Reacties voor: Apple derde plaats als beste klantenservice
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Niets te zeggen over de klantenservice van Apple maar die van T-Mobile vindt ik nog het beste. Vriendelijk en snel.
Inderdaad super, heb er NL ook goede ervaring mee, welliswaar zonder geniusbar dan.
wbt de Iphone service is het maar RUK geregeld… T-Mobile stuurt je naar de Apple klantenservice en als je Apple belt krijg je een bandje dat je bij je netwerkprovider moet zijn…
Beste klantenservice my ass !
Nouuuuuu volgens mij is dat een betaald onderzoek geweest dat kan niet anders. De mensen zijn vriendelijk dat is het niet, maar die helpdesk is totaal overbodig want je wordt toch altijd naar de apple carecenters gestuurd.
Ik heb prima ervaringen met de klantenservice van Apple. Tot nu toe altijd nog via hun chat kunnen oplossen. Over het algemeen vind ik ze zeer vriendelijk en als je leest hoe mensen met een nieuwe iMac (die aardig wat kuren heeft) over het algemeen geholpen worden (soms een dikke gratis upgrade voor de overlast) dan vind ik de Apple service prima voor elkaar. Minder te spreken over de algemene voorwaarden van de garantie (slechts 1 jaar, niet volgens Europese regels) maar dat is een heel ander verhaal. De winkel die je het apparaat verkocht heeft is in principe altijd het eerste aanspreekpunt. T-Mobile (als je daar je iPhone gekocht hebt) is het eerste aanspreekpunt en die mogen je niet zomaar doorschuiven naar Apple.
Found also t-mobiles klantenservice also very good , shame about thier network , as for apple we would expect a top service as the products are not cheap, sadly holland does not have a real apple shop as those do the repairs while you wait , or in iphones replace them on the spot , no mobile network needed , hope holland get the real apple shop soon and loose those resellers who just send off products without looking at it
Mijn ervaring is ook zeer goed met Apple.
Zo heb ik ooit eens een Macbook aangeschaft met een Apple Care Protection plan maar ben ik laatstgenoemde vergeten te activeren (en dus niet geldig).
Toen de batterij van mijn macbook kuren begon te vertonen en ik er dus mee bij apple store kwam hebben ze mijn Apple Care Protection alsnog geactiveerd. 2 Jaar na aanschaf…
TOP!
Ben ik nu de enige die een gruwelijke hekel aan de Apple service heeft, of betaalt iedereen braaf die belachelijke Apple Care? Ik vond ze niet eens aardig – ik belde ze voor een probleem met mijn toetsenbord op mijn macbook (niets werkte meer van mn muis/toetsenbord) en het eerste wat hij vroeg was ‘zou je 65 euro over willen maken’ of iets in die trant. Ik had nog niet eens mijn probleem voorgelegd! toen ze erachter kwamen dat mijn garantie verlopen was wilden ze ook nog 200+ euro voor de care protection, boven op die 65 euro. Ja, de Apple service is goed hoor, zolang je ze maar belachelijk veel geld betaalt. WAARDELOOS. Ik geloof niets van dit bericht.
(overigens het probleem zelf opgelost na hele goede hulp van een applestore uit den bosch ofzo).
@Patrick:
Ja ja. Eerst smeren ze je tegen betaling een garantie aan waar je volgens de Europese regels gewoon recht op hebt. En dan zijn ze zo coulant om je vervolgens te laten profiteren van de garantie hoewel je die niet ‘geactiveerd’ hebt. Het is geweldig.
GEWONE SERVICE zou zijn dat Apple gewoon de klant geeft waar ‘ie recht op heeft. Dus drie jaar garantie zonder bijbetalingen.
GOEDE SERVICE is zo’n ding nog buiten die periode kostenloos repareren.
SLECHTE SERVICE is mensen laten dokken voor iets dat bij GEWONE SERVICE hoort.
Inderdaad een beetje jammer dat je hier alleen door Apple wordt geholpen als je € 179,00 betaald bij aanschaf van een product!
Voor het bedrag van € 49 krijg je telefonische ondersteuning voor één incident. De klantenservice helpt je gewoon niet verder, tenzij je je creditcard gegevens noemt zodat ze kunnen incasseren!
In Nederland klopt hier dus echt niks van… Klantenservice hoort gewoon een gratis dienst te zijn, helemaal bij dergelijke producten waar je zo veel voor betaald!
klopt, Europees gezien is garantie gewoon 2 jaar, met daarbij dat Nederland verkopers verplicht een werkend product te leveren.
Dat lapt Apple aan de laars natuurlijk, die denken hun Amerikaanse model hier te kunne doordrukken. Helaas weten veel consumenten niet dat ze belazerd worden door Apple en de winkelier.
