Een voormalig iPhone-bezitter stapte over van iPhone naar Android - en ontving hierdoor geen sms-berichten meer. Ze heeft daarom Apple voor de rechter gedaagd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 21 reacties
Bryan
Wat een onzin. Ze noemen zelf de essentie van het probleem al. Ze sturen een iMessage, géén SMS. Dit wil dan ook zeggen dat er niets geblokkeerd is aangezien er nooit sprake is geweest van het versturen van SMS. Begrijp me niet verkeerd, het is inderdaad vervelend dat het niet mogelijk was om je af te melden voor de dienst als je overstapt op een niet-Apple apparaat. Maar om er nu een rechtszaak van te maken die totaal gevoed wordt met ongefundeerd commentaar…
Ger
Plus: er is nu een speciale webpagina op de website van Apple waar je je telefoonnummer kan afmelden bij iMessage.
Walter
Origineel geplaatst door Bryan
Wat een onzin. Ze noemen zelf de essentie van het probleem al. Ze sturen een iMessage, géén SMS.
Dit is niet het geval. In de Berichten App maak je geen verschil tussen een Imessage en een SMS. Het idee is juist dat Apple bekijkt of het via Imessage verstuurt wordt of via SMS.
Ik vind dit dus ook zeker een fout van Apple. Bij het versturen naar een Iphone wordt enige tijd geprobeerd een Imessage te versturen, lukt dat niet, doordat je bijv. in het buitenland geen internet hebt, wordt het alsnog verstuurt als SMS.
Dit zou dus ook moeten gebeuren bij een overstap naar een andere telefoon.
Ed
Bij mij was het in ieder geval al lang bekend dat je eerst image moest afmelden voordat je je iPhone helemaal als nieuw instelde. Ongelooflijk wat mensen in Amerika aangrijpen om een proces over te kunnen voeren. Wat voor belangrijk bericht is niet overgekomen? ,”kom je naar huis, het eten is klaar?”
Barend
Zo groot probleem kan het nooit zijn wie stapt er nou over van Apple naar Android
Rtf
Only in America…Maar er is wel een punt. Alles wissen is alles wissen natuurlijk.
Hoe zit dat als je een nieuwe iPhone koopt en je je oude iPhone verkoopt? Dan hoef je niks te doen lijkt me?
Ik weet zeker dat veel mensen zich niet speciaal afmelden hiervoor.
DeStroot
Een paar maanden geleden heb ik mijn Whatsapp-account verwijderd en de app van mijn iPhone gehaald. Vrienden kunnen er nog steeds berichten naar toe sturen.
Mag ik nu Whatsapp aanklagen? ;-€
Jooonathan
Origineel geplaatst door Ger
Plus: er is nu een speciale webpagina pre website van Apple waar je je telefoonnummer kan afmelden bij iMessage.
Zoals in het artikel staat, nu is die website er wel maar ten tijde van het aanklagen nog niet. Daar zou je ook wel weer e.e.a. achter kunnen gaan zoeken. Apple is van mening dat de “fout” bij de gebruiker ligt maar vervolgens lanceren ze wel een middel om alsnog iMessage te kunnen deactiveren.
De vraag kan zijn waarom ze daar nu meekomen. Is het om het voor alle (oud)gebruikers gemakkelijker te maken of omdat ze toch een hete adem beginnen te voelen? 🙂
Zelf vind ik iMessage bij switchen van devices ook niet altijd even prettig werken. Ooit 1 keer m’n Apple ID van privé gekoppeld aan de werk telefoon, ondertussen alles uitgelogd etc. op de werk telefoon waar je maar kan uitloggen met je ID, nummer weggehaald bij de iMessage instellingen etc. en toch verschijnen iMessage berichten verstuurd naar privé (nummer of e-mail) op de zakelijke telefoon. Ach, ik zal het ook wel allemaal niet begrijpen 🙂
Tom
Die de-register website is complete onzin en is duidelijk in het leven geroepen door Apple om in de rechtbank aan te tonen dat ze een oplossing bedacht hebben.
Maar niemand lijkt er bij stil te staan dat die website technisch gezien helemaal nergens op slaat. Apple weet immers perfect wie zijn klanten zijn en of ze iOS draaien.
Als je een iMessage stuurt naar iemand die geen iOS meer heeft, dan kan de Apple Server de message niet afleveren. Dan is het niet moeilijk om de zender hiervan op de hoogte te brengen.
Apple heeft controle over de devices en de servers, ze moeten hier niet samenwerken met externe partners. Dus dit probleem had nooit mogen bestaan.
