Reacties voor: Amsterdamse Apple-resellers steken zich in het nieuw

Amsterdamse APR's (Apple resellers) hebben een verbouwing gedaan om zich straks beter te kunnen wapenen tegen de komst van de eerste officiële Apple Store, aan het Leidseplein in Amsterdam.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 11 reacties

  1. Grappig! Dit terwijl Samsung een rechtzaak aanspant om een verbod op te leggen om iphones/iPads te verkopen in Nederland.

  2. @Dekon: Volgens mij zijn die winkels ook niet zo afhankelijk van de iPhone-verkoop, maar gaan mensen er veel meer heen om een Mac te kopen.

  3. Was gister op het Leidseplein, had een feestje op het Ajaxterras (zonder Ajax :)) en heb gezien dat er iemand was die een gaatje probeerde te maken in de zwarte omheining 🙂 Zover gaat de hype al!!!

  4. 8 oktober heropenen… Hmm heeft die datum iets te maken met een eventuele bekendmaking van een nieuwe iPhone op 4 of 5 oktober ?

  5. Soms vind ik het zo pijnlijk om te moeten zien hoe kortzichtig het commentaar van de lezers van deze website is.

    Waarom zou de investering die een Apple Reseller in het vernieuwen van zijn winkel doet, iets te maken hebben met een “patentoorlog” tussen Apple en een andere fabrikant?

    Waarom zou een heropening van een Apple-verkooppunt iets te maken hebben met een productlancering?

    Gonny schrijft immers de moraal al; belangrijke reden, is dat de winkeliers klaar willen zijn voor de onderlinge concurrentie die de komst van een Apple Store met zich zal meebrengen. Overigens is de voornaamste reden simpelweg dat een Apple Reseller zich aan de richtlijnen van Apple dient te houden. Herinrichten is geen keuze.

  6. Gisteren bij de Icentre tegen over de Centraal in amsterdam geweest , verbouwing leuk en aardig , alleen het personeel is arrogant als de pest !! Daar koop ik dus nooit meer iets laat maar komen de echte orginele apple shop!!

  7. Ik ben over het algemeen toch niet zo te spreken over de ‘deskundigheid’ van APR’s. En of dit nu iets te maken heeft met de NL mentaliteit of dat ze minder opleiding krijgen, weet ik niet. Maar als ik het vergelijk met een US Apple store hebben ze in NL nog wel een slag te slaan. Het personeel in APR’s heeft vaak onvoldoende ervaring met OSX en weten vaak geen antwoord op vragen. Het zijn echt gewoon verkooppunten ipv servicepunten.

    Hopelijk wordt dat met een ‘echte’ Apple Store anders, maar ik ben bang dat het eigenlijk gewoon aan de NL winkelmentaliteit ligt. Personeel dat ieder uur op de klok kijkt om te checken hoe lang ze nog moeten en de sleutel om 16:55 in de voordeur steken zodat ze stipt om 17:00 naar huis kunnen.

  8. Origineel geplaatst door Niek
    8 oktober heropenen… Hmm heeft die datum iets te maken met een eventuele bekendmaking van een nieuwe iPhone op 4 of 5 oktober ?

    En jij denkt dat een reseller iets weten over de nieuwe launch terwijl alleen de hoge mensen bij Apple het weten?
    Denk zelf eens na en probeer niet overal iets in te zien..

  9. @Flieps: dit verschil zit hem precies in het feit dat amerikanen altijd nep en onwijs overdreven doen en nederlanders daar niets van moeten hebben….

  10. Origineel geplaatst door shortway
    @Flieps: dit verschil zit hem precies in het feit dat amerikanen altijd nep en onwijs overdreven doen en nederlanders daar niets van moeten hebben….

    Maar er is ruimte voor nuance. Amerikanen zijn overdreven en NL lomp. Ergens hier tussen in zit een fijne balans. Als je een EUR 1200 Mac koopt hoeven ze niet je schoenzolen te likken, maar het is wel fijn als ze de deur voor je open houden en even mee lopen naar de auto.

  11. De Icentre is supermooi om even de producten te bekijken, maar als ik mijn keus heb gemaakt, loop toch maar even naar de dixons, ze zouden al die gasten daar moeten ontslaan en mensen aannemen die wel weten hoe ze met klanten om moeten gaan. Die gasten nu doen alsof ze zelf een apple zijn.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.