‘Bewust van hoge prijzen’
Williams sprak over meerdere onderwerpen, waaronder de prijsstijgingen die Apple de afgelopen tijd heeft doorgevoerd. Ook ging hij in op het feit dat het kostenplaatje dat door analisten wordt geschetst, vaak niet klopt. Vlak nadat nieuwe producten op de markt verschijnen maken analisten vaak een schatting van de kostprijs van de componenten. Die schattingen geven vaak een scheef beeld, omdat design, productontwikkeling, marketing, logistiek en andere bijkomende kosten niet zijn meegerekend. De schattingen zelf kloppen vaak ook niet. “De verhalen over de kosten van onze producten, zijn vanaf het begin de vloek geweest. Ook in onze vroege dagen”, aldus Williams. “Analisten begrijpen niet wat de werkelijke kosten zijn van wat we doen en hoeveel zorg we besteden aan het maken van onze producten.”
Na afloop van zijn speech kreeg Williams de vraag van een student hoe Apple de prijzen van producten denkt te gaan verlagen. De student had namelijk ergens gelezen dat de iPhone maar 350 dollar kost om te maken. Williams gaf toe dat hij de zorgen begrijpt, vooral nu de duurdere iPhone-modellen meer dan 1000 dollar kosten. “We zijn ons daar zeer bewust van”, reageerde de COO. “We willen geen elitebedrijf zijn. Dat is het ook niet – we willen een gelijkwaardig bedrijf zijn en we doen een hoop in opkomende markten.”
The Times News, die bij de speech van Williams aanwezig was, beschrijft hoe ver Apple gaat bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Zo bouwde Apple een uitgebreid inspanningslab met 40 gediplomeerde verpleegkundigen om de Apple Watch te ontwikkelen. Er werden ook 10.000 testpersonen ingeschakeld om te meten hoeveel calorieën worden verbrand tijdens fitnessoefeningen. Apple maakte niet zomaar de bestaande fitnesstrackers na, maar probeerde echt iets te maken dat beter presteert. Williams sprak in zijn speech ook over de gigantische groei van Apple in de twintig jaar dat hij bij het bedrijf werkt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 40 reacties