Apple heeft haar eigen apps nog steeds niet allemaal bijgewerkt voor de iPhone X. iCulture maakte een inventarisatie van apps die nog steeds zwarte balken laten zien, terwijl de iPhone X al maandenlang beschikbaar is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 32 reacties
Mike
Idd niet echt geweldig om je eigens apps niet up to date houden…
Tom
1/3de van mijn apps zijn nog niet aangepast.
Apple is zo zijn store aan het fragmenteren zoals Android.
Ik ben helemaal niet tevreden over mijn iPhone X icm iOS 11.
De bugs stapelen zich op.
Sinds de nieuwste update enkele dagen geleden zit er weer een nieuwe bug in homekit.
Als ik daarin scenes wil aanpassen crasht heel het ding en moet ik de iPhone herstarten.
De batterij word met elke update slechter en nog het meest enerverend is dat in iMessage en andere apps, het toetsenbord de tekst overlapt. Telkens moet je naar boven swypen om te zien wat je hebt geschreven maar dan verdwijnt het toetsenbord. En ‘Hey Siri’ heb ik uitgeschakeld omdat het reageert op bijna elke zin met een S en een I in.
Ik ben Apple kotsbeu aan het worden. Elke bug word opgelost met nieuwe bugs.
Mijn iPhone X begint me stilaan te doen denken aan mijn tijd met de Samsung Galaxy S2.
Steve Jobs draait zich om in zijn graf. Zijn bedrijf zit vol klungels op de software divisie.
Martin
Zomaar nog een paar, Ziggo, Securesafe, ics, Macdonalds, Weeronline. Securesafe en ics kan ik even niet van buiten. De rest heb ik er maar afgegooid.
Henk
De telegraaf heeft ook nog geen update gehad voor de iPhone X
Ruud
Zet TomTom Go ook maar in het rijtje.
mhoutman
Touché, echt een bezopen situatie
Mis verder ook nog Ziggo Go, NRC en BusyCal
Harold
Origineel geplaatst door Tom
1/3de van mijn apps zijn nog niet aangepast.
Apple is zo zijn store aan het fragmenteren zoals Android.
Ik ben helemaal niet tevreden over mijn iPhone X icm iOS 11.
De bugs stapelen zich op.
Sinds de nieuwste update enkele dagen geleden zit er weer een nieuwe bug in homekit.
Als ik daarin scenes wil aanpassen crasht heel het ding en moet ik de iPhone herstarten.
De batterij word met elke update slechter en nog het meest enerverend is dat in iMessage en andere apps, het toetsenbord de tekst overlapt. Telkens moet je naar boven swypen om te zien wat je hebt geschreven maar dan verdwijnt het toetsenbord. En ‘Hey Siri’ heb ik uitgeschakeld omdat het reageert op bijna elke zin met een S en een I in.
Ik ben Apple kotsbeu aan het worden. Elke bug word opgelost met nieuwe bugs.
Mijn iPhone X begint me stilaan te doen denken aan mijn tijd met de Samsung Galaxy S2.
Steve Jobs draait zich om in zijn graf. Zijn bedrijf zit vol klungels op de software divisie.
Hier ook…voor het eerst in mijn leven gegoogle’d naar een Samsung. De X valt me enorm tegen. FaceID is leuk, maar niet altijd praktisch. En wordt gek er van dat het control panel niet met 1 duim te bedienen is. Als laatste…hij is te groot/zwaar.
N.
Ik ben blij dat ik een iPhone 8 Plus heb gekocht in plaats van een iPhone X. Ik heb geen last van niet-aangepaste apps. Ook merk ik (bijna) niets van de bugs, terwijl ik mijn iPhone redelijk vaak gebruik.
Thijs
@Harold: Dat had je allemaal van te voren kunnen weten, nietwaar? Daarbij, te groot en dan googelen op Samsung? 🤔
Rm
Origineel geplaatst door Thijs @Harold: Dat had je allemaal van te voren kunnen weten, nietwaar? Daarbij, te groot en dan googelen op Samsung? 🤔
Precies…
Zelf heb ik ook de iPhone X. Ben er erg tevreden mee. Bijna een 8 plus gekocht maar ben blij dat ik uiteindelijk voor de x gegaan ben 😀
Coen
Maar even wat positief nieuws dan over de iPhone X. Ben er zeer over te spreken en zo zijn ook een aantal anderen dat die ‘m hebben. Ben juist blij dat het Control panel vanaf de bovenkant te benaderen is. Op andere iPhone’s vind ik het maar irritant dat wanneer het toetsenbord open is geklapt, je het Control panel niet altijd even lekker naar boven haalt.
