Reacties voor: Apple verlengt reparatieprogramma voor krakende AirPods Pro

Ruis en kraak
Apple is een serviceprogramma gestart voor de AirPods Pro. Heb je last van geluidsproblemen zoals gekraak of statisch geluid, dan kun je je AirPods laten nakijken. Volgens Apple gaat het om een klein deel van de gebruikers.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 37 reacties

  1. Heb dit vorige week gehad. Na 4 dagen kon ik bij Coolblue nieuwe oortjes ophalen. Had alleen rechts klachten, maar beide dus vervangen. Oortjes zijn gekocht op releasedag, dus net geen jaar oud

  2. Ik had hier inderdaad ook (weer opnieuw) last van. De eerste keer na de vorige firmware update (die teruggetrokken werd) en ik kreeg toen nieuwe en enkele weken geleden (na de spatial audio firmware upgrade) dus weer. Anderhalve week geleden aangemeld bij Apple support en op hun advies bij de apple store een afspraak gemaakt voor diezelfde middag nog en daar kreeg ik (toen nog onder het mom van “nog twee weken garantie”) opnieuw nieuwe airpods. Nu erkennen ze dus echt het probleem. Ik ondervond vooral kraken bij lage geluiden van buitenaf. Als ik buiten liep (of ging hardlopen) zorgde letterlijk elke voetstap voor een krakend geluidje in de airpods.

  3. Het probleem werd altijd al erkend door Apple. Bij mij zijn ze inmiddels voor de derde keer vervangen. Waarschijnlijk staat de ‘pro’ voor ‘problemen’ :))

  4. Nou ik heb geen gekraak bij mijn AirPods Pro, maar heb de laatste tijd dat mensen mij (bijna) niet kunnen verstaan. Vind dit nog steeds heel erg vreemd, want vind het bellen met de oortjes superfijn en was voorheen altijd kraakhelder (althans zo hoorde ik van iedereen).

    Hebben meerdere mensen hier last van? Ik vraag mijzelf dan af of dit met iOS14 of de AirPods zelf te maken heeft🤔

  5. Heb exact dit probleem gehad maar dan al een aantal maanden geleden een toen zijn ze door Apple omgeruild.

  6. Ik had er ook last van. Afgelopen zomer (in juli) het rechteroortje onder waarborg kunnen laten vervangen in de Apple Store in Brussel. Ze hebben toen wel grondig gecontroleerd of ze geen valschade hadden. Ik had ze gekocht op lauchday, in een Apple Store in Orlando, FL.

  7. @Frank (Oevermans): Ik heb hetzelfde als ik buiten wandel. Binnen achter mijn bureau heb ik er geen last van

  8. Ik heb er al een tijdje last van, maar nooit echt serieus genomen.

    Je kan dus bij via Apple Support ook vragen om omruiling bij Coolblue/Amac??

  9. Heb dit onlangs met de links gehad. Via de support werd er een nieuwe opgestuurd en Ups kwam de oude ophalen. Erg nette service van Apple.

  10. En ik maar denken dat het met de laatste update te maken had. Nu toch maar eens contact opnemen.

  11. Ik ben al vijf/zes keer bij apple geweest omdat ruisonderdrukking gewoon niet meer goed werkte. Ze zijn alle keren vervangen en uiteindelijk een compleet nieuwe gekregen via apple support. Helaas is het probleem niet verholpen bij de nieuwe

  12. Zeker na IOS14 merkte ik al direct “waar is de bass gebleven?” Er is dus nog wel bass maar aanzienlijk minder.
    En moet ook zeggen dat ruis onderdrukking ook nooit heel goed gewerkt heeft.

    Dus ik denk dat ik dit even goed ga testen, want meestal ga je vanzelf wennen of accepteren dat er iets niet helemaal goed is.

