Apple biedt via e-mail excuses aan voor iCloud-problemen

Apple heeft klanten die door de iCloud-storing van de afgelopen dagen getroffen waren een persoonlijke excuusmail gestuurd.
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

icloud_logoApple heeft middels een e-mail aan klanten haar excuses aangeboden voor de iCloud storing van de afgelopen dagen. Klanten die gebruikmaken van Apple’s e-maildienst hadden door de storing geen toegang meer tot hun e-mail. Uit een eerdere verklaring van Apple bleek dat ongeveer 1,1% van alle iCloud-gebruikers door de storing werd getroffen. Afgelopen woensdag liet Apple via haar statuspagina weten dat de storing was opgelost, maar volgens verschillende gebruikers werd die opgevolgd door onleesbare en verkeerd gedateerde mails. Alle problemen zouden nu zijn verholpen.

Onze excuses voor de onderbreking van de maildienst die u recentelijk heeft ondervonden. Uw e-mailvoorzieningen zijn hersteld en alle e-mails die tijdens de storing zijn verzonden, zijn op uw account afgeleverd.

Onze klanten zijn erg belangrijk voor ons en we werken hard om te zorgen dat u de beste ervaring met iCloud hebt.

Wij waarderen uw geduld.

-iCloud Team

Apple heeft niet bekendgemaakt of klanten die door de storing waren getroffen in aanmerking komen voor een eventuele (financiële) vergoeding. Toch lijkt dat niet erg waarschijnlijk aangezien iCloud een gratis dienst is. Bij voorganger MobileMe, waarvoor nog wel betaald moest worden, kregen klanten bij storingen wel een vergoeding, bijvoorbeeld gratis gebruik voor een bepaalde periode.

Wil je meer weten over iCloud storingen en hoe je de status van iCloud-diensten opvraagt? Lees dan onderstaande tip!

Bekijk ook

Inloggen in iCloud web op een MacBook

Storing bij iCloud of andere Apple-diensten? Zo vraag je de status van Apple-diensten op

Is er een iCloud storing of werken andere diensten van Apple niet? Bij Systeemstatus op de website van Apple kun je zien of er technische problemen met iMessage, Apple Music en andere diensten zijn.

Reacties: 7 reacties

  1. Nou, daar had ik ook last van, maar mooi geen mailtje hoor. Ik ga Tim wel even bellen…

  2. Ook geen mail gehad.

  3. Wen er maar aan! Bedrijven die Cloud-toepassingen aanbieden vertrouwen zo ontzettend veel op hun servers en infrastructuur dat ze nog nooit gehoord hebben van redundancy of ze sluiten bewust hun ogen er voor vanwege de hoge kosten.

  4. Net een mailtje gehad, 😛 maar ik gebruik die email amper.

  5. Misschien kwam deze email óók niet aan! 😀

  6. iCloud wordt indirect door alle Apple klanten betaald, en is dus niet gratis zoals gesuggereerd. Bij Apple betaal je juist meer, voor oa ‘het merk’ & de service er omheen, dat is t hele verdienmodel. En nu die service faalt, hangt het er vooral vanaf in hoeverre het de relatie met hun klanten schade toebrengt. En dus ook in hoeverre ze financieel gaan compenseren.

  7. Een vraag van iets andere aard,

    Kan ik een icloud e-mailadres ook gebruiken in Windows Live Mail? Had al server adressen gevonden via de Apple site, maar deze werken niet…..
    Ook vanuit icloud.com een e-mail doorsturen naar een live adres komen niet aan.

    Als iemand hier iets over weet, bedankt! 🙂