Apple wordt vaak gezien als een bedrijf waar je (zeker in Nederland) niet zomaar contact mee legt. Als je problemen hebt moet je maar naar de Apple-winkelier gaan en als je iPhone kuren vertoont ben je op T-Mobile aangewezen. Maar het lijkt er nu op dat Apple Benelux serieuze plannen heeft om met webcare bezig te gaan. Ze hebben het Twitter-account @Apple_Webcare, geopend, het “officiële” (?) Apple Webcare Twitter-account voor de Benelux. We moeten echter wel een slag om de arm houden en zijn sceptisch na een initiële reactie van Apple Benelux (zie hieronder).
Wat is webcare? Erwin Blom heeft het goed samengevat op zijn website: “luister als bedrijf wat er op internet over je wordt gezegd en ga in op vragen en opmerkingen en help bij problemen.” Webcare is meer dan een online klantenservice; ze zorgen ook voor het reputatiemanagement van een bedrijf en geven voorlichting aan klanten die bepaalde informatie zoeken.
UPC startte zo’n 4 jaar geleden met een webcareteam, om de klagende consument te helpen en de online reputatie van het bedrijf te beschermen. Vodafone, KPN en Ziggo volgden en ook T-Mobile heeft ook al enige tijd een webcare-team (@tmobile_webcare), dat ingaat op vragen en opmerkingen van klanten.
Tipgever: @evr
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.

- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
mooi dat is een stuk handiger
ooh, dat is goed nieuws..zullen een hoop mensen gebruik van maken denk ik!
Zal een tijd worden :).
Zo ver als apple voor ligt op de concurrentie met hardware en inovatie, zoveel liggen ze achter op klantenservice.
1 juni: haha iPhone datum?
Kan me niet voorstellen dat Apple (Benelux) dit doet…
Goed initiatief.
Moehahahahahahaha….. goeie grap jongens! Apple heeft al zo’n kanaal en is te breiken met de ouderwetsche telefoon onder nummer 0900 7777703.
Iedereen kan zo’n twitter aan maken, ik vond het er al amateuristisch uit zien. Ik ben benieuwd.
rrrright
Wat ik me afvraag is hoe tipgever @evr terecht is gekomen bij dit Twitter-account?
Heb gelijk maar even Apple_WebcarePlus geregistreerd. Als je 10 euro p.mnd overmaakt op mijn rekening doe ik ook net alsof ik Apple ben en geef ik je het gevoel dat je enorm belangrijk bent voor Apple als klant.
Ik denk het niet, anders zouden ze wel ‘Benelux’ in de naam stoppen. Als ergens anders in de wereld Apple ook zo’n service wil starten, zal dit veel verwarring brengen.
@Jeroen (http://twitter.com/JeroeniP): ik heb een standaard search actief op twitter met keyword webcare en daar kwam dit account naar boven.
Heb aangeven dat het lijkt of Apple er mee start, maar heb zelf ook mijn twijfels en (nog) geen officiële bevestiging. Wellicht hopen we met zijn allen er iets te veel op.
Niks voor Apple zoiets en al helemaal niet op lokaal niveau. Apple Benelux mag niks, dus dit lijkt me sterk.
Is zo fake als wat. Ten eerste zijn ze daar simpelweg te gesloten voor en ten tweede als het uberhaupt zou zijn zou er altijd een NL in de naam staan.
Worden dit soort berichten dan echt niet ook maar een beetje gecontroleerd voordat ze live gaan? Is een primeurtje hebben nu echt zoveel belangrijker dan de authenticiteit van het bericht?
Hoeveel dagen heeft een persvoorlichter nodig om eea uit te zoeken en terugkoppeling te geven? 😉