  13. Ik ben in een buiten omgeving zeer slecht/niet te verstaan met de AirPods Pro. Als ik buiten loop met minimale wind niet en niet wanneer ik fiets. Zelfs bij fietsen véél slechter verstaanbaar dan wanneer je de telefoon aan je oor houdt of bedrade oortjes gebruik. Binnen is er geen probleem en ben ik goed verstaanbaar. Airpods zijn omgeruild en probleem blijft hetzelfde. Is dit herkenbaar en belangrijker: weet iemand de oorzaak en oplossing?

  14. Probleem hier ook gehad met rechts, die kraakt als ik deed spreken als ANC uit staat had ik dit probleem nier.

    Via vervangingsprogramma een nieuwe rechtse opgestuurd gekregen. (Oude moest uiteraard retour)

    Airpods zijn 6 maanden oud.

  15. Lijkt dus op een product dat kwalitatief niet goed genoeg is.. kan Apple wel eens veel geld gaan kosten en uiteindelijk weinig opleveren.. wees niet verbaasd als de verdere ontwikkeling dan stopt.

  16. Heb ze nu al 2 maal laten vervangen. Heb nu geen garantie meer. Hoop dat ze nu goed blijven werken.

  17. Heb er ook last van gehad (rechterkant). Klonk net zoals er water achter je trommelvlies zit. Laatste paar weken lijkt het (opeens?) over. Mocht het terugkomen, ga ik er gelijk mee terug, nu ik weet dathet een vaker voorkomend euvel is. Ik had het vooral met bellen en videovergaderen. Verder nog steeds last van wisselend probleem met verstaanbaarheid (mic) in videovergadering, maar dat kan aan iets anders liggen…

  18. Origineel geplaatst door Flitsje
    Lijkt dus op een product dat kwalitatief niet goed genoeg is.. kan Apple wel eens veel geld gaan kosten en uiteindelijk weinig opleveren.. wees niet verbaasd als de verdere ontwikkeling dan stopt.

    Goh, lijkt me niet. Het probleem is nu verholpen blijkbaar en de AirPods-lijn is nog steeds razend populair. En hun spatial audio werkt ook enkel op de Pro trouwens. Deze gaan heus niet uit de handel hoor.

  19. Mijn rechter AirPod Pro is net vervangen. Bij plotselinge harde omgevingsgeluiden kraakte het geluid. Het deed zich ook voor bij muziek met een zeer hoog volume. In beide gevallen een krakend geluid alsof je plastic hoorde ritselen. De vervangen AirPod is opgehaald door UPS en moet nog beoordeeld worden door Apple.

  20. Dat gekraak/geruis heb ik ook met mijn Powerbeats pro. Als ik mijn hoofd naar links of rechts beweeg hoor je dat! Het gekraak/geruis is niet constant maar wel irritant. Ik heb de Powerbeats Pro al sinds ze werden geïntroduceerd. Kan Apple dit ook onderzoeken?

  21. Origineel geplaatst door Brutus
    Mijn rechter AirPod Pro is net vervangen. Bij plotselinge harde omgevingsgeluiden kraakte het geluid. Het deed zich ook voor bij muziek met een zeer hoog volume. In beide gevallen een krakend geluid alsof je plastic hoorde ritselen. De vervangen AirPod is opgehaald door UPS en moet nog beoordeeld worden door Apple.

    Mijn airpods pro hebben exact hetzelfde probleem, ik kan ze alleen niet laten ophalen door ups, moet dan langs een erkende Apple serviceprovider en laten beoordelen

  22. @Tony: Ik heb een tijdje zitten chatten via de Apple site. Van alles moeten proberen en uitvoeren, daarna was de conclusie dat het een hardware probleem moest zijn. Nieuwe opgestuurd gekregen en de oude terug moeten sturen.

  23. Mediamarkt doet ook nooit moeilijk met apple producten. Was ze wel twee weken kwijt. Oortje vervangen.

  24. Gisteren afspraak gehad bij de AppStore beide oortjes vervangen. Zonder problemen goed geholpen. Hoop dat het krassende geluid nu tot het verleden behoord.

