Apple belooft arsenaal aan nieuwe producten aan Apple-retailmanagers

Apple heeft tijdens een bijeenkomst van Apple-retailmanagers meer iPhone-promoties beloofd, om mensen naar de winkel te lokken. Ook komt er een 'leger' aan nieuwe producten aan.

fort mason san franApple-topmannen Tim Cook, Eddy Cue en Craig Federighi hebben op 27 juni Apple-retailmanagers toegesproken tijdens een bijeenkomst op Fort Mason (San Francisco). Tijdens de bijeenkomst vertelde Tim Cook dat 80 procent van de iPhones worden verkocht via derde partijen, dus niet via de eigen Apple Stores. Nieuwe promotieplannen moeten ervoor zorgen dat Apple meer iPhones verkoopt via eigen winkels, zodat klanten meteen worden geconfronteerd met andere producten zoals de iPad en MacBook. Bovendien beloofde Apple de aanwezige managers een “leger aan nieuwe producten” die nog in het verschiet liggen. Maar de verdere invulling daarvan mochten de toehoorders zelf doen: wellicht een iPhone 5S, een budget iPhone, een vijfde generatie iPad of misschien wel een horloge of televisie?


De Apple-retailmanagers waren bij elkaar geroepen om nieuwe marketingplannen uiteen te zetten. Die zijn erop gericht om te zorgen dat meer mensen hun iPhone via de Apple Store kopen. De iPhone is voor veel mensen namelijk de eerste kennismaking met Apple; als ze eenmaal een iPhone hebben gekocht is de stap klein om ook een iPad en een Mac te kopen. Maar terwijl slechts 20% van de iPhones via Apple zelf worden gekocht, krijgt Apple wel 50% van alle reparaties en andere vormen van klantenservice te verwerken. Die percentages moeten meer in balans komen, aldus Cook. Extra beloningen voor de retailmanagers en speciale promoties moeten ervoor zorgen dat mensen de weg naar de Apple Store weten te vinden. Een voorbeeld daarvan was deze week al te merken: voor het eerst is de iPhone opgenomen in het Back to School/Weer naar School-programma voor studenten. Er komt ook een inruilprogramma voor toestellen en er zou een internationale uitrol kunnen komen van het price match-programma, waarbij Apple de prijzen aanpast aan die van de concurrentie. Apple heeft ook plannen om behoorlijk reclame te maken voor iOS 7.

Naast het ‘leger’ aan nieuwe producten heeft Apple ook nieuwe retaillocaties in Europa gepland, waaronder de Apple Stores in Den Haag en Haarlem, die nu nog in verbouwing zijn.

fort-mason-apple-1

Twitteraar @noblewb publiceerde wat foto’s van de bijeenkomst. Hij vertelt: “Wat er ook aan de hand is, het is groot. Ze brengen mensen vandaag ook per bus naar andere gebouwen bij Fort Mason.”

fort-mason-apple-2

fort-mason-apple-3

Reacties: 14 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.