en andersom ook niet; evenmin zijn het Palm-WebOS en Flash 1-op-1 uitwisselbaar wat betreft ‘native’ systemcalls.
Kortom, de makers van een ‘cross-platform output’ developers omgeving (in dit geval Adobe – in het verleden waren er andere jongens als ‘CodeWarior’ bijvoorbeeld) zullen consessies moeten maken wat ze wel en niet ‘native’ ondersteunen, wat ze zullen trucen (lekker in C++ in plaats van Objective-C) op de diverse ‘player-platformen’ — de ‘groots-gemene-deler’
Over het algemeen in een ‘Model-View-Controller’ benadering kom je al een heel eind met ‘cross-platform’ ontwikkeling, een heel erg abtracte benadering van je programmeer/ontwerp probleem. De bottle-neck is de ‘View’ — Developers zijn het er helemaal mee eens dat er één probleem is met ‘cross-platform development’ dan is het wel de GUI.
En Apple is het nou net om die gebruiker te doen, of beter gezegd de gebruikerservaring; ‘cross-platform’ ontwikkelomgevingen leggen een beperking op aan de developper.
Daarmee zeg ik dus niet dat het niet mogelijk is om output te genereren voor iPhoneOS, maar je bent niet in staat om alles er uit te halen wat er in zit
Dit hoort gewoon bij het nieuws over die briefen wat WEL is besproken hier
Verder vraag ik me af hoe je zoveel verschillende aparaten op 1 OS ka draaien ik bedoel ze hebben toch allemaal weer verschillende hardware enzo? Of maakt onder andere HTC 1 hardware packet met allemaal verschillende uiterlijken ofzo?
haha moest toch even lachen met je “iOogkleppen”
Ontopic: Ach flash of geen flash. Apple heeft zichzelf wel bewezen. Er zijn genoeg alternatieven en heb het nog geen seconde echt gemist. Met HTML5 e.d. in aankomst zal dat allemaal nog minder worden. Als adobe zich weet te bewijzen zal ook adobe in de toekomst op de iPhone beschikbaar beschikbaar komen. Voorlopig alleen even niet 🙂
Ik kom regelmatig op websites waar flash vereist is (vaak als je een filmpje wilt zien oid) en zie dan ook regelmatig het bij iedere iPhone bezitter welbekende blauwe vraagteken kubusje opduiken (wat aangeeft dat je telefoon geen flash ondersteunt). Ik word dan ook een beetje moe van uitspraken zoals “flash is passe” en “ik mis flash niet” wat je keer op keer op deze website leest. Nou, ik mis flash dus wel.
Nou, ik vind dit sowieso een vreemde zin. Volgens mij concentreert Adobe zich al niet echt op Apple-producten..
@Marcooo: Echt de perfecte metafoor, had t niet beter kunnen zeggen
Hmm ik werk vaak freelance voor Adobe en ben een Adobe partner… zou ik ook in aanmerking komen… ? I hope so…
illusies aan de Adobe top. Tevreden met flop. Rust roest en stilstand brengt niemand verder.
Ik heb wel te doen met zo een houding, de klant laat zich uiteindelijk toch niet misleiden. Emotie bij de leiding leidt af van de realiteit. Van wat er te doen staat. Veel wijsheid gewenst.
Dit gedoe gaat nergens over. Macho slaat dood, want wat zijn nou Adobe balls? Getrommel met stokken op een fluitketel, alleen maar herrie!
@phoenix: dat adobe software op beide systemen wel draaien, daar gaat het nou net wel om. Je kan nu vanuit OSX EN Windows software voor de iPhone schrijven dat gecompileerd wordt naar een iPhone programma… Met een iPhone bij de hand om te debuggen/testen, kan je gewoon aan alle functies die beschikbaar zijn via de SDK…
@Quincy:
Enneh, wel eens zo’n demo met Flash op Android gezien dan? Zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=0y7XJI4NN7k
Zit er toch behoorlijk indrukwekkend uit en zeker na al dat gezeur over sloom en niet werkend….
EN 100x beter dan dat HTML5: http://www.youtube.com/watch?v=rfmbZkqORX4