Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 20 reacties
Michel
Ik gebruik bijvoorbeeld runkeeper.
De elite update vond ik helemaal niks dus kreeg m’n geld terug.
Krijg ik dan geen update meer nu?
William
Hier ben ik er nog nooit in geslaagd geld terug te krijgen van Apple …
Dekon7
Updaten kan idd niet meer maar als je de app nog op iTunes hebt staan kan je hem altijd nog via je mac/pc installeren op je iphone/ipad.
Michel
Helaas werkt deze verandering niet.
Apple geeft aan dat ik voor de gratis Twitter app een refund heb gehad en kan hem daarom niet meer downloaden.
Ad
Klinkt toch vrij logisch vind ik
Zaandammer
Niks bijzonders. Als je niet te vreden bent en je hebt je geld terug hoor je het app ook niet te gebruiken. Goed van apple.
Nico
Nadeel alleen is dat als je ooit een refund hebt gevraagd en de app is nu gratis geworden, dat je niet opnieuw kunt downloaden!
iPhonist von Gates
‘Apple seems to have closed the loophole on the Mac App Store as well’
Sander
Maar stel je voor dat iemand achteraf toch besluit (na een refund) dat de app potentie heeft.
Betekend dit dan dat je hem niet meer opnieuw kunt kopen? Of heb ik het dan verkeerd gelezen.
sidderke
Heb dit ook gemerkt met hun montage programma’s op de Mac App Store. Ik had in juni 2011 Final Cut Pro X, Motion 5 en Compressor 4 gekocht, goed voor zo’n 350 euro.
Het programma was een ramp in zijn eerste release, en ik kreeg – net zoals veel anderen – mijn geld terug.
6 maanden later bracht Apple een update uit die veel features terugbracht, 10.0.3, en ik wou het programma opnieuw kopen op de Mac App Store, maar dat KON ik niet. Hij zei dat dat niet mogelijk was, maar dat ik het wel opnieuw kon downloaden. Ik heb het zo’n jarenhalf dus eigenlijk ‘gratis’ gebruikt. Onlangs deed ik een re-install van mijn computer, en moest ik ze terug kopen, en zag ik ook de afschriften op mijn Visa. Op zich geen probleem, ik WOU het programma opnieuw kopen als ik het toch terug wou gebruiken.
Ik vind het geen probleem, het was inderdaad een loophole, en het is goed dat die gesloten is.
Enigste, wat hierboven al is aangehaald, moet het mechanisme je ook laten het programma opnieuw kopen op een latere datum als je dat wil, zoals bij voorbeelden hierboven: je bent niet tevreden, maar de developer brengt wijzigingen aan die je mening veranderen.
LongJohn
@sidderke: Heb wel eens apps gekocht die alleen maar crashten bij het opstarten, als je dan je geld terug krijgt en er is een fix zou ik die app inderdaad gewoon opnieuw kopen. Apple kennende komt er vast wel een fix want geld mislopen dat is ondenkbaar 😉
Wat een ontdekking zeg. Dat heb ik al een aantal weken geleden gezien.
Ronald
@Daniel: Dan had je de redactie kunnen tippen. Gemiste kans.
sredlums
Niet meer dan logisch natuurlijk. Zolang je op een later moment maaar wel opnieuw zo’n app kunt aanschaffen mocht je dat willen.
Wat dit betreft:
Origineel geplaatst door Michel Ik gebruik bijvoorbeeld runkeeper.
De elite update vond ik helemaal niks dus kreeg m’n geld terug.
Krijg ik dan geen update meer nu?
Een Elite abonnement sluit je af bij RunKeeper zelf, optioneel, dat staat verder los van de app (of de aandchaf daarvan bij Apple). Met of zonder Elite abo kun je die app gewoon gebruiken.
@Ronald: Het leek me vrij normaal, dus ik dacht dat er niets nieuws was.
Bubbly
Origineel geplaatst door Michel Ik gebruik bijvoorbeeld runkeeper. De elite update vond ik helemaal niks dus kreeg m’n geld terug. Krijg ik dan geen update meer nu?
Natuurlijk wel. Je hebt toch niet de app zelf uit je aankoophistorie laten verwijderen (geld terug), enkel de in-app aankoop? Dan verlies je de app niet. Bovendien is RunKeeper gratis, dus die kun je direct weer aanschaffen als er toch iets fout gaat.
@sredlums: Je kunt het ook als in-app aankoop aanschaffen, wat dus wel via Apple is en dus ook onderhevig is aan de voorwaarden van de App Store.
@Daniel: Same here. Ik zie zo’n melding regelmatig (meerdere accounts & apps van een ander), dus let ook niet zo op de tekst.
iMario
Werkte altijd wel lekker. 😀
Sezgin
Niet slim, het dubbele aankoopprijs vragen leek mij een beter optie.