  25. @Brutus: En het geld gewoon teruggekregen wat je vooruit moest betalen?

  26. Ik had ooit links al laten vervangen en een paar maanden later rechts. Uiteindelijk zit ik nu met de klacht dat mensen mij slecht kunnen verstaan tijdens het bellen als ik noise cancellation aan heb staan. Gelukkig gewoon weer topservice van Apple, want ze worden helemaal vervangen. Helaas wel ook het doosje met inscriptie, maar dat neem ik dan maar voor lief.

  27. Mooi. Links en rechts beide al een keer los van elkaar vervangen. Nu is links weer aan de beurt.

  28. Origineel geplaatst door Rafael
    Ik had ooit links al laten vervangen en een paar maanden later rechts. Uiteindelijk zit ik nu met de klacht dat mensen mij slecht kunnen verstaan tijdens het bellen als ik noise cancellation aan heb staan. Gelukkig gewoon weer topservice van Apple, want ze worden helemaal vervangen. Helaas wel ook het doosje met inscriptie, maar dat neem ik dan maar voor lief.

    Het doosje wordt niet omgewisseld

  29. Mijne ook vervangen in de Apple Store!
    Wordt in speciale apparatuur getest (blijkbaar) en hierna direct over tot vervanging!

  30. Mijne ook al 2x vervangen.

  31. Ik had problemen met het rechter oortje. Maar ik gewoon nieuwe AirPods besteld want had geen zin in reparatie.
    Met de huidige geen problemen

  32. Ik heb heel af en toe een soort kraakje in m’n AirPods, iemand ervaring mee of die hoe en of dit getest wordt?

  33. @Daan: Ik heb het ook af en toe gehad. Bij Amac ingeleverd en binnen een week terug.

  34. Origineel geplaatst door Daan
    Ik heb heel af en toe een soort kraakje in m’n AirPods, iemand ervaring mee of die hoe en of dit getest wordt?

    Ze hebben daar apparaat voor bij een servicepunt. Dat apparaat doet een diagnose en laat zien of er wat aan je airpods mankeert.
    Had zelf aan 1 kant een kraakje, na diagnose bleek de andere kant ook niet goed te zijn. Uurtje later kon ik 2 nieuwe AirPods op komen halen.

  35. Al even last van een kraak, dacht zelfs eerst dat het me eigen oor was 😅 vandaag langs Apple, testen en daarna beide vervangen. Merk echt direct verschil. Fijn.

  36. Dank voor dit artikel!

    In februari 2020  AirPods Pro gekocht in Florida, USA.
    Daarna ook problemen met de linker AirPod. Deze laten vervangen via AMAC in november.
    Sinds kort ook de rechter een defect.
     klantenservice gebeld maar kreeg in eerste instantie nul op het rekest. Tot dat ik dit artikel las en opnieuw belde. Er werd direct een afspraak bij de Genius Bar ingepland.
    Vandaag bij de  Store in Amsterdam geweest. Na een test bleken beide AirPods defect en zijn gelukkig beide omgeruild. Merkte gelijk het verschil.

    Dank dank dank iCulture!

  37. Supersupersuperbedankt voor deze gouden tip zeg:-) Had ze direct op launchday gekocht en ze vermoedelijk als 1 van de eerste. Was en ben er echt intens blij mee. Totdat ik vorige week gekraak hoorde in de linker AirPod toen ik in een rumoerige trein zat. Dacht eerst dat het aan mijn oor lag maar realiseerde me al snel dat het de airpod was. Ik kon wel janken want de garantie was al verlopen…dacht ik. Little did I know. Totdat ik ging Googlen en deze tip van iCulture voorbij zag komen. Meteen afspraak gemaakt bij de Genius bar en vandaag 2 spiksplinternieuwe AirPods gekregen. Menn wat een goede service zeg. En het was ook nog eens een onwijze mooie vrouw die me hielp. Mijn dag kan niet meer stuk! Bedankt iCulture 🙂

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.