Herinner je je de campagne Apps voor de Aarde nog? Apple kondigde eind april aan dat ze geld zouden inzamelen voor het Wereld Natuur Fonds (WNF) als je bepaalde apps installeerde. Candy Crush, Angry Birds en zelfs de Kardashians deden eraan mee. Het blijkt een groot succes, want er werd maar liefst 8 miljoen dollar opgehaald voor de natuurbeschermers.
8 miljoen voor Wereld Natuur Fonds
Dat werd bekendgemaakt door Apple op de WWDC. Zelf bracht WNF een persbericht uit, waarin ze aangeven erg blij te zijn met het geld en de aandacht dankzij de appmakers. De campagne duurde tien dagen in april en werd ondersteund door 24 ontwikkelaars. Ook was er educatieve content om mensen ervan bewust te maken hoe belangrijk natuurbescherming is.
Apple en het milieu
De campagne past goed bij Apple, een bedrijf dat telkens weer benadrukt hoe groen ze zijn. Zo draait een groot deel van de datacenters en de winkels op groene energie en zal ook het nieuwe hoofdkantoor volledig groen zijn. Hoewel… op plekken waar ze afhankelijk zijn van zonne-energie heeft Apple alternatieven beschikbaar. Onlangs werd bekend dat Apple een apart energiebedrijf heeft opgericht met de naam Apple Energy LLC. Daarmee willen ze overtollige energie die ze overdag met hun zonnecellen hebben opgewekt, rechtstreeks verkopen aan consumenten. Met het geld dat ze daarmee verdienen kunnen ze zelf weer energie inkopen, bijvoorbeeld voor ‘s avonds en ‘s nachts als de datacenters en de winkels wel moeten blijven draaien.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties