Apple ontwikkelt 3D-interface, mogelijk voor AR-bril

Apple is op zoek naar een nieuwe medewerker, die kan meehelpen om 3D gebruikersinterfaces te ontwikkelen. Mogelijk gaat hij of zij werken aan een interface voor de aanstaande AR-bril van het bedrijf.

3D-interface voor AR-bril

Apple is in een vacature op zoek naar een 3D UI Frameworks Engineer, iemand die de 3D-gebruikersinterface van een apparaat moet gaan maken. De nieuwe medewerker gaat ‘een belangrijke rol spelen om de volgende generatie interactieve toepassingen voor ons platform te ontwikkelen’. Het kan daarbij gaan om gewone AR-toepassingen op de iPhone, maar volgens Apple-kenner Mark Gurman gaat het om de geruchtmakende augmented reality-bril.


De nieuwe medewerker zou gaan werken aan knoppen, menu’s en wat verder nog nodig is voor de bediening. Het gaat daarbij een stap verder dan augmented reality, want er wordt ook gesproken over virtual reality. Verder noemt Apple ARKit en Metal 2 als technologieën waarmee de nieuwe medewerker aan de slag gaat, als onderdeel van Apple’s Technology Development Group.

Apple AR-bril concept door iDropNews en Martin Hajek: scherm

De software die je gaat bouwen raakt zowel hardware- als software-producten. Je moet 5 jaar ervaring hebben met softwareontwikkeling en zijn afgestudeerd in informatica of een soortgelijke studierichting. Eerdere geruchten wezen erop dat Apple van plan is om in 2020 voor het eerst een augmented reality-bril uit te brengen. Deze zou draaien op een afgeleide van iOS met de naam rOS. Via Twitter liet Apple-kenner Mark Gurman weten dat deze vacature inderdaad voor het rOS-team is.

Klik om inhoud van Twitter te tonen.
Learn more in Twitter’s privacy policy.

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.