Groot gelijk dat ze nu aangeklaagd worden.
KALLT
Origineel geplaatst door Tom
Die de-register website is complete onzin en is duidelijk in het leven geroepen door Apple om aan te tonen in dit proces dat ze een oplossing bedacht hebben.
Maar niemand lijkt er bij stil te staan dat die website technisch gezien helemaal nergens op slaat. Apple weet immers perfect wie zijn klanten zijn en of ze iOS draaien.
Als je een iMessage stuurt naar iemand die geen iOS meer heeft, dan kan de Apple Server de message niet afleveren. Dan is het niet moeilijk om de zender hiervan op de hoogte te brengen.
Apple heeft controle over de devices en de servers, ze moeten hier niet samenwerken met externe partners. Dus dit probleem had nooit mogen bestaan.
Groot gelijk dat ze nu aangeklaagd worden.
Mee eens. Men moet overigens niet uit het oog verliezen dat in de VS het procederen juist een gangbaar alternatief is om je recht te halen, omdat productaansprakelijkheid en garantie aldaar anders geregeld is. Het is dus eigenlijk niet zo verbazingwekkend.
f3d4r
Je kon je toch wél al eerder afmelden? Je moest er alleen aan denken alvorens je je phone verkoopt/weg doet. Apple had er missch meer reclame of ruchtbaarheid aan kunnen/moeten geven, mr eerlijk, niemand maakt dat soort van ‘negatieve’ reclame, “hey, als je wil overstappen nr de concurrentie, vergeet dan nt effe af te melden he! Veel plezier nog daar!” Een bedrijf zou wel gek moeten zijn.. Alle begrip voor apple hier
Peter Hoefnagel
Iemand heeft weer een manier gevonden om geld te verdienen hoor. Pure geld dit.
patrici
Goede zaak. Arrogantie ten top
Wesley de groot
Je activeert het zelf dus je bent zelf de schuldige, het woord je gevraagd…
@Walter: Helemaal mee eens. In je instellingen staat toch ook aangevinkt dat wanneer afleveren imessage niet lukt dan wordt het als sms verstuurd. Dus dan zou het bericht toch afgeleverd moeten worden als sms, ongeacht wel OS het is.
Origineel geplaatst door Bryan
Wat een onzin. Ze noemen zelf de essentie van het probleem al. Ze sturen een iMessage, géén SMS.
Dit is niet het geval. In de Berichten App maak je geen verschil tussen een Imessage en een SMS. Het idee is juist dat Apple bekijkt of het via Imessage verstuurt wordt of via SMS.
Ik vind dit dus ook zeker een fout van Apple. Bij het versturen naar een Iphone wordt enige tijd geprobeerd een Imessage te versturen, lukt dat niet, doordat je bijv. in het buitenland geen internet hebt, wordt het alsnog verstuurt als SMS.
Dit zou dus ook moeten gebeuren bij een overstap naar een andere telefoon.
De berichten app maakt wel degelijk onderscheid. iMessage is blauw, SMS is groen.
Ik ga je vertellen wie dat is. Kees bijvoorbeeld. Leuk gezin, aardige baan, 1800 euro netto. Is dol op z’n iPhone en vernieuwt geregeld voor 45 euro per maand met wat bij betalen. Omdat het allemaal kan. Dan raakt Kees z’n baan kwijt. Het gezin heeft nog maar 1500 euro over. Er moeten keuzes gemaakt worden. Met pijn in z’n hart moet Kees afstand doen van zijn iPhone. Hij zoekt een budget Android telefoon. Soms leest Kees nog weleens op Iculture. Dan ziet hij daar zo’n belhamel die meesmuilend opmerkt ‘Wie stapt er nou over van iPhone naar Android’. Kees weet het antwoord maar beseft dat zo’n belhamel dat nooit zal begrijpen. Dus gaat Kees maar over tot de orde van de dag.
WvB22
Mijn voorspelling: ja Apple moet gaan dokken. Dit is namelijk wel degelijk een grove fout. Als het een flutzaak was geweest had een rechter nu al de stekker eruit getrokken. De schade vergoeding gaat wel beperkt zijn. Een paar honderd dollar max tenzij je kan aantonen meer schade te hebben geleden.
henry
@MC Taz Man: Precies, degene die het bericht verstuurd was er dus wel degelijk van op de hoogte dat er een iMessage verstuurd werd en géén SMS. Apple heeft dus ook niks geblokkeerd.