Er zaten in het begin een paar bugs in iOS 11 voor mij (toen nog op de iPhone 7) maar nu niet echt. Ga al even mee (sinds de 3G) maar moet wel zeggen dat iOS 11 de variant is met de meeste fouten.
iOS 12 mag van mij wel wat beter getest worden voor go live.
R. Hellema
@Harold: grappig, check de volgende gegevens eens:
Apple iPhone X:
143,6 x 70,9 x 7,7 gewicht 174 gram
Samsung Galaxy S8:
159,5 x 73,4 x 8,1 gewicht 173 gram
Jaaaaaa….die iPhone is echt veel te groot en veel te zwaar.
Rafael
Ik vond het heel stil rondom Week Calendar. Maar ook zij zijn bij. Al ben ik wel heel gewend geraakt aan Easy Calendar.
Harold
Idd…de samsungs waren me ook te groot. Dat klopt. Wel geven ze je de keuze iris-id en vingerscan. Maar goed, vond te weinig voordelen daar ook.
En ik had, zoals gesteld, niet alles eerder kunnen weten. FaceID is in praktijk onhandig, omdat je altijd moet kijken. TouchID werkt dan praktischer, vind ik. Ook het formaat, iets groter dan de 7, valt me meer tegen dan gedacht. Is het een slecht toestel? Nee, maar het is niet alles wat ik had gehoopt.
Christophe
Dikke van Dale app: een van de duurste apps (€80!!) en updates komen er nooit. Was idem met release iPhone 6plus. Heeft toen 3,5j geduurd vooraleer er een update was. . Eenmaal geld geïncasseerd kunnen de klanten oprotten.
Rutger
Ach, beetje vergelijkbaar toen de iPhone 5 uit kwam, had je ook veel apps die lang op zich lieten wachten met een update en zwarte balken boven en onder hadden.
Tim
Hier ook zeer tevreden met de X. Verreweg de fijnste iPhone die ik gehad heb. Scherm is heerlijk, formaat top en de batterij gaat lang genoeg mee. Er zijn inderdaad wat kleinigheidjes, maar die zijn er op ieder toestel wel ben ik bang. Deze werkt voor 98% perfect naar tevredenheid in ieder geval:)
Apple Boy
Schijnbaar zijn er dan heel veel apps geoptimaliseert voor de iPhone X. Zou wel graag een lijstje willen zien welke APPS (Populaire) nou geoptimaliseert is voor de iPhone X.
.Cloverfield
Tja. Spijtig. Is Apple zo eigenwijs om weer iets te forceren met het scherm waardoor ontwikkelaars wéér apps (en websites, wtf) moeten aanpassen.
Maar Apple gaf ook al het slechte voorbeeld met final Cut pro x. Het duurde maanden voordat fcpx de hevc videos van de iPhone kon importeren.
Veel betaalde apps zijn ook niet aangepast, of worden al jaren niet meer aangepast. Vind dat heel irritant. Merk ook dat ik dus minder apps koop. De levensduur is gewoon zeer beperkt.
UtregCity
Origineel geplaatst door Tim
Hier ook zeer tevreden met de X. Verreweg de fijnste iPhone die ik gehad heb. Scherm is heerlijk, formaat top en de batterij gaat lang genoeg mee. Er zijn inderdaad wat kleinigheidjes, maar die zijn er op ieder toestel wel ben ik bang. Deze werkt voor 98% perfect naar tevredenheid in ieder geval:)
Hier idem dito, fijnste iPhone ever! 🙂
Sandra
Origineel geplaatst door Christophe
Dikke van Dale app: een van de duurste apps (€80!!) en updates komen er nooit. Was idem met release iPhone 6plus. Heeft toen 3,5j geduurd vooraleer er een update was. . Eenmaal geld geïncasseerd kunnen de klanten oprotten.
Kun je niet contact opnemen met ze? Als ze niet reageren of zeggen dat ze niet meer updates doen, dan pas mag je klagen. Veel producten is duur bij Van Dale.
Niet alleen voor de X, ze moeten de app nog updaten voor iOS 11.
Marjolijntju
Origineel geplaatst door Tom
1/3de van mijn apps zijn nog niet aangepast.
Apple is zo zijn store aan het fragmenteren zoals Android.
Ik ben helemaal niet tevreden over mijn iPhone X icm iOS 11.
De bugs stapelen zich op.
Sinds de nieuwste update enkele dagen geleden zit er weer een nieuwe bug in homekit.
Als ik daarin scenes wil aanpassen crasht heel het ding en moet ik de iPhone herstarten.
