T-Mobile voert vanaf morgen nieuwe regels rond sms-diensten in. Je hebt meer tijd om te klagen en je kunt je mobiele nummer laten blokkeren voor dit soort diensten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 18 reacties
Marc
Je nummer laten blokkeren via smsdienstenfilter kan al veel langer. Dat dienstenfilter komt overigens uit een initiatief voort van alle sms diensten aanbieders in NL, en niet alleen vanuit T-Mobile. Wel een goede zaak dat hier iets aan gedaan wordt!
Don_Grigori
Heb het laatst kreeg steeds berichten van betaal dienst en belde direct tmobile en die hebben een blok erop gezet voor mij top service
Paul Pols
Voor mensen die zich nu afvragen of je op basis hiervan je contract op mag zeggen: nee, dat is alleen mogelijk als de wijzigingen in je nadeel zijn en voor zover ik kan zien is alles neutraal of in je voordeel.
Willem
Origineel geplaatst door Paul Pols Voor mensen die zich nu afvragen of je op basis hiervan je contract op mag zeggen: nee, dat is alleen mogelijk als de wijzigingen in je nadeel zijn en voor zover ik kan zien is alles in principe je voordeel.
Bedankt voor de aanvulling. Ik dacht al, wat betekend nou onderstaand stukje tekst in het artikel:
Omdat de aanpassingen neutraal zijn (je gaat er niet op achteruit) heb je geen recht om je abonnement tussentijds op te zeggen.
Dus…
leon
ik heb (nog) niks gezien/gehoord, maar ja, als je zoals ik toch vrijwel nooit bereik hebt, dan wordt dat ook moeilijk.
Wel vreemd dat de smsjes over de facturering WEL altijd doorkomen ….
dens
“T-Mobile is gerechtigd de kosten te incasseren voor de dienstverlening van derden voor SMSdiensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten welke door de klant zijn afgenomen. De klant stemt er mee in dat deze als Gebruikskosten door T-Mobile op haar facturen in rekening worden gebracht. T-Mobile kan, zonder ingebrekestelling, de Dienst geheel of gedeeltelijk opschorten indien de Klant een of meer van de in rekening gebrachte kosten voor Diensten en/of Content van derden, waaronder sms-diensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten niet heeft betaald en er voldaan is aan de voorwaarden van Regeling Universele Dienstverlening en Eindgebruikersbelangen. Klachten over voornoemde diensten dienen binnen 2 maanden na de factuurdatum ingediend te worden.”
Als je nou geen dienst heb afgenomen en je krijgt toch betaalde smsjes moet je dan ook de rekening betalen? Bij Vodafone en Tele2 wordt de rekening naar de verstuurder gestuurd. Dus als je het er niet mee eens bent over de voorwaarde, kan je dan toch opzeggen? Dit lijkt me in mijn nadeel!
zilli
Hehe de mensen zien de kop van dit artikel en denken meteen ‘o nooooo data limiet!’
martijn
En toch mag je je contract opzeggen. Voorwaarden in voor of nadeel moet minimaal 4 weken van te voren aangegeven zijn.
En dat is niet gebeurd.
BertM
Bedankt voor de toelichting op de SMS. Heb deze ook zelf ontvangen maar via de website van T-mobile was op eerste gezicht niets op te vinden (en nee, ik heb niet op de link in de sms geklikt maar gewoon achter de computer)
Dinov
Er zijn nieuwe regels van toepassing waar ik niet om heb gevraagd. Ik ga er dus wel op achteruit.
Qlobster
Origineel geplaatst door WillemOrigineel geplaatst door Paul PolsVoor mensen die zich nu afvragen of je op basis hiervan je contract op mag zeggen: nee, dat is alleen mogelijk als de wijzigingen in je nadeel zijn en voor zover ik kan zien is alles in principe je voordeel.Bedankt voor de aanvulling. Ik dacht al, wat betekend nou onderstaand stukje tekst in het artikel:Omdat de aanpassingen neutraal zijn (je gaat er niet op achteruit) heb je geen recht om je abonnement tussentijds op te zeggen.Dus…
Hahaha lekker droog.
Raymond
Origineel geplaatst door Dinov Er zijn nieuwe regels van toepassing waar ik niet om heb gevraagd. Ik ga er dus wel op achteruit.
nee dat ga je niet. het is een keuze die je zelf kan maken of je het gebruikt of niet.
snap dat je dit niet serieus bedoelde 😛
ppl
@leon: je mag er wel eentje van mij lenen, ik heb er inmiddels 3 gekregen (na 1x weet ik het ook wel T-Mobile).
