Airmail heeft een compleet nieuwe versie voor de Mac uitgebracht. Airmail voor Mac heeft nieuwe functies zoals het Smart Inbox en werkt nu beter samen met de iPhone- en iPad-versies, dankzij de ingebouwde pro-functies. Maar daarvoor moet je wel maandelijks betalen.
Met recentelijk nog een artikel over dat 3rd party mail applicaties jouw gegevens/mail/metadata verzamelen/gebruiken/verkopen lijkt het mij toch een steeds belangrijker iets om dat te onderzoeken en te vermelden bij een app als dit.
Dát is vandaag de dag interessant om te weten. Maar helaas komt het in een artikel als dit steeds maar niet naar voren.
Zoek de privacy kant van een app ook eens uit. Dat moet een standaard onderdeel worden van een bericht over een app.
Andre
@Edwin: Helemaal eens. Ik wilde net hetzelfde schrijven, je bent mij voor. Zeker dit product is niet privacy vriendelijk.
@Edwin: @Andre: Het is voor ons ondoenlijk om dat voor elke app(-update) te bespreken. We zijn geen juristen en niet gespecialiseerd in het doorgronden van algemene voorwaarden en/of privacystatements. Daar zijn andere partijen (veel) beter in en als je daar (overigens helemaal terecht) zorgen om maakt kun je er natuurlijk ook zelf goed induiken. Wij kunnen op basis van onze beperkte juridische kennis geen adviezen gaan geven en daar dan mogelijk ook nog aansprakelijk voor gehouden worden (“maar jullie hebben destijds geadviseerd dat …”).
XIII
“Grappig”: als je de “Legacy” modus kiest krijg je zelfs weer de bugs uit versie 3 die in versie.4 zijn opgelost…
(volgorde “Favourites” klopt niet in de linkerbalk)
JeroenT
Ik ben gestopt met de abo’s. Niks mis met Mail of de ouderwetse mailclient in een browser. Tis goed. Abo hier, abo daar, niks ervan. Back 2 basic.
Oude sok
Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn @Edwin: @Andre: Het is voor ons ondoenlijk om dat voor elke app(-update) te bespreken. We zijn geen juristen en niet gespecialiseerd in het doorgronden van algemene voorwaarden en/of privacystatements. Daar zijn andere partijen (veel) beter in en als je daar (overigens helemaal terecht) zorgen om maakt kun je er natuurlijk ook zelf goed induiken. Wij kunnen op basis van onze beperkte juridische kennis geen adviezen gaan geven en daar dan mogelijk ook nog aansprakelijk voor gehouden worden (“maar jullie hebben destijds geadviseerd dat …”).
Heel begrijpelijk en verstandig bovendien!
Erik
@JeroenT: Het lijkt wel of nagenoeg alle apps de omslag aan het maken zijn naar abo’s in de breedste zin van het woord.
Boris
Ik heb al betaald en nu mag ik weer gaan betalen. Prima dat ze van verdienmodel veranderen, maar om dan je bestaande gebruikers ook weer de volle mep te laten betalen is schandalig. Tijdje terug deed de agenda-app Weekcal dat ook al. Wat een fail!!
Ik heb met veel plezier de app gebruikt maar dit is voor mij een reden om Airmail over de schutting te gooien en op zoek te gaan naar een vervanger. Tips zijn welkom.
Gebruik het al jaren, werkt perfect!
Met recentelijk nog een artikel over dat 3rd party mail applicaties jouw gegevens/mail/metadata verzamelen/gebruiken/verkopen lijkt het mij toch een steeds belangrijker iets om dat te onderzoeken en te vermelden bij een app als dit.
Dát is vandaag de dag interessant om te weten. Maar helaas komt het in een artikel als dit steeds maar niet naar voren.
Zoek de privacy kant van een app ook eens uit. Dat moet een standaard onderdeel worden van een bericht over een app.
@Edwin: Helemaal eens. Ik wilde net hetzelfde schrijven, je bent mij voor. Zeker dit product is niet privacy vriendelijk.
@Edwin: @Andre: Het is voor ons ondoenlijk om dat voor elke app(-update) te bespreken. We zijn geen juristen en niet gespecialiseerd in het doorgronden van algemene voorwaarden en/of privacystatements. Daar zijn andere partijen (veel) beter in en als je daar (overigens helemaal terecht) zorgen om maakt kun je er natuurlijk ook zelf goed induiken. Wij kunnen op basis van onze beperkte juridische kennis geen adviezen gaan geven en daar dan mogelijk ook nog aansprakelijk voor gehouden worden (“maar jullie hebben destijds geadviseerd dat …”).
“Grappig”: als je de “Legacy” modus kiest krijg je zelfs weer de bugs uit versie 3 die in versie.4 zijn opgelost…
(volgorde “Favourites” klopt niet in de linkerbalk)
Ik ben gestopt met de abo’s. Niks mis met Mail of de ouderwetse mailclient in een browser. Tis goed. Abo hier, abo daar, niks ervan. Back 2 basic.
Heel begrijpelijk en verstandig bovendien!
@JeroenT: Het lijkt wel of nagenoeg alle apps de omslag aan het maken zijn naar abo’s in de breedste zin van het woord.
Ik heb al betaald en nu mag ik weer gaan betalen. Prima dat ze van verdienmodel veranderen, maar om dan je bestaande gebruikers ook weer de volle mep te laten betalen is schandalig. Tijdje terug deed de agenda-app Weekcal dat ook al. Wat een fail!!
Ik heb met veel plezier de app gebruikt maar dit is voor mij een reden om Airmail over de schutting te gooien en op zoek te gaan naar een vervanger. Tips zijn welkom.
(Red.) Reactie aangepast vanwege taalgebruik.