De Amerikaanse treinmaatschappij Amtrak wil vanaf deze zomer de iPhone gebruiken om kaartjes van reizigers te scannen. Hiervoor zullen alle 1.700 conducteurs van het bedrijf een iPhone krijgen. Voor dit systeem is 7,5 miljoen dollar geïnvesteerd, waarvan 5,5 miljoen dollar ging naar de ontwikkeling van de bijbehorende app.
Reizigers kunnen hun treinkaartje afdrukken, of op een smartphone zetten. De barcode van het kaartje kan vervolgens gescand worden door een iPhone met een speciale case. Omdat de iPhone online kan zien wat voor bestelling er aan een barcode is verbonden, kunnen klanten hun geboekte reis makkelijk online wijzigen. Normaal gesproken moesten reiziger hun geld terugvragen en een nieuwe reis boeken.
De Nederlandse politie begon vorig jaar ook met het gebruik van smartphones. Hierbij werd alleen niet gekozen voor de iPhone, maar voor BlackBerry’s. De Apple Store laat personeel rondlopen met een iPod touch met bevestigde paslezer, zodat klanten bij iedere werknemer kunnen betalen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties