Apple heeft met de iPad meer gedaan dan een tabletcomputer op de markt brengen. De iPad blijkt een X-factor te hebben, waardoor andere tablets geen schijn van kans hebben. Dat schrijft een auteur van PCWorld.com dit weekend in een opiniestuk. Die X-factor komt door de combinatie van mooi uiterlijk (design) en de eenvoudige en intuïtieve interface. Andere bedrijven zullen moeite hebben om dit na te maken. Ze kunnen producten maken maar het zal niet lukken om iets te maken dat in de buurt komt van the real thing, zegt PCWorld.com. Dat is een opmerkelijk standpunt voor een website, die niet bepaald als hangplek voor Apple-fanboys wordt gezien.
De auteur vraagt zich zelfs af of er een markt gaat ontstaan waar meerdere merken met sterke producten om de gunst van de consument vechten. Hij denkt dat er altijd een voorloper zal bestaan, met een hoop tweederangs producenten die er achteraan hollen. Apple slaagt erin om zowel hardware als software precies goed te maken. De beperkte functionaliteit, gebrek aan openheid en matige implementatie van multitasking zit de gebruikers in ieder geval niet echt dwars. Verder is het zo dat Apple nieuwe functies pas invoert als ze er tevreden over zijn. Daardoor moet je soms wat langer wachten, maar je weet uiteindelijk wel dat het goed komt.
Hoe denk jij erover? Zou een andere fabrikant ooit zoveel succes kunnen hebben als Apple met de iPad?
Via: pcworld.com
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 48 reacties