Zo kan je Apple overal wel voor aanklagen. Je kiest ervoor om een iMessage te sturen, als je dit niet wil kan je dit aangeven en het bericht alsnog versturen als tekstbericht (SMS).
Is TomTom ook verantwoordelijk als jij op een verkeerde eindbestemming aankomt door het invoeren van een verkeerd adres?
Kansloze zaak.
Gabor
Origineel geplaatst door Ton Ik ga je vertellen wie dat is. Kees bijvoorbeeld. Leuk gezin, aardige baan, 1800 euro netto. Is dol op z’n iPhone en vernieuwt geregeld voor 45 euro per maand met wat bij betalen. Omdat het allemaal kan. Dan raakt Kees z’n baan kwijt. Het gezin heeft nog maar 1500 euro over. Er moeten keuzes gemaakt worden. Met pijn in z’n hart moet Kees afstand doen van zijn iPhone. Hij zoekt een budget Android telefoon. Soms leest Kees nog weleens op Iculture. Dan ziet hij daar zo’n belhamel die meesmuilend opmerkt ‘Wie stapt er nou over van iPhone naar Android’. Kees weet het antwoord maar beseft dat zo’n belhamel dat nooit zal begrijpen. Dus gaat Kees maar over tot de orde van de dag.
Een mooi zielig verhaal maar Waarom dan uberhaupt een nieuwe telefoon? Dan doe je nog een jaar met je iphone 4s?
En tegenwoordig koop je voor een habbekrats een nieuwe iphone 4(s) of een tweedehands 5s voor hetzelfde geld als een android.
Wat een onzin. Ze noemen zelf de essentie van het probleem al. Ze sturen een iMessage, géén SMS. Dit wil dan ook zeggen dat er niets geblokkeerd is aangezien er nooit sprake is geweest van het versturen van SMS. Begrijp me niet verkeerd, het is inderdaad vervelend dat het niet mogelijk was om je af te melden voor de dienst als je overstapt op een niet-Apple apparaat. Maar om er nu een rechtszaak van te maken die totaal gevoed wordt met ongefundeerd commentaar…
Plus: er is nu een speciale webpagina op de website van Apple waar je je telefoonnummer kan afmelden bij iMessage.
Dit is niet het geval. In de Berichten App maak je geen verschil tussen een Imessage en een SMS. Het idee is juist dat Apple bekijkt of het via Imessage verstuurt wordt of via SMS.
Ik vind dit dus ook zeker een fout van Apple. Bij het versturen naar een Iphone wordt enige tijd geprobeerd een Imessage te versturen, lukt dat niet, doordat je bijv. in het buitenland geen internet hebt, wordt het alsnog verstuurt als SMS.
Dit zou dus ook moeten gebeuren bij een overstap naar een andere telefoon.
Bij mij was het in ieder geval al lang bekend dat je eerst image moest afmelden voordat je je iPhone helemaal als nieuw instelde. Ongelooflijk wat mensen in Amerika aangrijpen om een proces over te kunnen voeren. Wat voor belangrijk bericht is niet overgekomen? ,”kom je naar huis, het eten is klaar?”
Zo groot probleem kan het nooit zijn wie stapt er nou over van Apple naar Android
Only in America…Maar er is wel een punt. Alles wissen is alles wissen natuurlijk.
Hoe zit dat als je een nieuwe iPhone koopt en je je oude iPhone verkoopt? Dan hoef je niks te doen lijkt me?
Ik weet zeker dat veel mensen zich niet speciaal afmelden hiervoor.
Een paar maanden geleden heb ik mijn Whatsapp-account verwijderd en de app van mijn iPhone gehaald. Vrienden kunnen er nog steeds berichten naar toe sturen.
Mag ik nu Whatsapp aanklagen? ;-€
Zoals in het artikel staat, nu is die website er wel maar ten tijde van het aanklagen nog niet. Daar zou je ook wel weer e.e.a. achter kunnen gaan zoeken. Apple is van mening dat de “fout” bij de gebruiker ligt maar vervolgens lanceren ze wel een middel om alsnog iMessage te kunnen deactiveren.
De vraag kan zijn waarom ze daar nu meekomen. Is het om het voor alle (oud)gebruikers gemakkelijker te maken of omdat ze toch een hete adem beginnen te voelen? 🙂
Zelf vind ik iMessage bij switchen van devices ook niet altijd even prettig werken. Ooit 1 keer m’n Apple ID van privé gekoppeld aan de werk telefoon, ondertussen alles uitgelogd etc. op de werk telefoon waar je maar kan uitloggen met je ID, nummer weggehaald bij de iMessage instellingen etc. en toch verschijnen iMessage berichten verstuurd naar privé (nummer of e-mail) op de zakelijke telefoon. Ach, ik zal het ook wel allemaal niet begrijpen 🙂
Die de-register website is complete onzin en is duidelijk in het leven geroepen door Apple om in de rechtbank aan te tonen dat ze een oplossing bedacht hebben.
