3D-interface voor AR-bril
Apple is in een vacature op zoek naar een 3D UI Frameworks Engineer, iemand die de 3D-gebruikersinterface van een apparaat moet gaan maken. De nieuwe medewerker gaat ‘een belangrijke rol spelen om de volgende generatie interactieve toepassingen voor ons platform te ontwikkelen’. Het kan daarbij gaan om gewone AR-toepassingen op de iPhone, maar volgens Apple-kenner Mark Gurman gaat het om de geruchtmakende augmented reality-bril.
De nieuwe medewerker zou gaan werken aan knoppen, menu’s en wat verder nog nodig is voor de bediening. Het gaat daarbij een stap verder dan augmented reality, want er wordt ook gesproken over virtual reality. Verder noemt Apple ARKit en Metal 2 als technologieën waarmee de nieuwe medewerker aan de slag gaat, als onderdeel van Apple’s Technology Development Group.
De software die je gaat bouwen raakt zowel hardware- als software-producten. Je moet 5 jaar ervaring hebben met softwareontwikkeling en zijn afgestudeerd in informatica of een soortgelijke studierichting. Eerdere geruchten wezen erop dat Apple van plan is om in 2020 voor het eerst een augmented reality-bril uit te brengen. Deze zou draaien op een afgeleide van iOS met de naam rOS. Via Twitter liet Apple-kenner Mark Gurman weten dat deze vacature inderdaad voor het rOS-team is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- iPhone 17 Air krijgt betere batterijduur dan verwacht, dankzij C1-modem (21-02)
- iPhone 17 Air: de titaan van de nieuwe iPhones? (19-02)
- Hoe snel kan je de iPhone 17 straks opladen? 'Niet veel sneller dan nu' (19-02)
- 'Ontwerp iPhone 17 Pro in beeld': dit wordt er mogelijk anders (18-02)
- Is dit de nieuwe ultradunne iPhone 17 Air? Video laat mogelijke ontwerp zien (18-02)
Reacties: 1 reacties