De batterij word met elke update slechter en nog het meest enerverend is dat in iMessage en andere apps, het toetsenbord de tekst overlapt. Telkens moet je naar boven swypen om te zien wat je hebt geschreven maar dan verdwijnt het toetsenbord. En ‘Hey Siri’ heb ik uitgeschakeld omdat het reageert op bijna elke zin met een S en een I in.
Ik ben Apple kotsbeu aan het worden. Elke bug word opgelost met nieuwe bugs.
Mijn iPhone X begint me stilaan te doen denken aan mijn tijd met de Samsung Galaxy S2.
Steve Jobs draait zich om in zijn graf. Zijn bedrijf zit vol klungels op de software divisie.
Origineel geplaatst door Harold
Hier ook…voor het eerst in mijn leven gegoogle’d naar een Samsung. De X valt me enorm tegen. FaceID is leuk, maar niet altijd praktisch. En wordt gek er van dat het control panel niet met 1 duim te bedienen is. Als laatste…hij is te groot/zwaar.
Ik vind de iPhone X geweldig😇 Face ID wat een verademing!!
En je vindt de iPhone zwaar? koop je altijd iets met je ogen dicht?….. vraag me af waarom jij een iPhone hebt gekocht…?
mhoutman
@Christophe: Inderdaad, maar Van Dale zit al jaren in een diepe slaapmodus . Ze snappen er daar echt geen reet van…
(Red.) Artikel bijgewerkt met de huidige stand van zaken.
Ralph
iTunes connect is nu vervangen door Appstore connect en daar is wel een iPhone x versie van
mhoutman
te gênant voor woorden….
Mike
Weeronline + in januari gevraagd of ze al bij zijn met het formaat aanpassen van de X,……. ik wacht nog steeds…….. Toon van Eneco, die zijn ook zo vlot.
Ronald
De meeste 32bit Mac apps op m’n iMac zijn ook van Apple zelf. Ze zijn niet heel snel met het updaten inderdaad
Idd niet echt geweldig om je eigens apps niet up to date houden…
1/3de van mijn apps zijn nog niet aangepast.
Apple is zo zijn store aan het fragmenteren zoals Android.
Ik ben helemaal niet tevreden over mijn iPhone X icm iOS 11.
De bugs stapelen zich op.
Sinds de nieuwste update enkele dagen geleden zit er weer een nieuwe bug in homekit.
Als ik daarin scenes wil aanpassen crasht heel het ding en moet ik de iPhone herstarten.
De batterij word met elke update slechter en nog het meest enerverend is dat in iMessage en andere apps, het toetsenbord de tekst overlapt. Telkens moet je naar boven swypen om te zien wat je hebt geschreven maar dan verdwijnt het toetsenbord. En ‘Hey Siri’ heb ik uitgeschakeld omdat het reageert op bijna elke zin met een S en een I in.
Ik ben Apple kotsbeu aan het worden. Elke bug word opgelost met nieuwe bugs.
Mijn iPhone X begint me stilaan te doen denken aan mijn tijd met de Samsung Galaxy S2.
Steve Jobs draait zich om in zijn graf. Zijn bedrijf zit vol klungels op de software divisie.
Zomaar nog een paar, Ziggo, Securesafe, ics, Macdonalds, Weeronline. Securesafe en ics kan ik even niet van buiten. De rest heb ik er maar afgegooid.
De telegraaf heeft ook nog geen update gehad voor de iPhone X
Zet TomTom Go ook maar in het rijtje.
Touché, echt een bezopen situatie
Mis verder ook nog Ziggo Go, NRC en BusyCal
Hier ook…voor het eerst in mijn leven gegoogle’d naar een Samsung. De X valt me enorm tegen. FaceID is leuk, maar niet altijd praktisch. En wordt gek er van dat het control panel niet met 1 duim te bedienen is. Als laatste…hij is te groot/zwaar.
Ik ben blij dat ik een iPhone 8 Plus heb gekocht in plaats van een iPhone X. Ik heb geen last van niet-aangepaste apps. Ook merk ik (bijna) niets van de bugs, terwijl ik mijn iPhone redelijk vaak gebruik.
@Harold: Dat had je allemaal van te voren kunnen weten, nietwaar? Daarbij, te groot en dan googelen op Samsung? 🤔
Precies…
Zelf heb ik ook de iPhone X. Ben er erg tevreden mee. Bijna een 8 plus gekocht maar ben blij dat ik uiteindelijk voor de x gegaan ben 😀
Maar even wat positief nieuws dan over de iPhone X. Ben er zeer over te spreken en zo zijn ook een aantal anderen dat die ‘m hebben. Ben juist blij dat het Control panel vanaf de bovenkant te benaderen is. Op andere iPhone’s vind ik het maar irritant dat wanneer het toetsenbord open is geklapt, je het Control panel niet altijd even lekker naar boven haalt.
