Eerder een zwaktebod.
Beproefd marketinginstrument om teruglopende omzetten weer op te krikken. Defensief: om marktaandeel te behouden.
Dit doe je niet voor je plezier, want het kost altijd geld. Het werkt doordat je doelgroep je eigen klanten zijn, die hoef je niet meer te overtuigen, alleen maar door de inruil te behouden. Een teken dat je ze anders kennelijk weg ziet lekken.
Helaas dit doet apple niet omdat ze tevreden zijn over de omzet.
Lucratief verdienmodel!
Als een verdienmodel niet lucratief is verdient men ook niets. Dan is het ook geen verdienmodel maar een “verliesmodel”.
pleonasme
Eerder een zwaktebod.
Beproefd marketinginstrument om teruglopende omzetten weer op te krikken. Defensief: om marktaandeel te behouden.
Dit doe je niet voor je plezier, want het kost altijd geld. Het werkt doordat je doelgroep je eigen klanten zijn, die hoef je niet meer te overtuigen, alleen maar door de inruil te behouden. Een teken dat je ze anders kennelijk weg ziet lekken.
Helaas dit doet apple niet omdat ze tevreden zijn over de omzet.