Ook voor Apple-medewerkers geldt, dat ze niet te lang op hun stoel moeten zitten. Vooral voor de kantoormedewerkers kan het goed zijn om eens wat vaker een rondje te lopen. Apple daagde ze daarom uit met een ‘Close the Rings’-actie. Apple-medewerkers die elke dag hun doelen haalden krijgen een speldje en een bijpassend t-shirt.

Close the Rings-uitdaging voor medewerkers
Eerder dit jaar in januari organiseerde Apple ook al een soortgelijke ‘Close the Rings’-uitdaging voor alle Apple Watch-bezitters: als je in januari je doelen haalde kreeg je een speciale badge. Tijdens Thanksgiving organiseerde Apple ook een uitdaging, waarmee je een badge kon verdienen door 5 kilometer te gaan hardlopen of wandelen, maar die is voor veel mensen die buiten de VS meededen helaas weer verdwenen.
Speldjes en t-shirts
Voor het eigen personeel hebben ze nu echte speldjes laten maken, die verkrijgbaar zijn in goud, zilver en brons. Hoe meer je je hebt uitgesloofd, hoe mooier het speldje. Het shirt is zwart met een opdruk van de Apple Watch-ringen, met de tekst ‘Close The Rings Challenge 1.0’ op de achterkant. Dat wijst erop dat Apple nog meer uitdagingen van plan is.
https://twitter.com/sherazkhan/status/850102930581663744
De medewerkers hebben hun shirts en speldjes net ontvangen en tonen ze trots op Instagram en Twitter. De uitdaging geldt alleen voor Apple-medewerkers en is inmiddels al voorbij. Ben je verzamelaar, dan zul je op eBay of soortgelijke sites moeten kijken als je de spullen in handen wilt krijgen.
Bij elk speldje zit deze tekst:
Welcome to the winner’s circle.
You did it. You completed the Close the Rings Challenge, and this badge is proof. Wear it, display it, or place it on your fridge.
Let it be a reminder that even though the Challenge is over, your healthier lifestyle is just beginning.
Overigens organiseerde Apple ook een Close the Rings-reclamecampagne, waarin ze iedereen oproepen om vaker in beweging te komen. Door een perfecte maand vol te maken kun je ook een badge verdienen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple geeft je 10% korting op accessoires bij inlevering van je oude apparaat (van welk merk dan ook) (16-04)
- Apple werkt aan verbeteringen voor Apple Intelligence: zo gaat Apple dat doen (15-04)
- Apple is voor het eerst grootste smartphoneverkoper ter wereld in eerste kwartaal (dankzij deze iPhone) (15-04)
- Apple viert 10 jaar Activiteit-app met speciale uitdaging (en een exclusieve fysieke pin) (14-04)
- Gerucht: 'Apple Intelligence-versie van Siri komt nog dit najaar' (14-04)
Apple Watch
De Apple Watch is de smartwatch van Apple. Het allereerste model verscheen in 2015 en daarna verscheen er elk jaar een nieuwe generatie. Met de Apple Watch kun je je hartslag meten, berichten ontvangen en versturen, apps installeren en betalen met Apple Pay. Wil je een Apple Watch kopen, bekijk dan de verschillende Apple Watch-modellen die momenteel verkrijgbaar zijn. Je kunt je smartwatch steeds een ander uiterlijk geven met Apple Watch-horlogebandjes.

- Alles over de Apple Watch
- Apple Watch-modellen
- Apple Watch kopen
- Apple Watch 4G kopen
- Refurbished Apple Watch kopen
- Apple Watch vergelijken
- Apple Watch in roestvrij staal
- Apple Watch-horlogebandjes
- Apple Watch repareren
- Apple Watch Ultra: het topmodel
- Apple Watch SE voor instappers
- watchOS: het besturingssysteem van de Apple Watch
- Bekijken bij Apple
Leuk dat dit soort initiatieven gedaan worden door apple. Volgens mij heeft zo beetje elke medewerker wel een apple watch
Niet alleen Apple, Lab9 heeft deze week 5 iPhones verstopt in 5 Vlaamse steden die de mensen moesten gaan zoeken. Ik heb flink wat kilometers achter de rug😀
Opzich een leuke challenge!
Bedrijven waar men vaak op hun ‘gat’ zit zouden AW’s(of andere merken) moeten uitdelen aan het personeel om zodoende ook een extra uitdaging te creëeren.
Het is wetenschappelijk bewezen dat fitte mensen productiever zijn dan mensen die vermoeid zijn.
Beetje hip idee misschien, maar wel een goed idee.
Het vraagt alleen een aardige investering van de werkgever.
Maar een beetje groot bedrijf kan wel een investering doen dan 30.000, op den duur zou dat zich makkelijk terug verdienen.
Speldjes en t-shirts. Dat is dus puur reclame voor de zaak. En werknemers worden geacht daar blij mee te zijn. Bah. Kunnen die Amerikanen niets beters verzinnen?
In het communistische Oostblok en in China werd je in het zonnetje gezet als ‘ beste medewerker van de maand’ of zoiets. Dat had dubieuze kanten, maar reclamemateriaal als beloning geven vind ik drie keer niks.Apple beloont zichzelf hiermee.