Er zaten in het begin een paar bugs in iOS 11 voor mij (toen nog op de iPhone 7) maar nu niet echt. Ga al even mee (sinds de 3G) maar moet wel zeggen dat iOS 11 de variant is met de meeste fouten.
iOS 12 mag van mij wel wat beter getest worden voor go live.
@Harold: grappig, check de volgende gegevens eens:
Apple iPhone X:
143,6 x 70,9 x 7,7 gewicht 174 gram
Samsung Galaxy S8:
159,5 x 73,4 x 8,1 gewicht 173 gram
Jaaaaaa….die iPhone is echt veel te groot en veel te zwaar.
Ik vond het heel stil rondom Week Calendar. Maar ook zij zijn bij. Al ben ik wel heel gewend geraakt aan Easy Calendar.
Idd…de samsungs waren me ook te groot. Dat klopt. Wel geven ze je de keuze iris-id en vingerscan. Maar goed, vond te weinig voordelen daar ook.
En ik had, zoals gesteld, niet alles eerder kunnen weten. FaceID is in praktijk onhandig, omdat je altijd moet kijken. TouchID werkt dan praktischer, vind ik. Ook het formaat, iets groter dan de 7, valt me meer tegen dan gedacht. Is het een slecht toestel? Nee, maar het is niet alles wat ik had gehoopt.
Dikke van Dale app: een van de duurste apps (€80!!) en updates komen er nooit. Was idem met release iPhone 6plus. Heeft toen 3,5j geduurd vooraleer er een update was. . Eenmaal geld geïncasseerd kunnen de klanten oprotten.
Ach, beetje vergelijkbaar toen de iPhone 5 uit kwam, had je ook veel apps die lang op zich lieten wachten met een update en zwarte balken boven en onder hadden.
Hier ook zeer tevreden met de X. Verreweg de fijnste iPhone die ik gehad heb. Scherm is heerlijk, formaat top en de batterij gaat lang genoeg mee. Er zijn inderdaad wat kleinigheidjes, maar die zijn er op ieder toestel wel ben ik bang. Deze werkt voor 98% perfect naar tevredenheid in ieder geval:)
Schijnbaar zijn er dan heel veel apps geoptimaliseert voor de iPhone X. Zou wel graag een lijstje willen zien welke APPS (Populaire) nou geoptimaliseert is voor de iPhone X.
Tja. Spijtig. Is Apple zo eigenwijs om weer iets te forceren met het scherm waardoor ontwikkelaars wéér apps (en websites, wtf) moeten aanpassen.
Maar Apple gaf ook al het slechte voorbeeld met final Cut pro x. Het duurde maanden voordat fcpx de hevc videos van de iPhone kon importeren.
Veel betaalde apps zijn ook niet aangepast, of worden al jaren niet meer aangepast. Vind dat heel irritant. Merk ook dat ik dus minder apps koop. De levensduur is gewoon zeer beperkt.
Hier idem dito, fijnste iPhone ever! 🙂
Kun je niet contact opnemen met ze? Als ze niet reageren of zeggen dat ze niet meer updates doen, dan pas mag je klagen. Veel producten is duur bij Van Dale.
Niet alleen voor de X, ze moeten de app nog updaten voor iOS 11.
Ik vind de iPhone X geweldig😇 Face ID wat een verademing!!
En je vindt de iPhone zwaar? koop je altijd iets met je ogen dicht?….. vraag me af waarom jij een iPhone hebt gekocht…?
@Christophe: Inderdaad, maar Van Dale zit al jaren in een diepe slaapmodus . Ze snappen er daar echt geen reet van…
(Red.) Artikel bijgewerkt met de huidige stand van zaken.
iTunes connect is nu vervangen door Appstore connect en daar is wel een iPhone x versie van
te gênant voor woorden….
Weeronline + in januari gevraagd of ze al bij zijn met het formaat aanpassen van de X,……. ik wacht nog steeds…….. Toon van Eneco, die zijn ook zo vlot.
De meeste 32bit Mac apps op m’n iMac zijn ook van Apple zelf. Ze zijn niet heel snel met het updaten inderdaad
(Red.) Update iTunes Remote verschenen.
(Red.) Update voor AirPort Utility-app toegevoegd.
(Red.) Update voor Muziekmemo’s toegevoegd.