Apple wordt in de nieuwe commercial van Amazon behoorlijk ‘gesamsunged’. In een reclamefilmpje vertelt Amazon dat de Kindle Fire-tablet veel goedkoper is dan een iPad.
De vrouw in zwarte bikini dook al in eerdere reclamefilmpjes van Amazon op. Deze keer heeft ze een man en kinderen opgeduikeld en vertelt ze, dat ze voor de prijs van een iPad ($499) zichzelf kan voorzien van een Kindle Fire ($199) en dan ook nog geld overhoudt om haar twee kinderen te voorzien van een Kindle ($79). Natuurlijk wordt ook hét verkoopargument van de Kindle weer uit de kast getrokken: je kunt het scherm in direct zonlicht lezen. Flauwe reclame, of een geniale greep?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sulfQHdvyEs
Apple maakt zich in ieder geval geen zorgen over de populariteit van de Kindle. Tijdens de presentatie van de laatste kwartaalcijfers zei CEO Tim Cook dat er geen invloed op de verkoopcijfers van de iPad merkbaar was. Wie zich wel zorgen moeten maken zijn de fabrikanten van andere tablets. Het lijkt er vooral op dat Amazon met de Kindle klanten weghaalt bij de aanbieders van goedkope Android-tablets.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 16 reacties