Volgens een Bernstein-analist kan Apple het marktaandeel van de iPhone nog met een factor 7 laten groeien, als ze deals sluiten met grote operators zoals Verizon Wireless, NTT DoDoMo en China Mobile.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
mpke
Als de de prijs van de iphone naar 300$ zouden brengen heeft niemand nog een andere phone imo! Minder winst of zelfs verlies maar wel serieuze winst op itunes/appstore.
Wessel Meijer
Denkt Toni Sacconaghi nou echt dat hij iets verteld wat ze bij Apple nog niet weten? Tjonge jonge jonge wat een open deuren intrapper die meneer.
Dat Apple met de iPod, iTunes en nu ook met de iPhone enorm succesvol is komt zeker uit de lucht vallen als een onverklaar gegeven? Een beetje de wise guy uithangen met iemand anders succes. Ik snap niet dat mensen bereid zijn om dikke salarissen te betalen voor dit soort klaplopers.
Willempie
Alles zal toch afhangen van wat Android en WM 7 gaan doen, die zijn ook voor een belangrijk deel bepalend. Het hangt niet alleen van Apple af al zal het vast helpen als er ook andere modellen op de markt komen en de prijs wat zal zakken. Verder zullen ze de specificaties van de nieuwe Androidtoestellen moeten bijbenen.
En of over 3 jaar mensen massaal met een iPad (of andere tablet) op het terras zullen zitten lijkt me niet, als je een 4″scherm op je smartphone hebt kun je toch ook op internet zonder zo’n grote tablet mee te hoeven zeulen?
Fsgsaa
In welke wereld leef je als je geen internet verbinding nodig hebt………..
Monsta
Apple heeft de iPhone als merk in de mobieltjes markt zodanig sterk gepositioneerd zoals Nokia dat deed met eerste consumenten mobieltjes (3210, 5210, 8810, voorbeeld plaatjes zijn niet nodig) van zo’n ruim 12 jaar geleden, zoals Philips met de cd schijfjes en Apple met de mp3 speler. Ik durf zelfs te wedden dat er een grote groep bestaat dat iPhone gebruikers niet eens weten dat Apple ook computers maakt. Dat er nog genoeg groei voor de iPhone in zit is bijna vanzelf sprekend. Toegegeven, ze zijn niet de enige met groei, maar voor de komende 4 jaar ziet het er naar uit dat ze de top3 niet zullen verlaten.
Origineel geplaatst door Willempie Alles zal toch afhangen van wat Android en WM 7 gaan doen, die zijn ook voor een belangrijk deel bepalend.
Tja, feit is dat gebruikers al hun ‘geliefde’ Apps opnieuw moet kopen als ze na 2 jaar switchen naar een ander platvorm (en er toevallig een alternatief waardig beschikbaar is), feit is dat Android op verschillende ‘belangrijke’ vlaktes verreweg van een serieuze concurrent is van de iPhone. Feit is dat WM7 zich nog sterk moet gaan bewijzen en WM5 + WM6 het de afgelopen jaren flink heeft verpest.
Origineel geplaatst door Willempie En of over 3 jaar mensen massaal met een iPad (of andere tablet) op het terras zullen zitten lijkt me niet, als je een 4″scherm op je smartphone hebt kun je toch ook op internet zonder zo’n grote tablet mee te hoeven zeulen?
Dat hangt er maar vanaf. Als je in het zonnetje met een klant/opdrachtgever gaat zitten om de ontwikkelingen van bijv een websit te bespreken, dan is een tablet wellicht handiger dan een laptop.
Je vergelijking gaat gewoon niet op. De iPad is geen mobiel, idem als een laptop die ook niet in je broekzak past. Voor mensen die veel en/of lang moeten reizen in de trein, of als bijrijder in de auto, is de iPad wel weer erg ideaal, net als de laptop. Daarbij is de iPad niet afhankelijk voor het suc6 van de iPhone, eerder andersom. En dat suc6 is wel duidelijk 🙂
kaas
@monsta: wat zijn die feiten waarbij Android niet kan tippen aan de iPhone dan?
