Reacties voor: Op deze 5 manieren heeft Angela Ahrendts de Apple Store veranderd
En één verbeterpuntje
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Angela was een goed mens.
Ze was even vergeten dat Apple een tech bedrijf is en dat service een belangrijke pijler is. Nu kun je geen afspraak meer maken bij de Genius bar omdat het altijd vol is, sta je alsnog een uur te wachten als je er wel 1 hebt weten te maken. Veel te weinig personeel in die tenten. Wel lekker hip gedaan en 170 miljoen opgestreken.
Onzin. Je kan nog steeds prima afspraken maken. Alleen maximaal een week van te voren.
Dit lijkt me allemaal wat teveel eer. Ze heeft samen met Jony’s team de stores wat afgestoft.
– In de stores mocht je altijd al onbeperkt rondhangen en computers gebruiken.
– #1 Die wachtrijen wilde Apple vanaf toen er dagenlang ongeïnteresseerde chinezen voor de winkels in de VS lagen en hun toestellen daarna inleverden bij de man op de hoek met een paar grote tassen vol iPhones vertrok. Volgens mij heeft zelfs Steve daar nog iets over gezegd.
– #3 Het integreren van online en stenen winkels heet cross channel verkoop en is iets wat alle bedrijven doen. En voor een (computer)fabrikant met eigen winkels en en online store hadden we anno 2019 niet anders verwacht. Dit was natuurlijk al gaande toen ze aantrad.
– #4 Van aankoop, verbouwing tot opening kunnen jaren overheen gaan. Dus over een paar jaar zullen we zien op welke locaties Angela invoelt heeft gehad. Op stores die geopend zijn in 2014/2015 waarschijnlijk niet.
– #5 Een tech product dat na een paar jaar achterhaald is (of waarvan de batterij stuk gaat) positioneren tegenover o.a. Rolex. Dat was grappig, ja. 😂