Reacties voor: Software-update voor AirPort-routers lost probleem op met Terug naar mijn Mac
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik had dus last van deze bug. Bij opstarten van het airport programma verscheen mijn Time Capsule niet. Moest ik mijn TC opstarten om hem te laten verschijnen. Ik ben alleen benieuwd hoe ik mijn update kan doen als mijn TC niet wordt gevonden.
Of moet ik nu voor veel € een adapter halen om mijn MacBook middels UTP te verbinden…..
Hoop dat deze update het probleem oplost, hele irritante bug.
Ik heb ook heel veel dropping internet connection issues met mijn AirPort extreme die in bridge mode achter mijn ziggo router staat (moet constant WiFi verbinding verbreken en opnieuw opzetten als er weer eens geen internet op m’n MacBook is). Iemand anders dat probleem? Probleem speelt nauwelijks bij iPads en iPhones.
Ik had juist veel problemen met de manier die jij omschrijft. Daarom heb ik Ziggo de WiFi modus uit laten zetten van de modem, zodat ik de Extreme als router kon gebruiken ipv bridge.
@Sjoerd: Hier precies hetzelfde. Ook TM als basisrouter op de Ziggorouter in de meterkast. Ziggo is geweest, doet het een tijdje goed, en klap dan achter elkaar telkens problemen met de iMac en MBP, de iPhone en iPads geven geen problemen.
Hier staat de WiFi van Ziggo ook uit, maar toch…
@Sjoerd: Ik heb dit probleem ook gehad en dat bleek toen aan de instellingen van de ziggo router te liggen. Bij ziggo kunnen ze de instellingen van de router aanpassen zodat de router alleen het signaal doorgeeft en je AirPort de ip adressen. Dit heeft bij mij alles opgelost.
@Jan Willem: Probleem ligt dus in het uitdelen van ip adressen. Als beide dit doen krijg je storing! De WiFi is dan een tweede probleem. Beter zet je die bij de ziggo router uit en zet je hem bij de AirPort aan.
@Tja: TC moet in bridge modus, zoals JW zegt. Het wifi heeft daar echter niets mee te maken (zoals jij zegt). Wifi op je ziggo router moet inderdaad uit. Dan heb je één wifi signaal in huis. Je kunt er ook wel twee hebben (één voor jezelf en één voor de gasten), maar dan moet je zorgen dat ze niet op hetzelfde signaal zitten.
@Flieps: heb je de app op de iPhone ook geprobeerd ?
Ik heb van ziggo een nieuwe modem/router gekregen. Bridgen van de router hielp niet. Nu staat wifi op de router uit. Een van mijn TC’s met UTP kabeltje naar de ziggo, de rest van het huis met wifi via AirPort Express uitgebreid… Soms valt de verbinding gewoon helemaal weg, iPhones en iPads hebben hier geen last van. De mac ook niet, maar mbp weer wel… 5Ghz kanaal is trager dan de gewone, en back to my mac geeft steeds melding dat de server onbereikbaar is…
Ben hier echt al een tijdje mee bezig, sinds de nieuwe ziggo modem/router is het iets beter, hoop dat deze update de rest oplost
Degenen met een Ziggo modem:
WiFi uitzetten op de Ziggo router helpt weldegelijk, hoe minder verstoring hoe beter.
Daarnaast merk ik ook dat steeds meer klanten IPv6 krijgen. Op de een of andere manier werkt dat nog niet helemaal lekker. Ook bij mijn nieuwe huis was dat het geval. Ik heb me terug laten zetten, alles gereset en opnieuw ingesteld en nu werkt het über stabiel en heb ik geen problemen meer met trage of niet ladende sites of apps.
Joehoe! Toch fijn dat ze dan niet gaan stoppen met de AirPorts, een van de beste Apple producten vind ik zelf.
Ik had niet echt last van die bug maar ik heb na de update wel het gevoel dat de verbinding beter is op mijn TC
Over dat Ziggo modem en de ‘problemen’, betreft dat bij jullie allemaal het Ubee EVW3226 (?) Modem van Ziggo?
Da’s namelijk het modem wat ik heb samen met een AEBS in bridge modus, en ik heb inderdaad dezelfde problemen met wegvallen WiFi signaal op iMac en MBP, en niet of nauwelijks op iPhone en iPad.
