geen SDK’s kunnen downloaden of nieuwe apps indienen.
Dit laatste loopt via iTunes connect, wat wel beschikbaar is tot nu toe.
Henk
De website, iTunes en al dat soort spul draait op e.o.a. oud systeem waardoor Apple genoodzaakt is op deze manier te werken. Een bedrijf met duizenden medewerkers zitten wel vaker met dit probleem. Banken bijvoorbeeld draaien soms wel nog 20 verschillende programma’s waarvan sommige in DOS en het ergste: niemand kent de programma’s allemaal volledig.. bij een bank snap ik het nog want het bestuur zijn oude mannen die geen fuk van IT snappen. Maar bij Apple snap ik er geen drol van, er zijn miljarden en van onder tot boven IT kennis.
@Henk: Apple opende in 1997 de online Apple Store en in 2001 de iTunes Store, dus ik vermoed dat de IT-systemen wel iets jonger zijn dan die van de banken, die in de jaren zestig/zeventig zijn ontstaan.
Remco
@kasuja: vaak levert dat extra nieuws op en gespannen apple fans. Het nadeel is alleen dat als er iets fout gaat je zoiets als dit krijgt…
kasuja
Het is vaak te complex om van scratch te beginnen en daarna alles nog te laten werken. Daarom zullen heel veel bedrijven zo log blijven als ze zijn.
Mijn periode als software tester kreeg ik heel vaak te maken met dit soort dingen. Het testen van migraties van klant databases of de overstap van windows 98 naar XP of 7. er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan.
Dat gaat allemaal in kleine stapjes en daarom zal een bedrijf nooit in een klap naar het laatste nieuwe gaan.
tenzij ze ballen hebben en het risico durven lopen data kwijt te raken of met incompatibele dingen over te blijven.
voor testers is er genoeg werk in deze tijd.
jamie
Ik vermoed dat er meer aan de hand is, woensdag heb ik bij Apple melding gemaakt dat mijn account niet meer bereikbaar was: het password werkte niet meer, mijn geboortedatum tbv recovery was ook veranderd en mijn e-mail adres is ook veranderd. Gemeld en tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Eric
Origineel geplaatst door jamie Ik vermoed dat er meer aan de hand is, woensdag heb ik bij Apple melding gemaakt dat mijn account niet meer bereikbaar was: het password werkte niet meer, mijn geboortedatum tbv recovery was ook veranderd en mijn e-mail adres is ook veranderd. Gemeld en tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Het is eigenlijk de derde dag. Donderdag was site ook al niet bereikbaar.
Inderdaad, ik kon het Dev Center donderdagavond (CET) al niet meer bereiken. Er zal wel iets ernstigs aan de hand zijn.
Maar het vreemde is dat iTunes Connect wel werkt.. Misschien krijgt het Dev Center een compleet nieuw uiterlijk?
Dan kan je toch schaduw draaien en offline je wijzigingen doen
Amateurs
Sowieso raar dat een site offline moet voor onderhoud.
Dat zoen ze met de store ook al.
Daar zijn vandaag de dag andere manieren voor om onderhoud te doen zonder offline te hoeven
Dit laatste loopt via iTunes connect, wat wel beschikbaar is tot nu toe.
De website, iTunes en al dat soort spul draait op e.o.a. oud systeem waardoor Apple genoodzaakt is op deze manier te werken. Een bedrijf met duizenden medewerkers zitten wel vaker met dit probleem. Banken bijvoorbeeld draaien soms wel nog 20 verschillende programma’s waarvan sommige in DOS en het ergste: niemand kent de programma’s allemaal volledig.. bij een bank snap ik het nog want het bestuur zijn oude mannen die geen fuk van IT snappen. Maar bij Apple snap ik er geen drol van, er zijn miljarden en van onder tot boven IT kennis.
@Henk: Apple opende in 1997 de online Apple Store en in 2001 de iTunes Store, dus ik vermoed dat de IT-systemen wel iets jonger zijn dan die van de banken, die in de jaren zestig/zeventig zijn ontstaan.
@kasuja: vaak levert dat extra nieuws op en gespannen apple fans. Het nadeel is alleen dat als er iets fout gaat je zoiets als dit krijgt…
Het is vaak te complex om van scratch te beginnen en daarna alles nog te laten werken. Daarom zullen heel veel bedrijven zo log blijven als ze zijn.
Mijn periode als software tester kreeg ik heel vaak te maken met dit soort dingen. Het testen van migraties van klant databases of de overstap van windows 98 naar XP of 7. er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan.
Dat gaat allemaal in kleine stapjes en daarom zal een bedrijf nooit in een klap naar het laatste nieuwe gaan.
tenzij ze ballen hebben en het risico durven lopen data kwijt te raken of met incompatibele dingen over te blijven.
voor testers is er genoeg werk in deze tijd.
Ik vermoed dat er meer aan de hand is, woensdag heb ik bij Apple melding gemaakt dat mijn account niet meer bereikbaar was: het password werkte niet meer, mijn geboortedatum tbv recovery was ook veranderd en mijn e-mail adres is ook veranderd. Gemeld en tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Amid Apple developer site outage, users report unauthorized password resets
1 week down!!
Zie https://developer.apple.com/support/system-status/