De gebruiksstatistieken die je vrijwillig met Apple deelt, blijken privacygevoelig. Ze bevatten iCloud-gebruikersdata waarmee je te identificeren bent. Dat zeggen twee onderzoekers.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 7 reacties
mano
Privacy heeft eigenlijk nooit bestaan (bij niemand) het gaat er om hoe of wat ze ermee doen als het voor hun zelf is oké
maar als ze deze misbruiken zoals verkopen en delen met andere bedrijven of nog erger tegen je gebruiken vind ik van Apple dat ze misleidend
verkoop praatjes gebruiken die ze niet waar maken.
buiten dat vind ik het ook erg teleurstellend.
mark
Apple is gewoon niks anders als alle andere bedrijven maar wel een stuk schijnheiliger dat is wel duidelijk. Enge bende is het.
X.
Deze optie had ik al uitstaan. Gelukkig.
@mark heeft hier wel een punt. Stukje bij beetje begint het ‘privacy issue’ af te brokkelen bij Apple. En blijft, hele dure hardware & betalen, over – met dezelfde “privacy features” als Google, Facebook, Microsoft en TikTok; oftewel: je privacy is er niet meer.
Schepers maurice
Delen met WIE?
Ron
Alles groengevinkt, even kijken wat de glazen bol gaat zeggen.
Tim
Verderop lees je
For being a pair of iOS Devs and “occasional security researchers” you are really grasping for straws.
You failed to mention that have to be signed in to use the App Store (which they can track you that way), you failed to mention that the analytics is diagnosis and usage data.
Neem t artikel dus met een korreltje zout.
JB
@Tim: En nou maar hopen dat iCulture ook die context nog in het artikel toevoegt…
Privacy heeft eigenlijk nooit bestaan (bij niemand) het gaat er om hoe of wat ze ermee doen als het voor hun zelf is oké
maar als ze deze misbruiken zoals verkopen en delen met andere bedrijven of nog erger tegen je gebruiken vind ik van Apple dat ze misleidend
verkoop praatjes gebruiken die ze niet waar maken.
buiten dat vind ik het ook erg teleurstellend.
Apple is gewoon niks anders als alle andere bedrijven maar wel een stuk schijnheiliger dat is wel duidelijk. Enge bende is het.
Deze optie had ik al uitstaan. Gelukkig.
@mark heeft hier wel een punt. Stukje bij beetje begint het ‘privacy issue’ af te brokkelen bij Apple. En blijft, hele dure hardware & betalen, over – met dezelfde “privacy features” als Google, Facebook, Microsoft en TikTok; oftewel: je privacy is er niet meer.
Delen met WIE?
Alles groengevinkt, even kijken wat de glazen bol gaat zeggen.
Verderop lees je
Neem t artikel dus met een korreltje zout.
@Tim: En nou maar hopen dat iCulture ook die context nog in het artikel toevoegt…