Nu Hyundai is afgevallen als mogelijke partner voor de Apple Car, gonst het alweer van de nieuwe geruchten. Er zijn nog genoeg autofabrikanten over voor Apple om mee samen te werken. Maar er zijn ook automakers die we nu al kunnen wegstrepen, zoals Volkswagen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 3 reacties
Macaanzee
Ik ben het niét (helemaal) eens met de mening van CNN dat belangrijke autofabrikanten (van kwaliteitauto’s) als Volkswagen zouden afvallen. Het zou jammer zijn als Apple voor de realisatie van de AppleCar zijn toevlucht zou moeten zoeken tot mindere Aziatische merken. Zelfs als merken als Volkswagen controle willen houden op eigen software van elektrische zelfrijdende auto’s, lijkt het me nog altijd prima mogelijk om bijvoorbeeld 2 extra special editions te maken als AppleCar.
Apple zal toch niet van plan zijn om een hele serie modellen te maken. Maar zal zich ook niet willen binnen aan alleen goedkopere of alleen duurdere modellen.
Uitgaande van huidige modellen zou Apple prima een AppleCar kunnen maken van de VW Up! en van een duurder luxere Volkswagen. Volkswagen zou dat prima kunnen doen naast alle eigen modellen.
Jammer trouwens dat Apple de boot heeft gemist om Tesla over te nemen toen dat mogelijk was. Apple heeft op alle fronten kansen laten lopen.
John
Ik ben het wel met de analyse eens. Apple is in alles een dominante partij en zoekt met name een partner die een platform kan leveren. Nu zijn de er genoeg, zo is Dongfeng een grote fabrikant van platformen die voor veel merken gebruikt worden. Ook de grote fabrikanten doen platformsharing. Dus ik zie eerder een productie locatie komen van een generieke fabrikant die op basis van een Dongfeng platform voor Apple een auto gaat bouwen. Misschien iets voor VDL NedCar?
Maar zeker geen grote autofabrikant…. echt niet….
Macaanzee
Als het een fabrikant wordt die niet voldoende kwaliteit kan leveren, zal niemand een (ongetwijfeld erg dure) AppleCar kopen – als die er al komt. In de afgelopen jaren zijn er volgens mij meer mensen bij het project weggegaan en erbij gekomen zijn.
Ik ben het niét (helemaal) eens met de mening van CNN dat belangrijke autofabrikanten (van kwaliteitauto’s) als Volkswagen zouden afvallen. Het zou jammer zijn als Apple voor de realisatie van de AppleCar zijn toevlucht zou moeten zoeken tot mindere Aziatische merken. Zelfs als merken als Volkswagen controle willen houden op eigen software van elektrische zelfrijdende auto’s, lijkt het me nog altijd prima mogelijk om bijvoorbeeld 2 extra special editions te maken als AppleCar.
Apple zal toch niet van plan zijn om een hele serie modellen te maken. Maar zal zich ook niet willen binnen aan alleen goedkopere of alleen duurdere modellen.
Uitgaande van huidige modellen zou Apple prima een AppleCar kunnen maken van de VW Up! en van een duurder luxere Volkswagen. Volkswagen zou dat prima kunnen doen naast alle eigen modellen.
Jammer trouwens dat Apple de boot heeft gemist om Tesla over te nemen toen dat mogelijk was. Apple heeft op alle fronten kansen laten lopen.
Ik ben het wel met de analyse eens. Apple is in alles een dominante partij en zoekt met name een partner die een platform kan leveren. Nu zijn de er genoeg, zo is Dongfeng een grote fabrikant van platformen die voor veel merken gebruikt worden. Ook de grote fabrikanten doen platformsharing. Dus ik zie eerder een productie locatie komen van een generieke fabrikant die op basis van een Dongfeng platform voor Apple een auto gaat bouwen. Misschien iets voor VDL NedCar?
Maar zeker geen grote autofabrikant…. echt niet….
Als het een fabrikant wordt die niet voldoende kwaliteit kan leveren, zal niemand een (ongetwijfeld erg dure) AppleCar kopen – als die er al komt. In de afgelopen jaren zijn er volgens mij meer mensen bij het project weggegaan en erbij gekomen zijn.