Maar niemand lijkt er bij stil te staan dat die website technisch gezien helemaal nergens op slaat. Apple weet immers perfect wie zijn klanten zijn en of ze iOS draaien.
Als je een iMessage stuurt naar iemand die geen iOS meer heeft, dan kan de Apple Server de message niet afleveren. Dan is het niet moeilijk om de zender hiervan op de hoogte te brengen.
Apple heeft controle over de devices en de servers, ze moeten hier niet samenwerken met externe partners. Dus dit probleem had nooit mogen bestaan.
Groot gelijk dat ze nu aangeklaagd worden.
Mee eens. Men moet overigens niet uit het oog verliezen dat in de VS het procederen juist een gangbaar alternatief is om je recht te halen, omdat productaansprakelijkheid en garantie aldaar anders geregeld is. Het is dus eigenlijk niet zo verbazingwekkend.
Je kon je toch wél al eerder afmelden? Je moest er alleen aan denken alvorens je je phone verkoopt/weg doet. Apple had er missch meer reclame of ruchtbaarheid aan kunnen/moeten geven, mr eerlijk, niemand maakt dat soort van ‘negatieve’ reclame, “hey, als je wil overstappen nr de concurrentie, vergeet dan nt effe af te melden he! Veel plezier nog daar!” Een bedrijf zou wel gek moeten zijn.. Alle begrip voor apple hier
Iemand heeft weer een manier gevonden om geld te verdienen hoor. Pure geld dit.
Goede zaak. Arrogantie ten top
Je activeert het zelf dus je bent zelf de schuldige, het woord je gevraagd…
Hehe. Dat was ook mijn eerste reactie! 😉
@Walter: Helemaal mee eens. In je instellingen staat toch ook aangevinkt dat wanneer afleveren imessage niet lukt dan wordt het als sms verstuurd. Dus dan zou het bericht toch afgeleverd moeten worden als sms, ongeacht wel OS het is.
De berichten app maakt wel degelijk onderscheid. iMessage is blauw, SMS is groen.
Ik ga je vertellen wie dat is. Kees bijvoorbeeld. Leuk gezin, aardige baan, 1800 euro netto. Is dol op z’n iPhone en vernieuwt geregeld voor 45 euro per maand met wat bij betalen. Omdat het allemaal kan. Dan raakt Kees z’n baan kwijt. Het gezin heeft nog maar 1500 euro over. Er moeten keuzes gemaakt worden. Met pijn in z’n hart moet Kees afstand doen van zijn iPhone. Hij zoekt een budget Android telefoon. Soms leest Kees nog weleens op Iculture. Dan ziet hij daar zo’n belhamel die meesmuilend opmerkt ‘Wie stapt er nou over van iPhone naar Android’. Kees weet het antwoord maar beseft dat zo’n belhamel dat nooit zal begrijpen. Dus gaat Kees maar over tot de orde van de dag.
Mijn voorspelling: ja Apple moet gaan dokken. Dit is namelijk wel degelijk een grove fout. Als het een flutzaak was geweest had een rechter nu al de stekker eruit getrokken. De schade vergoeding gaat wel beperkt zijn. Een paar honderd dollar max tenzij je kan aantonen meer schade te hebben geleden.
@MC Taz Man: Precies, degene die het bericht verstuurd was er dus wel degelijk van op de hoogte dat er een iMessage verstuurd werd en géén SMS. Apple heeft dus ook niks geblokkeerd.
Zo kan je Apple overal wel voor aanklagen. Je kiest ervoor om een iMessage te sturen, als je dit niet wil kan je dit aangeven en het bericht alsnog versturen als tekstbericht (SMS).
Is TomTom ook verantwoordelijk als jij op een verkeerde eindbestemming aankomt door het invoeren van een verkeerd adres?
Kansloze zaak.
Een mooi zielig verhaal maar Waarom dan uberhaupt een nieuwe telefoon? Dan doe je nog een jaar met je iphone 4s?
En tegenwoordig koop je voor een habbekrats een nieuwe iphone 4(s) of een tweedehands 5s voor hetzelfde geld als een android.