Bubbly
@Sezgin:
Ze willen niet mensen uit de Store wegjagen 😐
Frans Alders
Iemand enig idee waarom ik deze melding bij _elke_ update die ik binnen wil halen in iTunes krijg? Ik kan me niet herinneren voor iets restitutie gekregen te hebben, maar dat ik dan niets meer kan updaten lijkt me niet de bedoeling.
Ik gebruik bijvoorbeeld runkeeper.
De elite update vond ik helemaal niks dus kreeg m’n geld terug.
Krijg ik dan geen update meer nu?
Hier ben ik er nog nooit in geslaagd geld terug te krijgen van Apple …
Updaten kan idd niet meer maar als je de app nog op iTunes hebt staan kan je hem altijd nog via je mac/pc installeren op je iphone/ipad.
Helaas werkt deze verandering niet.
Apple geeft aan dat ik voor de gratis Twitter app een refund heb gehad en kan hem daarom niet meer downloaden.
Klinkt toch vrij logisch vind ik
Niks bijzonders. Als je niet te vreden bent en je hebt je geld terug hoor je het app ook niet te gebruiken. Goed van apple.
Nadeel alleen is dat als je ooit een refund hebt gevraagd en de app is nu gratis geworden, dat je niet opnieuw kunt downloaden!
‘Apple seems to have closed the loophole on the Mac App Store as well’
Maar stel je voor dat iemand achteraf toch besluit (na een refund) dat de app potentie heeft.
Betekend dit dan dat je hem niet meer opnieuw kunt kopen? Of heb ik het dan verkeerd gelezen.
Heb dit ook gemerkt met hun montage programma’s op de Mac App Store. Ik had in juni 2011 Final Cut Pro X, Motion 5 en Compressor 4 gekocht, goed voor zo’n 350 euro.
Het programma was een ramp in zijn eerste release, en ik kreeg – net zoals veel anderen – mijn geld terug.
6 maanden later bracht Apple een update uit die veel features terugbracht, 10.0.3, en ik wou het programma opnieuw kopen op de Mac App Store, maar dat KON ik niet. Hij zei dat dat niet mogelijk was, maar dat ik het wel opnieuw kon downloaden. Ik heb het zo’n jarenhalf dus eigenlijk ‘gratis’ gebruikt. Onlangs deed ik een re-install van mijn computer, en moest ik ze terug kopen, en zag ik ook de afschriften op mijn Visa. Op zich geen probleem, ik WOU het programma opnieuw kopen als ik het toch terug wou gebruiken.
Ik vind het geen probleem, het was inderdaad een loophole, en het is goed dat die gesloten is.
Enigste, wat hierboven al is aangehaald, moet het mechanisme je ook laten het programma opnieuw kopen op een latere datum als je dat wil, zoals bij voorbeelden hierboven: je bent niet tevreden, maar de developer brengt wijzigingen aan die je mening veranderen.
@sidderke: Heb wel eens apps gekocht die alleen maar crashten bij het opstarten, als je dan je geld terug krijgt en er is een fix zou ik die app inderdaad gewoon opnieuw kopen. Apple kennende komt er vast wel een fix want geld mislopen dat is ondenkbaar 😉
Wat een ontdekking zeg. Dat heb ik al een aantal weken geleden gezien.
@Daniel: Dan had je de redactie kunnen tippen. Gemiste kans.
Niet meer dan logisch natuurlijk. Zolang je op een later moment maaar wel opnieuw zo’n app kunt aanschaffen mocht je dat willen.
Wat dit betreft:
Een Elite abonnement sluit je af bij RunKeeper zelf, optioneel, dat staat verder los van de app (of de aandchaf daarvan bij Apple). Met of zonder Elite abo kun je die app gewoon gebruiken.
@Ronald: Het leek me vrij normaal, dus ik dacht dat er niets nieuws was.
Natuurlijk wel. Je hebt toch niet de app zelf uit je aankoophistorie laten verwijderen (geld terug), enkel de in-app aankoop? Dan verlies je de app niet. Bovendien is RunKeeper gratis, dus die kun je direct weer aanschaffen als er toch iets fout gaat.
@sredlums: Je kunt het ook als in-app aankoop aanschaffen, wat dus wel via Apple is en dus ook onderhevig is aan de voorwaarden van de App Store.
@Daniel: Same here. Ik zie zo’n melding regelmatig (meerdere accounts & apps van een ander), dus let ook niet zo op de tekst.
Werkte altijd wel lekker. 😀
Niet slim, het dubbele aankoopprijs vragen leek mij een beter optie.
@Sezgin:
Ze willen niet mensen uit de Store wegjagen 😐
Iemand enig idee waarom ik deze melding bij _elke_ update die ik binnen wil halen in iTunes krijg? Ik kan me niet herinneren voor iets restitutie gekregen te hebben, maar dat ik dan niets meer kan updaten lijkt me niet de bedoeling.