@martijn: Nee, alleen als het in je nadeel is. Je wordt bij deze voorwaarden niet benadeeld, alleen bevoordeeld. Het hele idee van deze wetswijziging is het beschermen van de consument (jij dus). Daarbij zijn deze voorwaarden niet door T-Mobile gewijzigd maar is deze aangepast aan de wetgeving zoals men wettelijk verplicht is (en de wet dien je als Nederlander te kennen; je kunt je niet beroepen op onwetendheid). Kortom, je redenatie gaat niet op, je hebt geen poot om op te staan.
Als je het er niet mee eens bent dan schrijf je maar een Tweede Kamerlid of de minister aan. Dat is de enige aangewezen plek om je beklag hierover te doen.
Ben het niet helemaal eens met jullie….
Zelfs als de wijziging in het voordeel van de klant is mag de overeenkomst beëindigd worden.
Dus of het negatief, neutraal of positief is, dat maakt helemaal niets uit.
ppl
@Jeremy: Het gaat er niet om of je eens bent met ons of niet, het gaat om wat er in de wet staat. De wetgever heeft de wet omtrent sms diensten gewijzigden dus zijn alle telco’s verplicht om deze over te nemen. Aangezien T-Mobile net als ieder ander nog altijd niet boven de wet staat dienen zij te gehoorzamen (en dat doen ze dus ook). Er is dus geen wijziging geweest van de AV door T-Mobile maar er is een wetswijziging geweest. Dat verschil is heel erg belangrijk omdat dit er nu voor zorgt dat hetgeen waar betweter naar verwijst niet van toepassing is (dat vereist een wijziging van de AV door de telco en daar is hier dus geen sprake van).
Een overeenkomst mag altijd beëindigd worden maar dan wel volgens de geldende regels. In dit geval betekent dat je het contract moet afkopen omdat er geen enkele aanleiding is om deze eenzijdig op te zeggen. Of het negatief, positief/neutraal is maakt dus wel degelijk wat uit. Je kunt het altijd proberen maar T-Mobile en iedere jurist zal je vierkant uitlachen en je vriendelijk de deur wijzen. Nogmaals, als je het hier niet mee eens bent zul je toch echt de politiek moeten aanschrijven daar zij verantwoordelijk zijn voor de wet.
Frederik
dit mag je zeker wel.
zoals in artikel 7.2 van het telecomwetsboek staat is de aanbieder (t-mobile) verplicht de consument (wij dus) 4 weken van te voren in te lichten.
– op dit punt hebben zij dus gefaald.
– “De klant stemt er mee in dat deze als Gebruikskosten door T-Mobile op haar facturen in rekening worden gebracht” in mijn ogen is dit dus nadelig!!
T-mobile heeft dus niet op tijd de negatieve veranderingen doorgegeven, iets wat zij wel verplicht zijn.
De algemene voorwaarden. Lees voor het afsluiten van een contract altijd eerst de algemene voorwaarden door. Een wijziging in de algemene voorwaarden moet uw aanbieder 4 weken vooraf bekend maken. Als een wijziging voor u nadelig is, mag u uw abonnement kosteloos opzeggen.
Zie rijksoverheid.nl voor meer info.
met andere woorden:
de wijzigingen zijn wel degelijk negatief. (reden voor ontbinding)
de negatieve wijzigingen zijn niet tijdig doorgegeven (nogmaals reden tot ontbinding)
SB
Dus, gezien de bovenste discussie…is het nu wachten op iemand die gaat proberen op basis van de gewijzigde AV zijn/haar abb gaat opzeggen.
Je nummer laten blokkeren via smsdienstenfilter kan al veel langer. Dat dienstenfilter komt overigens uit een initiatief voort van alle sms diensten aanbieders in NL, en niet alleen vanuit T-Mobile. Wel een goede zaak dat hier iets aan gedaan wordt!
Heb het laatst kreeg steeds berichten van betaal dienst en belde direct tmobile en die hebben een blok erop gezet voor mij top service
Voor mensen die zich nu afvragen of je op basis hiervan je contract op mag zeggen: nee, dat is alleen mogelijk als de wijzigingen in je nadeel zijn en voor zover ik kan zien is alles neutraal of in je voordeel.
Bedankt voor de aanvulling. Ik dacht al, wat betekend nou onderstaand stukje tekst in het artikel:
Dus…
ik heb (nog) niks gezien/gehoord, maar ja, als je zoals ik toch vrijwel nooit bereik hebt, dan wordt dat ook moeilijk.
Wel vreemd dat de smsjes over de facturering WEL altijd doorkomen ….
Als je nou geen dienst heb afgenomen en je krijgt toch betaalde smsjes moet je dan ook de rekening betalen? Bij Vodafone en Tele2 wordt de rekening naar de verstuurder gestuurd. Dus als je het er niet mee eens bent over de voorwaarde, kan je dan toch opzeggen? Dit lijkt me in mijn nadeel!