Oh en over T-mobile: die mogen je natuurlijk nooit naar Apple doorsturen, want daar heb je je iPhone niet gekocht. Dat moet T-mobile dus zelf regelen.
Hillarisch. Als men tegenwoordig over klantenservice spreekt dan halen ze retail-resultaten en dergerlijke erbij.
Klantenservice gaat puur om het feit hoe de klanten geholpen en begeleid worden. Op dat vlak, scoort Apple zeer slecht.
Geen vrees, de EU onderzoekt dit momenteel, en Apple kan hoogstwaarschijnlijk een fixe boete krijgen.
allemaal leuk en aardig maar toen ik ze nodig had kreeg ik een bandje dat ik naar me profider moest en die konden er niks mee omdat het geen t-mobile is…
lekker dan…
doe mij maar de klantenservice van sony, super chil en vriendelijk en 2x nieuwe ps3 gehad omdat die het niet deed, zonder gezeik ofniks!
moest serienummer geven en toen kon ik hem gelijk opsturen, en nog een gratis spel gehad als vergoeding ook!
alles beter dan de klantenservice van apple!
Het is blijkbaar voor alle reageerders niet duidelijk dat dit n onderzoek in de USA betreft en dus überhaupt niet van toepassing is op Nederland. Er is namelijk geen AppleStore in Nederland, laat staan n Genius Bar, dus wij hebben daar geen ervaring mee en bovenstaande reacties stroken dus niet met de inhoud van het artikel, maar zijn gebaseerd op ervaringen met Apple-resellers (zoals T-M dat is voor de iPhone). Die hebben eigenlijk niks van doen met de service van Apple in de US, en nogmaals, daar gaat het artikel over. In NL is het nu eenmaal anders (m.i. slechter) geregeld, dus dat zou andere resultaten naar boven halen ook.
Applecare is echt te absurd. Apple kan zelfs lucht voor te veel geld verkopen!
Maar niet te spreken van de Machouse. Ben ooit vier keer achtereen voor niks naar Machouse Hilversum geweest. Of het ging om uitbreiding van mijn Mac, of om de aanschaf van een MBP, storing in mijn beeldscherm; telkens kreeg ik een wazige blik en nul op het rekest. Een keer was zelfs op afspraak, maar bij aankomst (uiteraard netjes op tijd) was de ‘specialist ff druk’ en of ik niet een andere keer af kon spreken. Was toen zo pissig dat ik een mailtje naar het hoofdkantoor heb gestuurd. Uiteraard nooit ‘n reactie op gekregen.
Machouse, daar kom ik dus echt nooit meer!
Apple goede klantenservice!? Bij Businessweek heeft er zeker eentje een iPhone in z’n handen gedrukt gekregen.
Helaas worden in de reacties een heleboel dingen door elkaar gehaald.
Apple leverd op al haar producten 90 dagen telefonische ondersteuning, na deze periode betaal je een bedrag per probleem of je kunt Apple care aanschaffen om de telefonische ondersteuning te verlengen naar 3 jaar.
Vergissing 1: telefonische ondersteuning is een service n niet wettelijk verplicht en dus mag Apple hier kosten voor rekenen.
Bovendien staat dit ook beschreven op de producten van Apple en ben je dus al op de hoogte voor je het product gaat gebruiken, je kan het hier misschien niet mee eens zijn maar dat maakt het nog steeds niet verplicht en jij als consument ben net zo min verplicht om het product te kopen, dus als je het er niet mee eens bent dan koop je een ander merk/product waarvan jij denkt dat wel naar jouw maatstaven service verleent.
Wat betreft garantie :
sinds1 mei 2003 is er een wet aangenomen: “verkoop en garanties voor consumentengoederen” hierin staat dat er in Nederland geen termein is aangenomen als et gaat om garantie, wel staat er in dat je van een economische levensduur mag uitgaan en dat het bedrijf waar de koopovereenkomst mee is gesloten ook zijn verantwoording neemt tot op zekere hoogte.
Vergissing 2: veel consumenten roepen over 2 jaar garantie, dit staat immers in de europesche richtlijnen, precies “richtlijnen” als land bestuur kun je dus zelf bepalen of je die richtlijn aanneemt of niet, Nederland heeft dit dan ook niet gedaan wat voor de consument alleen maar positief is aangezien je nu van een dure MacBook uit mag gaan dat hij 4 Ã 5 jaar mee moet kunnen gaan, je mag dan namelijk als consument een deugdelijk product verwachten en mag het bedrijf op zijn verplichtingen wijzen, dit betekend dan ook vaak dat het bedrijf dan een deel van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt.
