Reacties voor: Apple haalt 20 miljoen dollar op met aidscampagne

Apple heeft 20 miljoen opgehaald voor aids-onderzoek. De (PRODUCT) RED-campagne werd samen met 25 appmakers georganiseerd.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 9 reacties

  1. Cook en zijn vriendjes kunnen blij zijn. Terwijl kanker een veel groter probleem is.

  2. Ik weet niet waar @Patrick op doelt maar de manier waarop het gezegd word lijkt het gericht op het feit dat Tim homo is en aids door veel mensen nog word gezien als een ziekte die voornamelijk bij homo’s voorkomt.

    Mocht dit niet zo bedoelt zijn dan begrijp ik alsnog niet dat iemand zo een negatieve reactie kan plaatsen bij een bericht over een donering van een groot geld bedrag aan een goed doel (het zou er dus op neer komen dat iedereen kanker moet steunen en AIDS maar moet laten varen omdat kanker “erger” is?).

    Daarbij, hoe is kanker een groter probleem, tegenwoordig is kanker (mits op tijd geconstateerd) redelijk behandelbaar en in ieder geval niet ongeneselijk, AIDS is nog steeds op geen manier te genezen (alleen te onderdrukken), ik vind het ook nogal grof om de conclusie te trekken dat Kanker “erger” is.

    Mocht het wel gericht zijn op het homo-schap van Tim dan vind ik dit toch wel een aandachtspuntje voor de redactie, er kunnen aardig wat mensen zijn die zich hier niet prettig bij voelen (o.a. ik, en even ter info ik ben geen homo, ik kan simpelweg niet tegen kortzichtige gedachtegangen)

  3. @Robin: Ik sluit hierbij aan jouw reactie, Robin.

  4. @Robin: Volkomen gelijk heb je. Heel vreemd en erg zuur geschreven. Ik ben ook best wel wat mensen en dieren kwijt geraakt aan kanker maar er is geen slechte of minder slechte ziekte. Iedere euro die naar het goede doel gaat is er een gewonnen.

  5. @Robin: Hij heeft wel een punt. het is een feit dat aids in de westerse wereld voornamelijk aanwezig is bij homoseksuelen. Als je dat niet onder ogen kunt of wilt zien dan is dat jouw probleem.

    Daarbij ook hiv is prima te behandelen met een medicijnencocktail. Je hoeft er niet aan dood te gaan.

  6. @Robin: Kanker niet ongeneselijk? Kerel…. Hiv is goed mee te leven dankzij een medicijnencocktail

  7. Origineel geplaatst door swansea
    @Robin: Kanker niet ongeneselijk? Kerel…. Hiv is goed mee te leven dankzij een medicijnencocktail

    Maar kanker kan je genezen, terwijl je de rest van je leven met HIV moet leven en medicijnen moet innemen. Ik sluit mij bij Robin aan (: echt mooi verwoord!

  8. @Patrick: Helemaal mee eens..

  9. Zucht…
    Wat een schoolvoorbeelden van ‘de pot verwijt de ketel’ zijn veel reacties hier (wie de schoen past …) Lekker met je eigen vooroordelen die van een ander ‘bestrijden’. Een ander kwalijk nemen dat hij de ene ziekte een groter probleem noemt dan een andere ziekte, dat gemakshalve verdraaien tot erger, en dan zelf argumenteren dat die andere ziekte toch echt erger is.

    Hoezo “kanker is in ieder geval niet ongeneselijk”?
    Als @Robin voor ieder geval van kanker een geneeswijze weet mag hij zich wel eens snel bij het onderzoek aansluiten, de medische wetenschap is voorlopig nog niet zo ver. En echt niet alleen als je er niet snel bij bent. De overlevingskansen verschillen al vanaf het eerste begin per soort kanker en blijven voor alle soorten kansen, geen garanties.
    En effectieve HIV medicatie is ook lang niet voor alle besmetten goed toegankelijk.

    Een negatieve reactie op een donatie aan een dergelijk goed doel is ook niet zo gek als oppervlakkig gezien lijkt.
    Want wat eigenlijk wel te gek voor woorden is, is dat onderzoek voor en bestrijding van BEIDE zeer wijdverbreide levensbedreigende ziektes überhaupt zo sterk afhankelijk is van incidentele liefdadigheid in plaats dat dergelijke levensreddende gezondheidszorg structureel goed is geregeld !

    Over de werkelijke intenties van Apple (of die van @Patrick) kan en wil ik niet oordelen. Ik weet wel dat bij veel bedrijven de band tussen liefdadigheid en marketing heel innig is… maar gun iedereen het voordeel van de twijfel

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.