Reacties voor: Apple biedt tweestaps-verificatie voor Apple ID nu ook in Nederland
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Probleem komt als je je telefoonnummer moet invoeren, alleen de landen van de test staan er nog bij.
Nog even wachten met activeren dus…
Weet iemand hoe het werkt als je dezelfde account op twee of meer iApparaten gebruikt, wordt dan de verificatiecode altijd naar hetzelfde apparaat gestuurd of naar het apparaat wat de code heeft opgevraagd?
Tja, denk dat ik in dit geval toch kies voor de gemakzucht…
@Alfred: Dat vroeg ik mij ook af. Bv: iPad is vertrouwd apparaat. Ik koop wat op mijn iPhone. IPad ligt thuis. Kan dus niets kopen op mijn iPhone. Zo lees ik het een beetje. Niet heel handig, denk ik dan.
Begrijp ik nu goed dat je 1 specifiek iDevice moet opgeven waar die code naar toe gaat?
Dan heb je dus 2 (dure) apparaten nodig en ook moeten die dus steeds bij elkaar zijn als je iets wilt doen.
Lijkt mij een dramatisch belabberd systeem. Het zoveelste bewijs dat er steeds meer sprake is van obsessieve beveiliging die uiteindelijk nergens toe zal leiden.
je 06-nummer hoeft niet ingevoerd te worden op de aanmeldprocedure te voltooien.
je kunt meerdere apparaten als vertrouwd opgeven
er staat dat je de verificatie alleen de eerste keer doet bij een nieuw apparaat moet invoeren, bij het doen van aankopen daarna zou het niet meer nodig moeten zijn
Je kunt de stap om een 06 in te vullen gewoon overslaan hoor! Druk op de knop “Skip”.
Als dit aanstaad, kan je dan nog inloggen op iCloud.com om je iPhone te zoeken? (stel dat ie gestolen wordt)
Ja, dat kan. Zie http://support.apple.com/kb/HT5570
Nee, je kan meer dan 1 device opgeven. Elke device krijgt zijn eigen code.
Die veiligheids vragen van appel kun je heel simpel omzeilen op iemand anders zijn toestel door eerst een gratis app te pakken in de store zodra die vragen in beeld komen. En hoppa,ze worden niet meer gevraagd. Doe je een appel account aanmaken voor de eerste keer,pak eerst een gratis app voor dat je het account aanmaak .De app installeren gaat dan niet ,omdat je geen account hebt.Hij zal dan vragen om eerst een account aan te maken,en dat kan dan zonder bank gegevens in te vullen.
Hier is de optie nog niet zichtbaar… Afwachten dus 🙂
Geldt dit voor iedere aankoop die je doet? de info op de site is erg summier, ik bedoel als ik nu op mijn iphone iets koop krijgt mijn vrouw haar iphone dan de code? erg lastig lijkt mij dit.
En het toevoegen van de diverse apparaten? ik zie dit nergens in de account. Ook als ik kijk in iTunes zie ik dit niet.
Idd eerst maar eens afwachten hoe dit loopt. Wil zeker zijn dat de 4 apparaten die van mijn account gebruik maken ook kunnen kopen zonder dat er een verificatie naar bv de iPhone van mijn vrouw gezonden wordt en ik haar dus kan bellen om mijn aankoop te kunnen doen.
Heb nu een behoorlijk wachtwoord van cijfers, letters groot en klein en tot op heden krijg ik de beveiligingsvragen voor de aankoop van een app nog niet.
Wat als je ook je herstel code kwijt bent?
Moet je dan op de iMAC en iOS devices steeds als je updates uit de Appstore wil installeren die SMS-code invoeren? Zo ja, dan is dat wel omslachtig want er komen best vaak updates uit.
Ik heb Facebook via de zelfde manier beveiligd.
Als er iemand wil inloggen op mijn account krijg ik de code op mijn iPhone. Erg handig kan er niemand misbruik van maken. Ik zou zeggen doen. Als je een app op de iPad besteld heb je de iPhone meestal toch bij de hand is dit niet zo dan geef je de code even door ann de gene die via jou toestemming heeft om een aankoop te doen.
Ik heb het gecontroleerd en het de werking is anders bij mij. Ik heb met enkel 1 Apple ID succes gehad en dat was pas nádat ik de website veranderd had naar de Amerikaanse. Via de Nederlandse website verscheen er niets. Andere Apple ID’s lieten op geen van beide iets zien.
@zakhooi: Kopen en updaten zijn 2 verschillende acties, dus nee dat hoeft niet.
Wat ik ook doe, nederlandse site, US site…. geen optie voor de tweestaps-verificatie :-((
Kan het dus niet instellen….
@CoKatana: Ik ook nog niet 🙁
Je hoeft de verificatiecode niet bij elke aankoop in te voeren. Het is hetzelfde als bij google, Steam of Facebook. Alleen als je inlogt vanaf een onbekend apparaat krijg je een code toegestuurd.
Ik zie dus niet in waarom je dit niet zou doen. Vele malen veiliger en het is nauwelijks extra werk
Nog steeds niks hier. Hoe lang kan het duren voordat iedereen het heeft. Het lijkt Facebook wel met hun Chatheads en stickers. Hahaha binnenkort beschikbaar voor iedereen -_- tuurlijk. Wanneer. Volgend jaar december zeker -_
En wat als ik mijn enige vertrouwde ios device kwijt raak (iphone).
Hoe kan ik dan ooit nog gebruik maken van mn apple id?
Ik ook niet; heeft Apple het weer ingetrokken voor NL?
Net gesproken met Apple. Het is inderdaad weer ingetrokken en zal binnen afzienbare tijd weer ge-reenabled worden. Wat de afzienbare tijd is, is mij helaas onduidelijk gebleven…
Geen instelling zichtbaar bij mijn beheerscherm. Misschien goed om in de kop van dit artikel even een update op te nemen dat de optie weer is uitgeschakeld?
Op 10 mei two-step verificatie aangezet.
Mail ontvangen dat ik vanwege ‘security reasons’ op 13 mei terug naar de site moet om setup te voltooien.
Maar sindsdien geen two-step verificatie meer te vinden.
@ruud: Correct. De optie ‘Sla over/Skip’ hebben we in eerste instantie over het hoofd gezien. We hebben het artikel toevallig net (weer) aangepast met de procedure.