Ik wil heel graag de watchOS interface op mijn iPhone maar ik wil het niet jailbreaken. Hopelijk komt daarvoor een OPTIE, ik zeg het nog een keer: EEN OPTIE
MSTF
@abas: Hoe doe je dat met jailbreak dan? Welk tweak?
KALLT
Ik zou iOS 7 en Watch OS nou niet op een CV van een designer willen zetten. Volgens mij zijn dat toch echt de meest controversiële designs ooit geweest voor een bedrijf dat eerder juist voor toegankelijke, doordachte en vriendelijke designs werd geprezen. Watch OS vind ik qua besturing zelfs ontzettend slordig en het heeft een zware cognitieve lading, in scherp contrast tot iOS. Ik hoop niet dat hij zijn lettertype naar iOS en OS X brengt alleen omdat hij daar zelf zo enthousiast over is. Dat is precies het grandeur waar Apple’s softwaredesign al onder lijdt.
Ferryman
@KALLT: Oeps, zo had ik het nog niet bekeken. Vond het juist hoopgevend dat HW en SW design weer worden gescheiden na de blunder ze in 2012 samen te voegen onder één enkele verantwoordelijke, maar als deze gast achter de schermen al langer verantwoordelijkheid droeg voor de SW (incl. missers) van de afgelopen 2-3 jaar …
Benieuwd naar het logische vervolgartikel waar zijn HW tegenvoeter (Richard Howarth) nader wordt belicht… Wie weet wat die op HW niveau al achter de schermen heeft aangericht 😉 HW uitbreidbaarheid achteraf opofferen aan design wellicht?
Martino
Ben ik de enige die hem sprekend op “Captain Dick Winters” vind lijken uit “Band of Brothers”..? 😉
KALLT
Origineel geplaatst door Ferryman
@KALLT: Oeps, zo had ik het nog niet bekeken. Vond het juist hoopgevend dat HW en SW design weer worden gescheiden na de blunder ze in 2012 samen te voegen onder één enkele verantwoordelijke, maar als deze gast achter de schermen al langer verantwoordelijkheid droeg voor de SW (incl. missers) van de afgelopen 2-3 jaar …
Vorig jaar stopte Greg Christie die jarenlang voor ‘human interfaces’ verantwoordelijk was en destijds met Forstall en Federighi samenwerkte toen deze nog respectievelijke voor iOS en OS X verantwoordelijk waren. Uit interviews blijkt dat zijn team voor een heel groot deel voor de user-experience van de eerste iPhone verantwoordelijk was, waaronder het ‘slide to unlock’-mechanisme, het samenvoegen van losse sms in het huidige overzicht met de spreekwolken, het scrollen met traagheid en het elastiek-effect. Eigenlijk alles wat de iPhone zo leuk maakte.
Na het ontslag van Forstall werd softwaredesign van softwareontwikkeling gescheiden en werd eerstgenoemde aan Ive overgedragen. Bij Christie werd gespeculeerd dat hij net als Forstall met Ive niet goed overweg kwam. Gelet op de nogal radicale veranderingen in softwaredesign bij Apple, denk ik ook dat zich bij hem wellicht een teleurstelling heeft ontwikkeld.
Bij softwaredesign zijn nu heel andere mensen aan het roer. Als ik dit artikel lees, moet ik aan mijn hoofd krabben. Dye heeft dus voor modelabels gewerkt en was voornamelijk verantwoordelijk voor productpresentatie, waaronder reclame en doosjes. Ik krijg bij Apple steeds meer de indruk dat design helemaal niet het respect krijgt war het eerder had. Alsof designers veelzijdig zijn en elk soort design door iedereen gedaan kan worden. Terwijl juist ‘human interface’ ook een sterk gedragswetenschappelijke achtergrond heeft.
Nou maar hopen dat hij de Watch OS interface op iOS gooit.
Of tenminste een optie om dat te doen.
@Vincent: liever niet. Iets wat “nieuw” is is niet altijd beter!
@Marc: Vandaar de “optie”. Niet als standaard.
Ik wil heel graag de watchOS interface op mijn iPhone maar ik wil het niet jailbreaken. Hopelijk komt daarvoor een OPTIE, ik zeg het nog een keer: EEN OPTIE
@abas: Hoe doe je dat met jailbreak dan? Welk tweak?
Ik zou iOS 7 en Watch OS nou niet op een CV van een designer willen zetten. Volgens mij zijn dat toch echt de meest controversiële designs ooit geweest voor een bedrijf dat eerder juist voor toegankelijke, doordachte en vriendelijke designs werd geprezen. Watch OS vind ik qua besturing zelfs ontzettend slordig en het heeft een zware cognitieve lading, in scherp contrast tot iOS. Ik hoop niet dat hij zijn lettertype naar iOS en OS X brengt alleen omdat hij daar zelf zo enthousiast over is. Dat is precies het grandeur waar Apple’s softwaredesign al onder lijdt.
@KALLT: Oeps, zo had ik het nog niet bekeken. Vond het juist hoopgevend dat HW en SW design weer worden gescheiden na de blunder ze in 2012 samen te voegen onder één enkele verantwoordelijke, maar als deze gast achter de schermen al langer verantwoordelijkheid droeg voor de SW (incl. missers) van de afgelopen 2-3 jaar …
Benieuwd naar het logische vervolgartikel waar zijn HW tegenvoeter (Richard Howarth) nader wordt belicht… Wie weet wat die op HW niveau al achter de schermen heeft aangericht 😉 HW uitbreidbaarheid achteraf opofferen aan design wellicht?
Ben ik de enige die hem sprekend op “Captain Dick Winters” vind lijken uit “Band of Brothers”..? 😉
Vorig jaar stopte Greg Christie die jarenlang voor ‘human interfaces’ verantwoordelijk was en destijds met Forstall en Federighi samenwerkte toen deze nog respectievelijke voor iOS en OS X verantwoordelijk waren. Uit interviews blijkt dat zijn team voor een heel groot deel voor de user-experience van de eerste iPhone verantwoordelijk was, waaronder het ‘slide to unlock’-mechanisme, het samenvoegen van losse sms in het huidige overzicht met de spreekwolken, het scrollen met traagheid en het elastiek-effect. Eigenlijk alles wat de iPhone zo leuk maakte.
Na het ontslag van Forstall werd softwaredesign van softwareontwikkeling gescheiden en werd eerstgenoemde aan Ive overgedragen. Bij Christie werd gespeculeerd dat hij net als Forstall met Ive niet goed overweg kwam. Gelet op de nogal radicale veranderingen in softwaredesign bij Apple, denk ik ook dat zich bij hem wellicht een teleurstelling heeft ontwikkeld.
Bij softwaredesign zijn nu heel andere mensen aan het roer. Als ik dit artikel lees, moet ik aan mijn hoofd krabben. Dye heeft dus voor modelabels gewerkt en was voornamelijk verantwoordelijk voor productpresentatie, waaronder reclame en doosjes. Ik krijg bij Apple steeds meer de indruk dat design helemaal niet het respect krijgt war het eerder had. Alsof designers veelzijdig zijn en elk soort design door iedereen gedaan kan worden. Terwijl juist ‘human interface’ ook een sterk gedragswetenschappelijke achtergrond heeft.