3D-interface voor AR-bril
Apple is in een vacature op zoek naar een 3D UI Frameworks Engineer, iemand die de 3D-gebruikersinterface van een apparaat moet gaan maken. De nieuwe medewerker gaat ‘een belangrijke rol spelen om de volgende generatie interactieve toepassingen voor ons platform te ontwikkelen’. Het kan daarbij gaan om gewone AR-toepassingen op de iPhone, maar volgens Apple-kenner Mark Gurman gaat het om de geruchtmakende augmented reality-bril.
De nieuwe medewerker zou gaan werken aan knoppen, menu’s en wat verder nog nodig is voor de bediening. Het gaat daarbij een stap verder dan augmented reality, want er wordt ook gesproken over virtual reality. Verder noemt Apple ARKit en Metal 2 als technologieën waarmee de nieuwe medewerker aan de slag gaat, als onderdeel van Apple’s Technology Development Group.
De software die je gaat bouwen raakt zowel hardware- als software-producten. Je moet 5 jaar ervaring hebben met softwareontwikkeling en zijn afgestudeerd in informatica of een soortgelijke studierichting. Eerdere geruchten wezen erop dat Apple van plan is om in 2020 voor het eerst een augmented reality-bril uit te brengen. Deze zou draaien op een afgeleide van iOS met de naam rOS. Via Twitter liet Apple-kenner Mark Gurman weten dat deze vacature inderdaad voor het rOS-team is.
Yeah, that’s for the rOS team for the glasses.
— Mark Gurman (@markgurman) May 30, 2018
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Gerucht: 'Apple werkt aan Vision Air in een nieuwe kleur' (17-04)
- 'Zo komt de achterkant van de iPhone 17 Pro eruit te zien' (17-04)
- 'Apple werkt aan de Vision Pro 2: dit wordt er aan verbeterd' (14-04)
- Gerucht: 'iPadOS 19 wordt meer als macOS dankzij deze drie verbeteringen' (14-04)
- Gerucht: 'Apple Watch krijgt ondersteuning voor Apple Intelligence (maar eerst alleen op de Ultra)' (10-04)
Weten we al waar de R voor staat in rOS?