Uit een door Adobe gesponsord onderzoek blijkt, dat mensen meer geneigd zijn om een product te kopen als ze een digitale advertentie op bijvoorbeeld de iPad zien, in vergelijking met een statische advertentie in bijvoorbeeld een tijdschrift. Bij een digitale advertentie is het mogelijk om interactieve functies in te bouwen, waardoor lezers meer betrokken raken en een sterkere koopneiging krijgen. De studie onder de titel ‘Digital Ad Engagement: Perceived Interactivity as a Driver of Advertising Effectiveness’ werd uitgevoerd door Alex Wang, Ph.D. aan de universiteit van Connecticut is in PDF-formaat te downloaden.
Er deden mensen in de leeftijd van 18 tot 32 mee aan het onderzoek. Zij kregen print- en iPad-advertenties te zien in oude nummers van tijdschriften en werden daarbij geobserveerd. Na afloop kregen ze vragen over de mate van interactie, houding, betrokkenheid bij de boodschap, koopintentie en andere zaken. Diashows, geluid, animaties en andere bewegende beelden zorgen dat de lezer betrokken raakt en een positieve indruk van het merk krijgt.
Volgens Adobe is er een directe relatie tussen betrokkenheid en koopintentie. Het bedrijf biedt software aan waarmee je zowel digitale magazines als gedrukte magazines kunt maken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties