Amelia Earhart Middle School in Californië doet mee aan een onderzoek, waarbij Algebra-studenten de iPad-app HMH Fuse: Algebra I gebruiken. Uit resultaten blijkt dat ze beter scoren dan schoolgenoten zonder app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
Yannick
Ik hoop dat ze in de Benelux ook gaan beginnen met een volledige integratie van de iPad in de schoolomgeving. Het is echt boeiend, zeker omdat ‘wij als leerkrachten’ zelf ook onze boeken/lessen kunnen maken voor de leerlingen.
I have YourName
Beste Yannick,
Zijn jullie dan niet nog meer tijd kwijt aan school? Ik hoor soms om mij heen docenten die wekelijks op zondag aan het werk zijn op school, omdat ze anders niet door hun werk heen komen. Begrijp me niet verkeerd, deze digitalisering is absoluut een goede ontwikkeling, maar ik kan me voorstellen dat docenten geen tijd hebben om zelf ook nog eens boeken te gaan creëren, buiten het beoordelen van schoolwerk etc.
Gemotiveerde leerkrachten staan open voor nieuwigheden en offeren wel eens vrije tijd op aan ‘schoolwerk’. Een echte leerkracht vindt er dus ook wel plezier in om zijn lessen steeds te verbeteren op allerhande manieren. Daarbij wordt ons ook uit onze opleiding meegegeven dat we zoveel mogelijk de jeugd moeten aanspreken met de nieuwe technologie (uit eigen leefwereld) en dat we zelf ook niet mogen vastroesten op ideeën. De beste leerkrachten zijn dus in mijn ogen degenen die blijven verbeteren en meegaan met hun tijd.
Dus ik ben zeker positief georiënteerd voor de integratie van de iPad in de schoolomgeving. Daarnaast ben ik bereid om mijn lessen in een digitaal formaat te gieten. Het feit dat ik nog maar een beginnend leerkracht ben zal waarschijnlijk ook wel een verklaren vanwaar mijn motivatie komt.
keizer
Op het Hondsrug College in Emmen gebruiken ze in een aantal klassen iPad 2’s als boeken.
@Fred: Hier in België zijn dergelijke projecten slechts beperkt (en schaars). Dus ik hoop dat de integratie nu sneller (en makkelijker) verloopt met iTunes U, iBooks 2 en iBooks Author. Daarbovenop ben ik razend benieuwd naar de iPad 3 zijn specificaties (met het oog op een langere batterijduur?).
Borgqueenx
Wel leuk meisje op foto:P
Alex
En maar klagen dat het onderwijs te weinig geld heeft. Nou volgens mij is het omgekeerde het geval als je ziet haak vaak ze de meest prachtige nieuwe gebouwen bouwen en gadgets als ipads bestellen…
AJvK
Heel groot zal de onderzoeksgroep daarom ook niet geweest zijn.
Zo uit m’n hoofd is er nog wel meer kritiek te geven op dit onderzoek – significantie van de resultaten (gekoppeld aan samplesize), bias van de leraren (onderzoeksgroepen aanwijzen? Dubbelblind onderzoek in een dergelijke situatie is moeilijk, maar dit introduceert wel heel erg een potientele disbalans tussen onderzoeksgroep en referentiegroep), maar vooral de titel van het artikel – op geen enkele manier kun je zonder meer de resultaten van een onderzoek op algebra toepassen op een volledig curriculum. Dit hele onderzoek zegt me nog helemaal niets.
Harro Medema
Kijk. Dit heet nu in vakjargon: curriculumeffect. Wanneer je onderwijs op een nieuwe wijze inricht stimuleert dat de docenten en de studenten, en krijg je een eenmalige piek te zien in de scores. Prima natuurlijk…
Pegger
een paar punten die men wel even moet weten:
– Budget van de scholen
– Budget leerling (wie schaft de ipad aan?)
– Tijd voor een iBook te maken (doet de leerkracht het gratis of word er geld gevraagd per iBook)
– Voorwaarden van Apple om te publiceren (zeer belangrijk en vooral goed nalezen)
– Beveiliging ipad’s (tegen diefstal en ongeoorloofd gebruik)
– Educatieve apps die op het leermodel gericht zijn in de scholen zijn praktisch onbestaand mommenteel
– Hoe zit het met de ontwikkeling van een app die een school speciaal laat ontwikkelen (onkosten, etc…)
Ik ben voor vooruitgang in het onderwijs, maar dat men eerst eens de leerkrachten en directie bijscholing geeft over het digitale tijdperk, zodat ze eindelijk mee zijn op het niveau van de leerlingen waar ze les aan moeten geven. Ik kom weekelijks in meer dan 26 scholen, na jaren werk hebben de meeste eindelijk overal dual tot quad core pc’s staan en smartboards, maar wat ben je ermee als de leerkracht of de directie het potentieel ervan niet inziet, de smartboards worden gebruikt als videoscherm en whiteboard (de krijtborden zijn verdwenen) maar de interactie is ver te zoeken.
Dus eerst maar gemotiveerde leerkrachten zoeken die mee zijn en er voor 100% achterstaan, dan de directie overtuigen, Planning maken, dan budget vrij maken, dan investeren en NIET zoals het nu gaat, eerst budget en investeren (Als we maar kunnen uitpakken naar buiten uit dat wij de laatste technologie gebruiken om extra leerlingen te scoren, leren werken doen we later wel mentaliteit) en dan op zoek gaan naar gemotiveerde leerkrachten en directie.
Ik hoop dat ze in de Benelux ook gaan beginnen met een volledige integratie van de iPad in de schoolomgeving. Het is echt boeiend, zeker omdat ‘wij als leerkrachten’ zelf ook onze boeken/lessen kunnen maken voor de leerlingen.
Beste Yannick,
Zijn jullie dan niet nog meer tijd kwijt aan school? Ik hoor soms om mij heen docenten die wekelijks op zondag aan het werk zijn op school, omdat ze anders niet door hun werk heen komen. Begrijp me niet verkeerd, deze digitalisering is absoluut een goede ontwikkeling, maar ik kan me voorstellen dat docenten geen tijd hebben om zelf ook nog eens boeken te gaan creëren, buiten het beoordelen van schoolwerk etc.
@I have YourName:
Gemotiveerde leerkrachten staan open voor nieuwigheden en offeren wel eens vrije tijd op aan ‘schoolwerk’. Een echte leerkracht vindt er dus ook wel plezier in om zijn lessen steeds te verbeteren op allerhande manieren. Daarbij wordt ons ook uit onze opleiding meegegeven dat we zoveel mogelijk de jeugd moeten aanspreken met de nieuwe technologie (uit eigen leefwereld) en dat we zelf ook niet mogen vastroesten op ideeën. De beste leerkrachten zijn dus in mijn ogen degenen die blijven verbeteren en meegaan met hun tijd.
Dus ik ben zeker positief georiënteerd voor de integratie van de iPad in de schoolomgeving. Daarnaast ben ik bereid om mijn lessen in een digitaal formaat te gieten. Het feit dat ik nog maar een beginnend leerkracht ben zal waarschijnlijk ook wel een verklaren vanwaar mijn motivatie komt.
Op het Hondsrug College in Emmen gebruiken ze in een aantal klassen iPad 2’s als boeken.
@yannick In NL is er op verschillende plaatsen ervaring.
Hiervoor wordt o.a. Tablisto gebruikt als reader
@Fred: Hier in België zijn dergelijke projecten slechts beperkt (en schaars). Dus ik hoop dat de integratie nu sneller (en makkelijker) verloopt met iTunes U, iBooks 2 en iBooks Author. Daarbovenop ben ik razend benieuwd naar de iPad 3 zijn specificaties (met het oog op een langere batterijduur?).
Wel leuk meisje op foto:P
En maar klagen dat het onderwijs te weinig geld heeft. Nou volgens mij is het omgekeerde het geval als je ziet haak vaak ze de meest prachtige nieuwe gebouwen bouwen en gadgets als ipads bestellen…
Heel groot zal de onderzoeksgroep daarom ook niet geweest zijn.
Zo uit m’n hoofd is er nog wel meer kritiek te geven op dit onderzoek – significantie van de resultaten (gekoppeld aan samplesize), bias van de leraren (onderzoeksgroepen aanwijzen? Dubbelblind onderzoek in een dergelijke situatie is moeilijk, maar dit introduceert wel heel erg een potientele disbalans tussen onderzoeksgroep en referentiegroep), maar vooral de titel van het artikel – op geen enkele manier kun je zonder meer de resultaten van een onderzoek op algebra toepassen op een volledig curriculum. Dit hele onderzoek zegt me nog helemaal niets.
Kijk. Dit heet nu in vakjargon: curriculumeffect. Wanneer je onderwijs op een nieuwe wijze inricht stimuleert dat de docenten en de studenten, en krijg je een eenmalige piek te zien in de scores. Prima natuurlijk…
een paar punten die men wel even moet weten:
– Budget van de scholen
– Budget leerling (wie schaft de ipad aan?)
– Tijd voor een iBook te maken (doet de leerkracht het gratis of word er geld gevraagd per iBook)
– Voorwaarden van Apple om te publiceren (zeer belangrijk en vooral goed nalezen)
– Beveiliging ipad’s (tegen diefstal en ongeoorloofd gebruik)
– Educatieve apps die op het leermodel gericht zijn in de scholen zijn praktisch onbestaand mommenteel
– Hoe zit het met de ontwikkeling van een app die een school speciaal laat ontwikkelen (onkosten, etc…)
Ik ben voor vooruitgang in het onderwijs, maar dat men eerst eens de leerkrachten en directie bijscholing geeft over het digitale tijdperk, zodat ze eindelijk mee zijn op het niveau van de leerlingen waar ze les aan moeten geven. Ik kom weekelijks in meer dan 26 scholen, na jaren werk hebben de meeste eindelijk overal dual tot quad core pc’s staan en smartboards, maar wat ben je ermee als de leerkracht of de directie het potentieel ervan niet inziet, de smartboards worden gebruikt als videoscherm en whiteboard (de krijtborden zijn verdwenen) maar de interactie is ver te zoeken.
Dus eerst maar gemotiveerde leerkrachten zoeken die mee zijn en er voor 100% achterstaan, dan de directie overtuigen, Planning maken, dan budget vrij maken, dan investeren en NIET zoals het nu gaat, eerst budget en investeren (Als we maar kunnen uitpakken naar buiten uit dat wij de laatste technologie gebruiken om extra leerlingen te scoren, leren werken doen we later wel mentaliteit) en dan op zoek gaan naar gemotiveerde leerkrachten en directie.
just my 2 cents :p