Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 13 reacties
Kees
Ik vind dit een geweldige maatregel! Naar mijn idee zijn er teveel apps die heel inefficiënt te werk gaan en ontzettend traag zijn, en dat terwijl de A7 en A8 chips ongekend krachtig en snel zijn. Ben heel benieuwd.
Hart
Ik vind het een goede ontwikkeling. Sommige apps zijn rete traag en werken slecht op nieuwe iphones.
Ook zorgen ze ervoor dat ontwikkelaars meedoen aan de nieuwste ontwikkeling.
Alleen moeten ze de ontwikkelaars verplichten om hun apps regelmatig te updaten, minimaal eens in de 6 maanden.
Alleen zo blijven de apps goed en snel werken op de nieuwste OS software.
Zoniet, dan de app verwijderen uit de appstore.
Ik word al niet goed van die apps die niet volledig op een iphone 5/6 scherm werken, te kleine beeldverhouding.
Of regelmatig crashen of gewoon slecht werken.
De Ontwikkelaar heeft zijn zakken gevuld en doet daarna niks meer…
hoihoi
Goed nieuws!
Tom
Inderdaad een goede maatregel van Apple. Dit zal ontwikkelaars in ieder geval daadwerkelijk dwingen met 64-bits en iOS 8 ondersteuning te komen. Hopelijk gaan ze hetzelfde doen voor ondersteuning van het iPhone 6 (Plus)-scherm. Want ik heb al een paar keer updates voorbij zien komen die alleen maar bugs gefixt hebben ofzo. Geen speciale optimalisatie voor iPhone 6 (Plus), beetje jammer.
Ro
@Hart: haha als apps 1x in de 6 maanden een update uit moeten brengen, dan was er al geen iCulture app meer.
Kyle
Apps worden niet opeens sneller door een ondersteuning van 64bit.
En voor de mensen die nu al zeuren over laksheid van ontwikkelaars met betrekkingen tot de grotere schermen van de iPhone 6/6 Plus: ze kunnen pas een maand (en dat is al als ze een van de gelukkige waren die de iPhone in de eerste twee weken hadden) op de toestellen testen. Daarbij deed Apple er de eerste maand ongeveer 10 werkdagen over om een app update toe te laten. Een beetje geduld, voor ontwikkelaars waren de afmetingen van de nieuwe iPhone schermen ook een mysterie tot een maand geleden.
Rick
Ook graag verplicht support van iphone 6 scherm!
mike
Ja leuk allemaal, hoe zit het dan met mijn iPhone 4, die het op zich prima doet. betekend dat dan, dat er geen enkele update meer geschikt is voor de oudere toestellen?
Rick
@mike: Nee! Jullie “oudere ” gebruikers kunnen gewoon updates blijven gebruiken. Maar dan niet 64 bits
LightPhoenix
@mike: Met iOS 8 support word bedoeld dat deze geoptimaliseerd is voor iPhone 6(plus). Deze optimalisatie word gedaan met behulp van auto layout(wat voor geen meter werkt) dit wordt ondersteund vanaf iOS 7. En daarnaast is het van belang dat dat app niet crashes onder iOS 8. Dat wordt denk ik bedoeld.
@LightPhoenix: Ik moet zeggen dat AutoLayout vanaf iOS8 een stuk verbeterd is. Vooral de ondersteuning voor dynamic cell heights is erg fijn (scheelt een hoop berekeningen).
Verder is de ‘optimalisatie’ voor iPhone 6 en 6+ niet verplicht via AutoLayout hoor. Je mag ook nog steeds de oude “struts and springs” gebruiken, maar wat met het aantal beschikbare resoluties wel steeds meer werk wordt.
BRK
Van mij hadden ze deze eis al bij de release van iOS 8 moeten stellen. Evenals dat updates verplicht de schermgrootte van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus moeten ondersteunen. Het is van de zotte dat apps die nu geüpdatet worden, nog steeds geen ondersteuning bieden voor deze grotere schermen, terwijl die iPhones al een maand uit zijn. Je zit als gebruiker nog steeds naar opgerekte zooi te kijken *kuch* WhatsApp *kuch*.
iNick
Even een vraagje voor de ontwikkelaars hier: hoe maak je dat je app 64-bits ondersteund? Is volgens mij toch niets meer dan een switch aan/uit zetten (’64-bits ja of nee’)? Voor zover ik kan bedenken kun je hier alleen iets mee als je in assembler programmeert en zelf de 64-bits registers kunt laden/adresseren. Het gros werkt toch met objectieve-C en (tegenwoordig) met Swift waarbij je gewoon calls doet naar 64-bits library routines. Oftewel: als je je huidige app binnen de nieuwe SDK-omgeving hercompileert met de 64-bits flag aan, dan is je app toch al 64-bits compatible?
