Veel T-Mobile-klanten zullen de afgelopen dagen het hiernaast getoonde sms’je hebben ontvangen. T-Mobile voert vanaf 1 april nieuwe algemene voorwaarden in, die ook voor bestaande klanten gelden. Omdat de aanpassingen neutraal zijn (je gaat er niet op achteruit) heb je geen recht om je abonnement tussentijds op te zeggen. Er is ook geen reden om te denken aan een 1 aprilgrap, want de wijzigingen zijn niet zo heel ingrijpend: ze hebben alleen te maken met nieuwe overheidsregels rond betaalde sms-diensten.
Vanaf 1 april wijzigt de regelgeving rond die betaalde sms-diensten, waardoor consumenten langer de tijd hebben om een klacht in te dienen. Ook moeten operators consumenten voortaan de mogelijkheid bieden om hun mobiele nummer te blokkeren voor betaalde sms-diensten.
De operators kunnen bovendien makkelijker een rekening blokkeren als je de kosten van sms-diensten en andere contentdiensten niet betaalt. T-Mobile voerde de nieuwe regels al vanaf 22 januari in voor consumenten. Alle klanten die nog onder de oude algemene voorwaarden vielen, krijgen vanaf 1 april te maken met een aanvulling hierop. Je hebt voortaan tot 2 maanden na factuurdatum de tijd om een klacht in te dienen. Ook kun je vanaf 1 april je mobiele nummer blokkeren voor het gebruik van betaalde sms-diensten. Dit doe je via de website www.smsdienstenfilter.nl.
De regels rond sms-diensten gelden uiteraard ook voor alle andere operators.
Meer over de aanvulling op de algemene voorwaarden lees je op de website van T-Mobile.
Tipgever: Niels via Twitter
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 18 reacties