Consumenten verwachtingen. Denk daarbij aan het grote all-in-one aanbod, en de eenvoud in de aanschaf ervan. Daarmee doel ik voornamelijk op het enorme aanbod van apps, games, muziek, film/podcast, boeken, audio boeken. Op dit moment zijn er nog maar weinig tot geen grote jongens die er (nog) geen brood inzien om te ontwikkelen voor Android.
Daarbij moet je ook niet vergeten dat Apple niet stil zit en wellicht al de puntjes op de i voor OS.4.0 aan het zetten is, met een nieuw en nog mooiere uitstraling voor de iPhone met nog meer eigen hardware/software.
Monsta
Eh, correctie: “Op dit moment zijn er nog maar weinig tot geen grote jongens die er (nu al) brood in zien om te ontwikkelen voor Android.”
jan
Ik denk dat hier in Belgie de prijs de meeste mensen doet kiezen voor een andere telefoon. Moest de iPhone voor pakweg 350€ verkocht worden zouden meer mensen hem kopen en vlugger naar een recentere versie overschakelen.
avdvee
Tegenwoordig lijkt het alsof iedereen een iPhone heeft
Hmmmmm, ja. 2 voorbeelden.
Afgelopen woensdag: tijdens de Android Experience in Amsterdam. Ik zat op de tweede rij en zag zeker 10 personen in mijn omgeving met een Iphone. Actief. Zat de directie van HTC voor me ………….
Afgelopen vrijdag in de bar ook weer Amsterdam. In mijn gezelschap (ongeveer 10 personen) ongeveer 80% had een Iphone.
Gert
Ik denk dat Apple helemaal niet op een groot marktaandeel in termen van aantallen verkochte telefoons zit te wachten.
Ze willen vooral zoveel mogelijk winst.
Daarom denk ik dat ze het open, maar ook rommelige en zichzelf beconcurrerende Android de goedkope standaard laten worden, met een grote, maar niet al te aantrekkelijke klantenpopulatie.
Zelf mikken ze op het wat kleinere premiumsegment daarboven, waar ze zich met kwaliteit en helderheid van Android kunnen onderscheiden en hun ontwikkelaars een doelgroep bieden die goed betaalt en weinig moeilijkheden met zich meebrengt.
Als de de prijs van de iphone naar 300$ zouden brengen heeft niemand nog een andere phone imo! Minder winst of zelfs verlies maar wel serieuze winst op itunes/appstore.
Denkt Toni Sacconaghi nou echt dat hij iets verteld wat ze bij Apple nog niet weten? Tjonge jonge jonge wat een open deuren intrapper die meneer.
Dat Apple met de iPod, iTunes en nu ook met de iPhone enorm succesvol is komt zeker uit de lucht vallen als een onverklaar gegeven? Een beetje de wise guy uithangen met iemand anders succes. Ik snap niet dat mensen bereid zijn om dikke salarissen te betalen voor dit soort klaplopers.
Alles zal toch afhangen van wat Android en WM 7 gaan doen, die zijn ook voor een belangrijk deel bepalend. Het hangt niet alleen van Apple af al zal het vast helpen als er ook andere modellen op de markt komen en de prijs wat zal zakken. Verder zullen ze de specificaties van de nieuwe Androidtoestellen moeten bijbenen.
En of over 3 jaar mensen massaal met een iPad (of andere tablet) op het terras zullen zitten lijkt me niet, als je een 4″scherm op je smartphone hebt kun je toch ook op internet zonder zo’n grote tablet mee te hoeven zeulen?
In welke wereld leef je als je geen internet verbinding nodig hebt………..