Apple verwijst klanten naar t-mobile omdat zoals ik al had geschreven hierboven de klant een overeenkomst heeft gesloten met t-mobile, t-mobile is dan ook verplicht om het probleem op te lossen en mag jou als consument nooit door verwijzen naar de fabrikant,
nu dan on topic: de service van Apple al dan niet betaald is perfect, ook al koop je iets direct bij Apple zelf via de website en het is niet wat je wilde dan halen ze het binnen 14 dagen weer bij je op, ja de wet “koop of afstand” zegt dat je binnen 14 dagen na aankoop het product retour mag sturen met volledige vergoeding van het betaald bedrag, maar de koper is wel verantwoordelijk voor de verzend kosten voor het retour sturen, zoals je dus kunt zien neemt Apple dus volledig die kosten op zijn rekening, top service dus.
Als je een probleem hebt met een product wordt je ook goed geholpen aan de telefoon.
Waar mensen ook vaak een vergissing maken is door de service van machouse en icentre aan apple te verwijten, echter, machouse en icentre zijn gewoon 2 retailers die Apple verkopen en dus niet zelf Apple zijn.
D@nny: Mooi verhaal, je vergeet echter te vermelden dat de consument na een jaar bij defecten de plicht heeft te bewijzen dat het defect reeds aanwezig was bij de aankoop van de machine. Dan (en dan alleen) kan je binnen 2 jaar na aankoop een beroep doen op de Consumer Law.
Hoelang een product mee kan gaan valt niet zo 1-2-3 te achterhalen. Veel parameters zijn hierin betrokken. Tevens doet de fabrikant (Apple) ook nergens een claim over hoelang hun producten mee moeten gaan (afgezien bij de accu’s) en dus kan je Apple en haar resellers hier ook niet over aanspreken.
95% van mensen die op dit soort artikelen reageren roepen helaas maar wat en zorgen hiermee voor teleurstellingen als mensen met dit soort verhalen ‘op hoge poten’ hun verhaal in de winkel gaan halen. Zo werkt het namelijk niet. Helaas…
Beste klanten service ? foei foei.
De klantenservice van apple is ronduit schandalig , 350 euro voor 3 jaar garantie sorry maar in België heb je op alles standaard 2 jaar garantie buiten apple producten maar een jaar buiten de iphone dan.
Ik ben zelf een apple fan maar de klanten service trekt op niets en zeker niet bij de S&S stores.
Joost, dat heeft alles te maken met het verschil in wetgeving tussen de twee landen. Niks ‘schandaligs’ aan hoor. Het kan altijd beter maar schandalig? Dan ben je toch bar weinig gewend op dat gebied hoor 😉
Onbegrijpelijk bericht. De service van Apple is duur en slecht en traag. Kan me werkelijk waar niet voorstellen dat ze zo positief uit de bus komen. Ik vind de producten fantastisch maar bij problemen zijn die lui ver te zoeken. Dat komt door het verdienmodel. De verkooppunten in nederland krijgen maar een lage marge. Als ze dan vervolgens ook nog eens geld aan service moeten besteden wat Apple zelf niet vergoed is het nog moeilijker je staande te houden als retailer.
Erg slecht verdienmodel dus. Normaal gesproken wil je op service niet bezuinigen als bedrijf.
Weinig gewend wa zegt ge toch? Ik gebruik enkel Apple producten iPods mac’s iPhone ‘s en ik heb enkel met mijn iPhone problemen gehad en ik vond de service niet al te best .
Toen ik mijn MacBook pro kocht kreeg ik te horen dat ik op die computer vn € 1600 maar 1 jaar garantie had . En wou ik 3 jaar garantie moest ik het Apple care pakket Kopen voor € 350 wat een service…geweldig . V
Als je enkel en alleen Apple producten gebruikt is het ook niet logisch dat als je problemen krijgt dit met Apple producten is… Verder zijn Nederlanders en (in mindere mate) Belgen de enigen die zeuren en zagen over verlengde garantie en dat dit ‘schandalig’ is. Complete onzin. In de VS en andere landen is dit doodnormaal. Als je in de winkel besluit om géén APP te kopen mag je ook niet zeuren als je achteraf na de garantieperiode in de problemen komt. Je neemt dan een weloverwogen risico. Om dan iets voor niets gedaan te krijgen is knap lastig. En zo hoort het ook. De gemiddelde Mac-gebruiker is een arrogante zeikzak als je het mij vraagt. En ik zie er dagelijks tientallen dus ik weer waar ik het over heb 😉
Apple houdt zich keurig netjes aan internationaal gemaakte afspraken. Ze doen niet meer -en daar kan je misschien wat van zeggen- maar verder weet je bij Apple meestal donders goed waar je aan toe bent.