Ik heb de Technicolor TC7200 en heb heb WiFi gewoon aan staan (2.4Ghz). Deze staat in de meterkast en de AirPort staat in de woonkamer op de eerste verdieping (bedraad aan de Ziggo router). Deze AirPort zend de 2.4Ghz en 5Ghz uit en zonder problemen gelukkig… maar ik zal de update gaan uitvoeren en even in de gaten houden wat het voor mij oplevert..
@Toon: wij hebben nu een witte ziggo connect box (manufactered by compal) voorheen was het een cisco, die gaf veel meer problemen
@Robert: de problemen begonnen bij ons ook na de verhuizing, zeker nog met het oude modem … het nieuwe modem is nog IPv4, dus daar ligt het bij ons niet aan, denk ik, eerder aan de wi-fi druk(te) soms zie ik een lijstje met wel twintig beschikbare netwerken, allemaal met vier streepjes, dat waren er in de oude buurt hoogstens vijf
Nou fijn. Heb de update gedaan maar heb nu alleen maar problemen met de verbinding tussen mijn macbook en de airport express. De muziek valt de hele tijd weg, stream onderbroken. Nog meer mensen die hier problemen mee hebben en hoe kan ik het oplossen?
Exact hetzelfde probleem, zwaar irritant. Ook ik heb een ziggo router.
Wellicht heb jij ook een technische achtergrond, ik in ieder geval wel. Ik heb er denk ik a 100 uur werk in zetten en het is mij nog steeds niet gelukt het op te lossen. Menig keer bij de genius bar gezeten, menig contact gehad met apple. Zelfs contact gehad met een supervisor (precieze term kwijt…) en die kwam er ook niet uit.
Ik leef er nu maar mee….
De snelste manier om internet weer werkend voor mij te krijgen is safari geforceerd te sluiten en opnieuw op te starten maar ook jouw manier werkt door de wifi aan en uit te zetten.
Met ziggo heb ik ook alles doorgenomen, bridge modus, wifi uit, ip adressen etc. mac adres. Ga zo maar door.
En zoals vele andere ook zeggen, een iPhone of iPad heeft nergens last van. Snap er werkelijk niks van
@Christian: Uit jouw verhaal zou wat mij betreft de diagnose volgen dat het aan de software op je MacBook ligt. Ik zou daar eens proberen wat dingen op te lossen, zou geen 100u moeten kosten.
Bij wijze van spreken.
Bedankt voor het meedenken, maar bij de Apple Store is de macbook twee keer volledig opnieuw geïnstalleerd vanaf fabrieksinstellingen, dus niet zo zeer alleen de software maar echt alles.
Daarnaast verschillende accounts aangemaakt, want ook ik dacht dat het software matig was zoals jij nu denkt maar helaas. Als jij een oplossing weet heel graag, maar cache etc., zo makkelijk ligt het niet voor de hand
@Sjoerd: bij mij was de oplossing om juist het ziggo modem in bridge mode te (laten!) zetten (kan allen door ziggo, maar is geen moeite en ze doen het terwijl je aan de telefoon hangt).
Echt aanrader zou ik zeggen, gewoon weer zelf controle over je netwerk🙂.
(Dit even los van het onderwerp van de update)
De update werkte niet best…. nu dood. Maar even een belletje naar Apple support straks.
Hier ziggo ubee modem in bridge en AP extreme en expres er achter. Werkte tijden probleemloos. Nu na update valt soms internet weg. Wel WiFi signaal geen data.
Eerst maar eens alles opnieuw opstarten.
De airports hebben zoals ik kan zien problemen met Intel wifi kaarten. Zowel op hun eigen producten (MacBooks, Mac’s), en producten van derden waar een Intel wifi kaart in zit, op de 2.4 ghz.
Dan heb je per 5 ping’s in windows 1 of 2 x een time-out.
De oude stopcontact airports en vierkante timecapsules hebben er geen last van.
Alleen de nieuwe producten, de krabpaal, en apple tv model.
@Remco: Same here. Sinds de laatste update continue kortstondige uitval van muziek op de betreffende airport expressen. Eén airport express niet geupdate en die heeft nergens last van.