Hehe de mensen zien de kop van dit artikel en denken meteen ‘o nooooo data limiet!’
En toch mag je je contract opzeggen. Voorwaarden in voor of nadeel moet minimaal 4 weken van te voren aangegeven zijn.
En dat is niet gebeurd.
Bedankt voor de toelichting op de SMS. Heb deze ook zelf ontvangen maar via de website van T-mobile was op eerste gezicht niets op te vinden (en nee, ik heb niet op de link in de sms geklikt maar gewoon achter de computer)
Er zijn nieuwe regels van toepassing waar ik niet om heb gevraagd. Ik ga er dus wel op achteruit.
Hahaha lekker droog.
nee dat ga je niet. het is een keuze die je zelf kan maken of je het gebruikt of niet.
snap dat je dit niet serieus bedoelde 😛
@leon: je mag er wel eentje van mij lenen, ik heb er inmiddels 3 gekregen (na 1x weet ik het ook wel T-Mobile).
@martijn: Nee, alleen als het in je nadeel is. Je wordt bij deze voorwaarden niet benadeeld, alleen bevoordeeld. Het hele idee van deze wetswijziging is het beschermen van de consument (jij dus). Daarbij zijn deze voorwaarden niet door T-Mobile gewijzigd maar is deze aangepast aan de wetgeving zoals men wettelijk verplicht is (en de wet dien je als Nederlander te kennen; je kunt je niet beroepen op onwetendheid). Kortom, je redenatie gaat niet op, je hebt geen poot om op te staan.
Als je het er niet mee eens bent dan schrijf je maar een Tweede Kamerlid of de minister aan. Dat is de enige aangewezen plek om je beklag hierover te doen.
http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/toezichtsgebieden/contractsvoorwaarden/
goed lezen: “Bied de abonnee de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te beëindigen, indien de wijziging niet voordelig is voor de abonnee.”
dit is niet voordelig. de rest is irrelevant
Ben het niet helemaal eens met jullie….
Zelfs als de wijziging in het voordeel van de klant is mag de overeenkomst beëindigd worden.
Dus of het negatief, neutraal of positief is, dat maakt helemaal niets uit.
@Jeremy: Het gaat er niet om of je eens bent met ons of niet, het gaat om wat er in de wet staat. De wetgever heeft de wet omtrent sms diensten gewijzigden dus zijn alle telco’s verplicht om deze over te nemen. Aangezien T-Mobile net als ieder ander nog altijd niet boven de wet staat dienen zij te gehoorzamen (en dat doen ze dus ook). Er is dus geen wijziging geweest van de AV door T-Mobile maar er is een wetswijziging geweest. Dat verschil is heel erg belangrijk omdat dit er nu voor zorgt dat hetgeen waar betweter naar verwijst niet van toepassing is (dat vereist een wijziging van de AV door de telco en daar is hier dus geen sprake van).
Een overeenkomst mag altijd beëindigd worden maar dan wel volgens de geldende regels. In dit geval betekent dat je het contract moet afkopen omdat er geen enkele aanleiding is om deze eenzijdig op te zeggen. Of het negatief, positief/neutraal is maakt dus wel degelijk wat uit. Je kunt het altijd proberen maar T-Mobile en iedere jurist zal je vierkant uitlachen en je vriendelijk de deur wijzen. Nogmaals, als je het hier niet mee eens bent zul je toch echt de politiek moeten aanschrijven daar zij verantwoordelijk zijn voor de wet.
dit mag je zeker wel.
zoals in artikel 7.2 van het telecomwetsboek staat is de aanbieder (t-mobile) verplicht de consument (wij dus) 4 weken van te voren in te lichten.
– op dit punt hebben zij dus gefaald.
– “De klant stemt er mee in dat deze als Gebruikskosten door T-Mobile op haar facturen in rekening worden gebracht” in mijn ogen is dit dus nadelig!!
T-mobile heeft dus niet op tijd de negatieve veranderingen doorgegeven, iets wat zij wel verplicht zijn.
De algemene voorwaarden. Lees voor het afsluiten van een contract altijd eerst de algemene voorwaarden door. Een wijziging in de algemene voorwaarden moet uw aanbieder 4 weken vooraf bekend maken. Als een wijziging voor u nadelig is, mag u uw abonnement kosteloos opzeggen.
Zie rijksoverheid.nl voor meer info.
met andere woorden:
de wijzigingen zijn wel degelijk negatief. (reden voor ontbinding)
de negatieve wijzigingen zijn niet tijdig doorgegeven (nogmaals reden tot ontbinding)
Dus, gezien de bovenste discussie…is het nu wachten op iemand die gaat proberen op basis van de gewijzigde AV zijn/haar abb gaat opzeggen.
Wie durft?