De Australische rechter heeft bepaald dat Apple 2,25 miljoen dollar (circa 1,8 miljoen euro) moet betalen wegens misleidende reclames voor de nieuwe iPad. Apple zou de 4G-capaciteiten van de iPad hebben gebruikt in advertenties, terwijl deze alleen in de Verenigde Staten gebruikt kan worden. Eerder deze maand wezen bronnen The Australian er al op dat Apple zou gaan schikken voor dit bedrag, iets waar de rechter nu mee akkoord is gegaan.
De 4G-advertenties zorgden in Australië voor ophef: klanten zouden zich misleid voelen, omdat ze geen gebruik kunnen maken van het snellere mobiele netwerk. Apple gaf klanten die de iPad voor de 4G-ontvanger kochten eerder nog hun geld terug.
Apple pastte in Australië de reclame voor de iPad enige tijd geleden aan. Op de Australische site staat nu dat de iPad “WiFi + Cellular” ondersteunt, in plaats van “WiFi + 4G”. Op de Nederlandse Apple-site werd iets later dezelfde verandering doorgevoerd, omdat ook hier de iPad niet op een 4G-netwerk werkt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties