Apple heeft het bestaande discussieforum voor gebruikers vervangen door een nieuw platform om hulp bij problemen te krijgen. In de ‘Apple Support Communities’ (ASC) ligt sterker de nadruk op sociale netwerkfuncties. Net als voorheen zijn ze ervoor bedoeld dat gebruikers elkaar onderling gaan helpen, als ze tegen problemen aanlopen. Vorig jaar kondigde Apple al aan dat er wijzigingen op de planning stonden.
In de aankondiging werd de term ‘probleem’ natuurlijk zorgvuldig vermeden; in plaats daarvan sprak Apple over “get the most out of your purchase”. In feite gaat het nog steeds om een supportforum, met verschillende ‘communities’ rond een bepaald product. Je kunt bepaalde discussies beantwoorden of ‘liken’. Inloggen is mogelijk met je Apple ID.
Met widgets kun je de layout en je persoonlijke weergave aanpassen, waarbij je alleen de producten kiest die jou interesseren. Je kunt bij het onderdeel ‘Your Stuff’ ook bookmarks aanmaken, notificaties instellen en bijvoorbeeld je profiel aanpassen. Er zijn foto’s en avatars voorhanden om je profiel te voorzien van een passend plaatje, met bekende Apple-producten zoals de iBook, eerste generatie iPod en de originele iMac. Als je reageert en zinvolle antwoorden aandraagt, levert dat reputatiepunten op waardoor je statusniveau steeds verder stijgt. Je krijgt dan ook meer privileges, al is niet duidelijk wat ze inhouden. Er zijn in totaal tien statusniveaus, van 0 tot 140 punten (level 1) tot boven de 80.000 punten (level 10). Om de discussie netjes te laten verlopen heeft Apple een lijst met ‘Community Etiquette’ opgesteld, waarin onder andere staat dat je speculatie en gruchten moet zien te vermijden.
Wil je in het Nederlands praten over je iPad, dan kun je natuurlijk ook nog steeds in de iPad-sectie op ons iCulture-forum terecht.
Apple’s nieuwe ‘Support Communities’ zijn te vinden via de vertrouwde link: discussions.apple.com.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
Reacties: 2 reacties