Apple heeft de iPhone als merk in de mobieltjes markt zodanig sterk gepositioneerd zoals Nokia dat deed met eerste consumenten mobieltjes (3210, 5210, 8810, voorbeeld plaatjes zijn niet nodig) van zo’n ruim 12 jaar geleden, zoals Philips met de cd schijfjes en Apple met de mp3 speler. Ik durf zelfs te wedden dat er een grote groep bestaat dat iPhone gebruikers niet eens weten dat Apple ook computers maakt. Dat er nog genoeg groei voor de iPhone in zit is bijna vanzelf sprekend. Toegegeven, ze zijn niet de enige met groei, maar voor de komende 4 jaar ziet het er naar uit dat ze de top3 niet zullen verlaten.
Tja, feit is dat gebruikers al hun ‘geliefde’ Apps opnieuw moet kopen als ze na 2 jaar switchen naar een ander platvorm (en er toevallig een alternatief waardig beschikbaar is), feit is dat Android op verschillende ‘belangrijke’ vlaktes verreweg van een serieuze concurrent is van de iPhone. Feit is dat WM7 zich nog sterk moet gaan bewijzen en WM5 + WM6 het de afgelopen jaren flink heeft verpest.
Dat hangt er maar vanaf. Als je in het zonnetje met een klant/opdrachtgever gaat zitten om de ontwikkelingen van bijv een websit te bespreken, dan is een tablet wellicht handiger dan een laptop.
Je vergelijking gaat gewoon niet op. De iPad is geen mobiel, idem als een laptop die ook niet in je broekzak past. Voor mensen die veel en/of lang moeten reizen in de trein, of als bijrijder in de auto, is de iPad wel weer erg ideaal, net als de laptop. Daarbij is de iPad niet afhankelijk voor het suc6 van de iPhone, eerder andersom. En dat suc6 is wel duidelijk 🙂
@monsta: wat zijn die feiten waarbij Android niet kan tippen aan de iPhone dan?
Consumenten verwachtingen. Denk daarbij aan het grote all-in-one aanbod, en de eenvoud in de aanschaf ervan. Daarmee doel ik voornamelijk op het enorme aanbod van apps, games, muziek, film/podcast, boeken, audio boeken. Op dit moment zijn er nog maar weinig tot geen grote jongens die er (nog) geen brood inzien om te ontwikkelen voor Android.
Daarbij moet je ook niet vergeten dat Apple niet stil zit en wellicht al de puntjes op de i voor OS.4.0 aan het zetten is, met een nieuw en nog mooiere uitstraling voor de iPhone met nog meer eigen hardware/software.
Eh, correctie: “Op dit moment zijn er nog maar weinig tot geen grote jongens die er (nu al) brood in zien om te ontwikkelen voor Android.”
Ik denk dat hier in Belgie de prijs de meeste mensen doet kiezen voor een andere telefoon. Moest de iPhone voor pakweg 350€ verkocht worden zouden meer mensen hem kopen en vlugger naar een recentere versie overschakelen.
Hmmmmm, ja. 2 voorbeelden.
Afgelopen woensdag: tijdens de Android Experience in Amsterdam. Ik zat op de tweede rij en zag zeker 10 personen in mijn omgeving met een Iphone. Actief. Zat de directie van HTC voor me ………….
Afgelopen vrijdag in de bar ook weer Amsterdam. In mijn gezelschap (ongeveer 10 personen) ongeveer 80% had een Iphone.
Ik denk dat Apple helemaal niet op een groot marktaandeel in termen van aantallen verkochte telefoons zit te wachten.
Ze willen vooral zoveel mogelijk winst.
Daarom denk ik dat ze het open, maar ook rommelige en zichzelf beconcurrerende Android de goedkope standaard laten worden, met een grote, maar niet al te aantrekkelijke klantenpopulatie.
Zelf mikken ze op het wat kleinere premiumsegment daarboven, waar ze zich met kwaliteit en helderheid van Android kunnen onderscheiden en hun ontwikkelaars een doelgroep bieden die goed betaalt en weinig moeilijkheden met zich meebrengt.