Volgens nieuwe informatie van The Wall Street Journal zet Apple extra vaart achter het Apple Car-project. De eerste auto’s kunnen al in 2019 de weg op gaan, terwijl eerder werd gedacht dat we minstens tot 2020 zouden moeten wachten.

‘Apple Car al in 2019’
WSJ beroept zich op mensen die op de hoogte zijn van de plannen. Apple zou het 600 personen tellende team van Project Titan hebben verdriedubbeld en is inmiddels al bezig met de vergunningen en andere bureaucratische afwikkelingen. Vorige week werd al bekend, dat Apple met de Californische instantie DMV had gesproken, een soort rijksdienst voor het wegverkeer. DMV is een overheidsdienst die zich bezighoudt met de registratie van auto’s en het afgeven van rijbewijzen.
Project Titan is al een aantal jaren bezig. Het project kreeg zo’n twee jaar geleden groen licht van CEO Tim Cook, waarna meerdere experts uit de auto-industrie in dienst werden genomen. Apple zou van plan zijn om de carrosserie van de BMW i3 te gebruiken, als basis van een elektrisch aangedreven Apple Car. Het zou daarbij niet meteen gaan om een zelfrijdende auto, maar om een elektrische auto waarbij je zelf nog achter het stuur zit. Later zou Apple nog wel een zelfrijdende auto kunnen maken, maar dat is verre toekomst.
Op de foto bovenaan dit artikel: geen Apple Car, maar een Ferrari met CarPlay
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zonde dat hij niet zelf rijdt!!! Echt een gemiste kans van een enorm technologiebedrijf zoals apple!
@Jonas: Dit is over drie a vier jaar al. Zelfrijdende auto’s gaan echt wel wat langer duren.
Zolang er nog onberekenbare malloten in ouwe dieselbrikken rijden zal je ook niet snel zelfrijdende auto’s gaan zien in de spits. Wellicht als er aparte rijstroken komen voor dat soort auto’s maar dat is echte verre toekomst.
Normaal kan ik al mijn Apple producten zelf betalen, maar ik denk dat als ik een Apple Car wil hebben toch even naar mijn vader moet #NogGeenRijbewijsMaarWishMeLuck 😅
Dus een tesla met een appel er op. Ik weet het niet. Ik het gevoel dat hij ook wel iets duurder gaat worden dan de 3serie van tesla. Ik denk dat Apple zich beter kan blijven richten op inbouw systemen voor auto’s. Net zoals Apple beter een media box kan maken dan een tv.
En weer dat rare zinnetje:
Als ze echt de hele carrosserie van de i3 gaan gebruiken dan wordt het net zo’n koekoeksjong/kloon als de skoda citigo of seat mii, en hoeft het echt geen 4 jaar meer te duren.Als ze al iets van de i3 willen gebruiken ligt het meer voor de hand het platform te gebruiken maar daar wel een eigen opbouw bij te maken. De eeneiïge drielingen als die up/citigo/mii en 108/aygo/c1 blijven toch de uitzondering op de regel dat hergebruik, zelfs binnen één concern, meestal tot het platform en wat losse onderdelen beperkt blijft.Zelfs dat valt (imho) niet te hopen trouwens. Tesla is BMW toch wel mijlenver voor in heel veel opzichten, dan zou Apple ook op achterstand beginnen 😢
Hopelijk ziet hij er niet uit als de BMW i3!
Ik hoop meer dat die dan betaalbaar is. Zal je ziet dat die al snel 40.000,- gaat kosten, alleen door het appeltje erop.
Wordt dus een exclusief speeltje voor lease rijders. Zal voor de gemiddelde Nederlander pas na 4-5 jaar betaalbaar worden, nadat de eerste leasecontracten zijn afgelopen en ze tweedehands op de markt komen.
Je kan nog beter ff wachten tot de zelfrijdende versie er is, dan komt er naast het rijbewijs met automaat-aantekening vast eentje met ‘zelfrijdend-aantekening’ en wordt het een eitje dat rijbewijs te halen: hoef je alleen nog de rode noodstop knop bovenop het (rudimentaire) dashboard te kunnen vinden 😁
Ik hoor net ’t gerucht dat Volkswagen te koop staat, voor een appel en een ei 😏
Als dat geen voorteken is!
Hebben ook heel veel verstand van automobiele software, die zelfs de zwaarste tests kan doorstaan 😜
En net als Apple met veel langlopende modellen met slechts evolutionaire veranderingen van bouwjaar tot bouwjaar. Lijkt me een match made in heaven 😝