Apple is begonnen met het opleiden van AppleCare-medewerkers over de ins en outs van iOS 7. Dit blijkt uit informatie van meerdere medewerkers die voor AppleCare werkzaam zijn. Vandaag is de opleiding begonnen en de medewerkers moeten het vóór de tweede week van september afronden. Dit is rond 10 september, de datum waarop de aankondiging van nieuwe iPhones wordt verwacht. Het is logisch dat Apple nu alvast het personeel voorbereidt op vragen over iOS 7. Maar het wil niet zeggen dat iOS 7 meteen al beschikbaar komt voor het publiek, zoals eerder werd gesuggereerd.
Wel verwachten we dat Apple tijdens de aankondiging van de nieuwe iPhones nog eens de belangrijkste nieuwe functies in iOS 7 langsloopt. Dat zou kunnen leiden tot vragen van klanten, die bijvoorbeeld willen weten of hun toestel iOS 7 ondersteunt. Meestal volgt de release van de nieuwe iOS-versie een week later. Maar er is nog meer gaande bij Apple: het bedrijf verplicht een deel van de parttime medewerkers om vanaf het moment dat iOS 7 beschikbaar wordt fulltime te gaan werken. In voorgaande jaren gebeurde dat ook, om ervoor te zorgen dat de AppleCare-hulplijn het sterk groeiende aantal vragen aankan. Dit jaar zullen er echter meer mensen worden ingezet. Medewerkers die gespecialiseerd zijn in Mac en OS X zullen eveneens een iOS 7-training krijgen, zodat ze kunnen worden ingezet als helpdeskmedewerker.
De training voor iOS 7 lijkt te zijn gericht op een aantal belangrijke functies, zoals de nieuwe antidiefstalfuncties van Zoek mijn iPhone, het delen van foto’s via iCloud en de vernieuwde Camera-app. Bovendien krijgen de AppleCare-medewerkers alles te horen over iTunes Radio, zoals het feit dat er meer dan 200 radiostations op basis van genre in zitten en dat je 6 muzieknummers per uur kunt skippen. Mensen met een iTunes Match-account krijgen geen reclames te horen en kunnen onbeperkt doorskippen.
Apple heeft de afgelopen tijd ook een vernieuwde AppleCare-webpagina onthuld, waarop je kunt chatten met medewerkers als je bepaalde functies niet begrijpt. Medewerkers hebben instructies gekregen om klanten erop te wijzen dat iOS 7 er weliswaar anders uitziet, maar nog exact hetzelfde werkt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Is dit ook al in Nederland? Het wachten duurde langer toen ik Apple belde vandaag.
@Daniel: Bedoel je dat ze allemaal op training zijn en dat er daardoor een langere wachttijd is? Zou kunnen. Volgens mij worden die trainingen online gegeven en kan iedereen het in z’n eigen tijd doen.
Hahaha, bel mij maar op 🙂 Ik kom wel helpen 🙂
Haha niet iedereen doet de training tegelijk hoor. Ongeveer 4 mensen per uur per afdeling in Nederland.
Efficienter was geweest een interactieve Web-demo te maken en een top-100 van FAQ’s
Niet het eindeloos theoretische gedoe op de huidige support site.
Als ik Google op “Synchronize iPhone files with Mac” dan wil ik een Apple-URL bij de eerste 10 hits zien.
We leven in 2013 !!