Apple en Deloitte gaan samenwerken aan nieuwe zakelijke oplossingen voor iPhone en iPad. Dat hebben de twee bedrijven woensdagavond bekendgemaakt. Met de samenwerking willen ze organisaties onder meer helpen om zakelijke oplossingen voor iPhone en iPad te ontwerpen en te implementeren. De aankondiging lijkt op een al langer lopende samenwerking met IBM, dat ook op zakelijke gebruikers is gericht.

Apple en Deloitte: zakelijke diensten
Het eerste wapenfeit van de verregaande nieuwe samenwerking is een team van vijfduizend strategische Apple-adviseurs. Zij gaan vanuit Deloitte bedrijven helpen om de manier waarop zij werken te veranderen. Variërend van klantdiensten als verkoop en werving tot onderzoek, voorraad en andere achterliggende systemen en afdelingen.
Daarnaast gaat Apple Deloitte helpen met het ontwikkelen van een nieuwe dienst, die EnterpriseNext is gedoopt. Die heeft als doel om zakelijke klanten te leren hoe ze de meeste voordelen van het gebruik van Apple-apparaten en -diensten kunnen ondervinden. Binnen die nieuwe dienst worden bijvoorbeeld workshops gegeven. Ook helpen iOS-ontwikkelaars en -ontwerpers binnen Deloitte om iPhone- en iPad-apps te integreren met bestaande zakelijke platformen als CRM, HR en analytics.
Apple & IBM
Een samenwerking als deze is overigens niet nieuw. Voor Apple is het erg belangrijk om ook op de zakelijke markt een betekenisvolle speler te blijven. Veel bedrijven maken al gebruik van iPhones en iPads, maar de zakelijke markt is er een met veel concurrentie, zoals Microsoft. In het verleden kondigde Apple al een samenwerking aan met IBM, die onlangs werd uitgebreid met diensten voor de gezondheidszorg.
Meer informatie: Apple
Disclaimer: Op iCulture is momenteel een advertorial te vinden over Deloitte. Deze heeft niets te maken met de vandaag aangekondigde samenwerking tussen Apple en Deloitte.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple viert vandaag 10 jaar Activiteit-app met speciale uitdaging (en zo krijg jij een exclusieve fysieke pin) (24-04)
- Gesloten Apple Store Amsterdam blijkt toch open: bewaker vergeet deur op slot te doen (22-04)
- Apple geeft je 10% korting op accessoires bij inlevering van je oude apparaat (van welk merk dan ook) (16-04)
- Apple werkt aan verbeteringen voor Apple Intelligence: zo gaat Apple dat doen (15-04)
- Apple is voor het eerst grootste smartphoneverkoper ter wereld in eerste kwartaal (dankzij deze iPhone) (15-04)
Dat is mooi! Mijn vader werkt bij Deloitte.
Ze zouden eerst maar eens gewoon fatsoenlijke garantie geven aan bedrijven. Mijn iPad voor mijn zakelijke gebruik heeft na anderhalf jaar al een lamme home knop. En dan ga je er mee naar de Apple store en heb je maar 1 jaar garantie. “Is de wet meneer”.
Dikke bs. Alsof je de iPad zakelijk anders gebruikt dan privé.
Gisteren ook al tien mailtjes ontvangen hierover. Voor mij persoonlijk prachtig nieuws! Ben UX/UI designer bij Deloitte en focus me maar al te graag op mobile first en Apple producten!
Idd, heel beroerd voor zakelijke klanten. Alsof alle zakelijke klanten bulkt van het geld om dan maar nieuwe te aanschaffen.