Reacties voor: Apple vond App Store-reclames niet passend, maar deed het toch

Apple heeft gaandeweg meer reclame toegevoegd aan de App Store. Sinds deze week zijn er nog wat extra reclameposities bijgekomen op het zoektabblad. Maar intern was er twijfel of het wel paste bij het publieke imago dat Apple probeert uit te stralen.

Reacties: 5 reacties

  1. Zijn deze advertenties getarget dmv verzamelde data of puur op basis van een zoekterm oid?

  2. @Mitchell: Hangt af van ‘Instellingen’ > ‘Privacy’ > ‘Apple reclame’.

  3. Op zich niks mis met (niet bewegende) reclame zolang het niet gebaseerd is op mijn data.
    Je zoekt iets en je krijgt bovenaan de app die betaald heeft om bovenaan te staan? Mag wel wat mij betreft.

  4. Origineel geplaatst door Kaas
    Op zich niks mis met (niet bewegende) reclame zolang het niet gebaseerd is op mijn data.
    Je zoekt iets en je krijgt bovenaan de app die betaald heeft om bovenaan te staan? Mag wel wat mij betreft.

    Precies dit 👍🏻

  5. Origineel geplaatst door Mitchell
    Zijn deze advertenties getarget dmv verzamelde data of puur op basis van een zoekterm oid?

    Het lijkt erop dat je ‘buiten’ apple apps/sites niet gevolgd wordt, daar binnen wel. Ook wordt de hoeveelheid reclame niet minder.

    Als dit een gevalletje wordt ze nemen niet een vinger maar de hele hand (hebzuchtig management) dan ben ik benieuwd waar apple nog meer reclames gaat tonen.. mail app? Safari? Maps? Dan zijn ze geen haar beter meer dan google en facebook.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.