Of zie ik dit te simpel?
Ik vind dit een geweldige maatregel! Naar mijn idee zijn er teveel apps die heel inefficiënt te werk gaan en ontzettend traag zijn, en dat terwijl de A7 en A8 chips ongekend krachtig en snel zijn. Ben heel benieuwd.
Ik vind het een goede ontwikkeling. Sommige apps zijn rete traag en werken slecht op nieuwe iphones.
Ook zorgen ze ervoor dat ontwikkelaars meedoen aan de nieuwste ontwikkeling.
Alleen moeten ze de ontwikkelaars verplichten om hun apps regelmatig te updaten, minimaal eens in de 6 maanden.
Alleen zo blijven de apps goed en snel werken op de nieuwste OS software.
Zoniet, dan de app verwijderen uit de appstore.
Ik word al niet goed van die apps die niet volledig op een iphone 5/6 scherm werken, te kleine beeldverhouding.
Of regelmatig crashen of gewoon slecht werken.
De Ontwikkelaar heeft zijn zakken gevuld en doet daarna niks meer…
Goed nieuws!
Inderdaad een goede maatregel van Apple. Dit zal ontwikkelaars in ieder geval daadwerkelijk dwingen met 64-bits en iOS 8 ondersteuning te komen. Hopelijk gaan ze hetzelfde doen voor ondersteuning van het iPhone 6 (Plus)-scherm. Want ik heb al een paar keer updates voorbij zien komen die alleen maar bugs gefixt hebben ofzo. Geen speciale optimalisatie voor iPhone 6 (Plus), beetje jammer.
@Hart: haha als apps 1x in de 6 maanden een update uit moeten brengen, dan was er al geen iCulture app meer.
Apps worden niet opeens sneller door een ondersteuning van 64bit.
En voor de mensen die nu al zeuren over laksheid van ontwikkelaars met betrekkingen tot de grotere schermen van de iPhone 6/6 Plus: ze kunnen pas een maand (en dat is al als ze een van de gelukkige waren die de iPhone in de eerste twee weken hadden) op de toestellen testen. Daarbij deed Apple er de eerste maand ongeveer 10 werkdagen over om een app update toe te laten. Een beetje geduld, voor ontwikkelaars waren de afmetingen van de nieuwe iPhone schermen ook een mysterie tot een maand geleden.
Ook graag verplicht support van iphone 6 scherm!
Ja leuk allemaal, hoe zit het dan met mijn iPhone 4, die het op zich prima doet. betekend dat dan, dat er geen enkele update meer geschikt is voor de oudere toestellen?
@mike: Nee! Jullie “oudere ” gebruikers kunnen gewoon updates blijven gebruiken. Maar dan niet 64 bits
@mike: Met iOS 8 support word bedoeld dat deze geoptimaliseerd is voor iPhone 6(plus). Deze optimalisatie word gedaan met behulp van auto layout(wat voor geen meter werkt) dit wordt ondersteund vanaf iOS 7. En daarnaast is het van belang dat dat app niet crashes onder iOS 8. Dat wordt denk ik bedoeld.
@LightPhoenix: Ik moet zeggen dat AutoLayout vanaf iOS8 een stuk verbeterd is. Vooral de ondersteuning voor dynamic cell heights is erg fijn (scheelt een hoop berekeningen).
Verder is de ‘optimalisatie’ voor iPhone 6 en 6+ niet verplicht via AutoLayout hoor. Je mag ook nog steeds de oude “struts and springs” gebruiken, maar wat met het aantal beschikbare resoluties wel steeds meer werk wordt.
Van mij hadden ze deze eis al bij de release van iOS 8 moeten stellen. Evenals dat updates verplicht de schermgrootte van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus moeten ondersteunen. Het is van de zotte dat apps die nu geüpdatet worden, nog steeds geen ondersteuning bieden voor deze grotere schermen, terwijl die iPhones al een maand uit zijn. Je zit als gebruiker nog steeds naar opgerekte zooi te kijken *kuch* WhatsApp *kuch*.
Even een vraagje voor de ontwikkelaars hier: hoe maak je dat je app 64-bits ondersteund? Is volgens mij toch niets meer dan een switch aan/uit zetten (’64-bits ja of nee’)? Voor zover ik kan bedenken kun je hier alleen iets mee als je in assembler programmeert en zelf de 64-bits registers kunt laden/adresseren. Het gros werkt toch met objectieve-C en (tegenwoordig) met Swift waarbij je gewoon calls doet naar 64-bits library routines. Oftewel: als je je huidige app binnen de nieuwe SDK-omgeving hercompileert met de 64-bits flag aan, dan is je app toch al 64-bits compatible?
Of zie ik dit te simpel?