Voor Apple Retail-topvrouw Angela Ahrendts zit het erop: zij gaat het bedrijf in april 2019 verlaten na een dienstverband van 5 jaar. Ze zal worden opgevolgd door
Deirdre O’Brien, die momenteel hoofd human resources is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
Jeroen
Oke.. deze zag ik niet aankomen 🤔
Marc
Ik ben er blij mee! 👍
Haar uitstraling past ook niet meer.., te Fashion, Expensive, Luxe.
Haar Apple Watch sales concept (series o) was ook een enorme flop! Te luxe en overdreven! Nu het normaal wordt verkocht o.a. als sport item verkoopt het eindelijk goed!
Ap
@Marc: Alsof de consument er wat van gaat merken 😂
Daan
@Ap: Dat zou heel goed kunnen. We hebben het ook gemerkt toen ze aangesteld werd. Hele Apple stores veranderd, focus op fashion, kwam zeker wel van haar.
Michiel
Nou… dat kon je volgens mij wel zien aankomen. Zakelijk is het een vakvrouw, maar juist zij heeft Apple willen omvormen tot de Louis Vuitton onder de tech merken, m.n. als het gaat om telefoons en horloges. Exclusiviteit en luxe moest de boventoon voeren, nog boven functionaliteit. Er is de laatste tijd veel discussie over dat iPhones te duur zijn geworden, ik denk eigenlijk dat we dat deels aan haar te danken hebben. Met de druk van de aandeelhouders in de nek zijn de prijzen verhoogd ‘omdat het kon’ onder het motto ‘kijken hoe ver we kunnen gaan’ en omdat men dacht dat het luxe en exclusieve imago dat geschapen was dat wel kon hebben. Inmiddels is duidelijk dat zelfs veel vermogende klanten uit principe de nieuwste modellen links laten liggen omdat de prijs niet meer in verhouding staat en zelfs een leek dat nog doorheeft. Apple en daarmee het aandeel heeft niet voor niets het deksel zo keihard op de neus gekregen eind vorig jaar.
Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen ‘ik mis de mode en ben op zoek naar een nieuwe uitdaging.’ Het lijkt er gewoon op dat haar missie, hoewel goed op weg, voor een belangrijk deel is mislukt en naar goed Amerikaans corporate gebruik, krijg je dan geen kans om je te herpakken, maar moet je gelijk het veld ruimen. Niet omdat men het je niet gunt, maar omdat men aan de aandeelhouders moet laten zien dat er daadkrachtig wordt bijgestuurd.
Het blijft giswerk natuurlijk, maar ik denk dat ze echt wel was gebleven als Apple niet zo onder vuur lag de laatste tijd. Op zich heb ik er dan ook wel vrede mee, ik begon namelijk een beetje bang te worden dat Apple werd omgevormd tot iets wat het in beginsel nooit is geweest.
Oke.. deze zag ik niet aankomen 🤔
Ik ben er blij mee! 👍
Haar uitstraling past ook niet meer.., te Fashion, Expensive, Luxe.
Haar Apple Watch sales concept (series o) was ook een enorme flop! Te luxe en overdreven! Nu het normaal wordt verkocht o.a. als sport item verkoopt het eindelijk goed!
@Marc: Alsof de consument er wat van gaat merken 😂
@Ap: Dat zou heel goed kunnen. We hebben het ook gemerkt toen ze aangesteld werd. Hele Apple stores veranderd, focus op fashion, kwam zeker wel van haar.
Nou… dat kon je volgens mij wel zien aankomen. Zakelijk is het een vakvrouw, maar juist zij heeft Apple willen omvormen tot de Louis Vuitton onder de tech merken, m.n. als het gaat om telefoons en horloges. Exclusiviteit en luxe moest de boventoon voeren, nog boven functionaliteit. Er is de laatste tijd veel discussie over dat iPhones te duur zijn geworden, ik denk eigenlijk dat we dat deels aan haar te danken hebben. Met de druk van de aandeelhouders in de nek zijn de prijzen verhoogd ‘omdat het kon’ onder het motto ‘kijken hoe ver we kunnen gaan’ en omdat men dacht dat het luxe en exclusieve imago dat geschapen was dat wel kon hebben. Inmiddels is duidelijk dat zelfs veel vermogende klanten uit principe de nieuwste modellen links laten liggen omdat de prijs niet meer in verhouding staat en zelfs een leek dat nog doorheeft. Apple en daarmee het aandeel heeft niet voor niets het deksel zo keihard op de neus gekregen eind vorig jaar.
Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen ‘ik mis de mode en ben op zoek naar een nieuwe uitdaging.’ Het lijkt er gewoon op dat haar missie, hoewel goed op weg, voor een belangrijk deel is mislukt en naar goed Amerikaans corporate gebruik, krijg je dan geen kans om je te herpakken, maar moet je gelijk het veld ruimen. Niet omdat men het je niet gunt, maar omdat men aan de aandeelhouders moet laten zien dat er daadkrachtig wordt bijgestuurd.
Het blijft giswerk natuurlijk, maar ik denk dat ze echt wel was gebleven als Apple niet zo onder vuur lag de laatste tijd. Op zich heb ik er dan ook wel vrede mee, ik begon namelijk een beetje bang te worden dat Apple werd omgevormd tot iets wat het in beginsel nooit is geweest.
(Red.) Informatie over memo van Tim Cook toegevoegd.